Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDraper
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 14:41
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een vervelend probleem dat ik sinds kort heb met een USB stick. Deze USB stick (SanDisk Ultra USB 3.0 32GB) is opeens tegen schrijven beveiligd en ik ben niet meer in staat om grote bestanden eraf te halen en/of deze hele USB stick te formatteren. De foutmelding die ik constant krijg is "Het medium is tegen schrijven beveiligd"

Ik heb naar mijn weten alles geprobeerd en ik hoop dat misschien een van jullie toch nog een extra idee heeft om dit op te lossen.

Wat ik al heb geprobeerd en niet werkte:

1. Er voor zorgen dat bij de eigenschappen van de USB stick ik gemachtigd ben en volledig beheer heb
2. Register-editor gebruiken om WriteProtect naar 0 te zetten
3. Opdrachtprompt om de beveiliging om te heffen

(In principe deze opties: https://computertotaal.nl...e-usb-drive-wissen-69401/)

Mogelijk relevant: het probleem is ontstaan nadat ik een backup file van het computerspel Counter Strike: Global Offensive via Steam op de USB stick heb gezet. Deze file van 8GB staat nu dus op de USB stick en kan ik er niet meer af halen.

Niks schijnt te werken en ik ben radeloos. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Alvast bedankt.

Gr

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 16:54
In de meeste gevallen als een usb-stick deze kuren begint te vertonen dan is de stick zo goed als overleden en is er niets meer mee te doen. Zeker als zelfs formatteren niet meer gaat dan is het normaal gesproken einde verhaal...

Je zou nog kunnen proberen of de stick misschien op een Linux systeem of een Mac wat meer wil doen, maar ik acht de kans klein.

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 27-02-2018 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 14:06
Heb zelf wel goeie ervaringen met dit programma'tje. Heb er meerdere USB sticks mee kunnen redden, de data ben je natuurlijk wel kwijt na het formateren ;)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
En als je de procedure met Counter Strike: Global Offensive herhaalt, of eens kijkt op je via hetzelfde ingelogde Steam Acoount, het bestand/stick/pc (of zelfde pc met BitLocker) kan benaderen. Wat gebeurd er dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 27-02-2018 16:00 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 15:59
Op de site van SanDisk lees ik het volgende:

Write protection errors occur when a flash drive detects a potential fault within itself. The drive will go into write-protected mode to prevent data loss. There is no method to fix this.

https://kb.sandisk.com/ap...error-on-usb-flash-drives

en op hun forum een topic over een Ultra 32GB USB:
http://forums.sandisk.com...tra-USB-drive/td-p/292733

Je zou deze link ook eens kunnen proberen:
https://www.easeus.com/pa...otected-removal-tool.html

[ Voor 32% gewijzigd door brakkebenny op 27-02-2018 16:15 . Reden: links toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:19
is opeens tegen schrijven beveiligd
Dit soort dingen gebeuren niet opeens maar worden gewoon door de user veroorzaakt. Ik weet bijna 100% zeker dat het is gekomen door de usb stick er gewoon uit te trekken zonder veilig verwijderen. Ik heb dit euvel namelijk al een keer of 4 gehad met usb sticks. Enigste wat je kan doen is de hacks proberen maar als die niet werken is er maar 1 mogelijkheid en dat is je backup terug zetten op een andere usb stick.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDraper
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 14:41
Pindakaas schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:53:
Heb zelf wel goeie ervaringen met dit programma'tje. Heb er meerdere USB sticks mee kunnen redden, de data ben je natuurlijk wel kwijt na het formateren ;)
Dank voor de reactie. Ik ga eens proberen of ik meer geluk heb met dat programma :)
Mel33 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:58:
En als je de procedure met Counter Strike: Global Offensive herhaalt, of eens kijkt op je via hetzelfde ingelogde Steam Acoount, het bestand/stick/pc (of zelfde pc met BitLocker) kan benaderen. Wat gebeurd er dan?
Goed idee! Ik probeer eerst Pindakaas idee uit en dan mocht dat niet lukken dan ga ik dit eens proberen!
HKLM_ schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:17:
[...]

Dit soort dingen gebeuren niet opeens maar worden gewoon door de user veroorzaakt. Ik weet bijna 100% zeker dat het is gekomen door de usb stick er gewoon uit te trekken zonder veilig verwijderen. Ik heb dit euvel namelijk al een keer of 4 gehad met usb sticks. Enigste wat je kan doen is de hacks proberen maar als die niet werken is er maar 1 mogelijkheid en dat is je backup terug zetten op een andere usb stick.
Klopt, ik trek inderdaad altijd de USB stick eruit zonder deze veilig te verwijderen. Dit veilig verwijderen is naar mijn weten overigens een fabeltje dat niet nodig is tenzij de USB stick is ingesteld op "Betere prestaties" waarbij de schijfcache in Windows wordt ingeschakeld. De standaardinstelling voor (bijna - waaronder die van mij) alle USB sticks is de optie "Snel verwijderen" waarbij de USB stick losgekoppeld kan worden zonder de meldingspictogram Hardware veilig verwijderen te gebruiken.

Edit: Helaas heeft het programma van Pindakaas niet geholpen, via het idee van Mel33 is het ook niet gelukt en helaas dankzij de tip van Brakkebenny ben ik ook niet verder gekomen.

Ik kan via de website van Sandisk de USB stick opsturen omdat dit schijnbaar toch een vaker voorkomend probleem is. Hopelijk krijg ik van hen een nieuwe en in de tussentijd zal ik alvast een nieuwe USB stick kopen om die tijd te kunnen overbruggen.

Bedankt iniedergeval voor de ideeën en hulp!

[ Voor 11% gewijzigd door DonDraper op 27-02-2018 17:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
... en natuurlijk gewoon doorgaan met de stick er gewoon uit trekken ... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Renault op 27-02-2018 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 18-09 19:19
DonDraper schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Dank voor de reactie. Ik ga eens proberen of ik meer geluk heb met dat programma :)

[...]

Goed idee! Ik probeer eerst Pindakaas idee uit en dan mocht dat niet lukken dan ga ik dit eens proberen!

[...]

Klopt, ik trek inderdaad altijd de USB stick eruit zonder deze veilig te verwijderen. Dit veilig verwijderen is naar mijn weten overigens een fabeltje dat niet nodig is tenzij de USB stick is ingesteld op "Betere prestaties" waarbij de schijfcache in Windows wordt ingeschakeld. De standaardinstelling voor (bijna - waaronder die van mij) alle USB sticks is de optie "Snel verwijderen" waarbij de USB stick losgekoppeld kan worden zonder de meldingspictogram Hardware veilig verwijderen te gebruiken.

Edit: Helaas heeft het programma van Pindakaas niet geholpen, via het idee van Mel33 is het ook niet gelukt en helaas dankzij de tip van Brakkebenny ben ik ook niet verder gekomen.

Ik kan via de website van Sandisk de USB stick opsturen omdat dit schijnbaar toch een vaker voorkomend probleem is. Hopelijk krijg ik van hen een nieuwe en in de tussentijd zal ik alvast een nieuwe USB stick kopen om die tijd te kunnen overbruggen.

Bedankt iniedergeval voor de ideeën en hulp!
Volgens mij kapt windows netjes de verbindingen met de usb stick af als je veilig verwijderen doet. Als je dat niet doet heb je dus kans op errors die resulteren in een defecte usb stick. Maargoed jouw feest!

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:37
HKLM_ schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:23:
[...]

Volgens mij kapt windows netjes de verbindingen met de usb stick af als je veilig verwijderen doet. Als je dat niet doet heb je dus kans op errors die resulteren in een defecte usb stick. Maargoed jouw feest!
File errors en dergelijke zijn te verwachten zonder veilig verwijderen, defecte usb sticks hier door zijn gewoon slecht ontworpen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

MewBie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:56:
[...]

File errors en dergelijke zijn te verwachten zonder veilig verwijderen, defecte usb sticks hier door zijn gewoon slecht ontworpen.
Flash-geheugen wordt beschreven en gewist door zeer precies de spanning op de cellen te reguleren. Op een moment dat een stick daarmee bezig is en je trekt deze uit de pc, kan de stick dat opeens niet meer en kan er onbedoeld een te hoge of lage spanning door de cellen heen gestuurd worden. De kans dat dit echt fout gaat kan verkleind worden door een goed ontwerp, maar als je dit geintje te vaak uithaalt wordt de kans ook wel groot dat je zelfs een betere stick er mee kan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
DonDraper schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:37:
Beste Tweakers,
...
Mogelijk relevant: het probleem is ontstaan nadat ik een backup file van het computerspel Counter Strike: Global Offensive via Steam op de USB stick heb gezet. Deze file van 8GB staat nu dus op de USB stick en kan ik er niet meer af halen.
...
Gelukkig heb je het originele bestand nog en kan je gewoon verder werken.
USB-stick wegmikken, een nieuwe kopen en vanaf nu veilig verwijderen. :+

Of ken je de strekking van de kwalificatie "backup" i.r.t. data niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:53
Renault schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:38:
[...]

Gelukkig heb je het originele bestand nog en kan je gewoon verder werken.
USB-stick wegmikken, een nieuwe kopen en vanaf nu veilig verwijderen. :+

Of ken je de strekking van de kwalificatie "backup" i.r.t. data niet?
Ik zie nu al meerdere topics voorbij komen waar je alleen wat open deuren intrapt over backups en verder niets zegt. Er is soms gewoon data die niet de moeite is om te backuppen... En als ze dat niet gedaan hebben en de data is kwijt, doen ze het de volgende keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
... je hebt gelijk, ik zal me matigen in mijn reacties ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad met een andere USB-stick, en ik heb echt alles geprobeerd wat ik kon vinden. Uiteindelijk heb ik 'm maar weggegooid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remi_4
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 00:20

Remi_4

remi4x@gmail.com

Had er ook last van.
Bij apacer een repair tool: USB flash drive repair tool gedownload.

De usb is weer te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

MewBie schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:56:
[...]

Als IT docent spreek ik zeer veel IT'ers die mijn trainingen volgen. Hierdoor hoor ik ook zeer veel verhalen van usb sticks die kapot gaan door het onverwacht verwijderen uit de pc. Dit is zelfs af en toe tijdens één van mijn trainingen gebeurd. Het maakte niet uit wat voor merk USB stick het is, ook de duurdere gaan kapot.

Lang geleden had één van mijn cursisten zelfs een zeer vreemd probleem. Hij haalde de USB stick onafgemeld uit de pc en kon daarna nog maar de helft van de geheugenruimte benutten. :? Op de één of andere manier was de helft van het geheugen kapot gegaan.

Ik meld mijn USB sticks altijd af.

Make music, not war

Verwijderd

Hoi, opgezocht naar de zelfde probleem zie hier resultaat het komt van sandisk zelf

Write Protect Error on USB Flash Drives
How do I fix a Write Protect error?

Write protection errors occur when a flash drive detects a potential fault within itself. The drive will go into write-protected mode to prevent data loss. There is no method to fix this. To verify the issue is related to the flash drive and not your computer we recommend that you try plugging the USB drive into another port on your computer. You should also try the drive on another computer if possible.

Note: If using a company computer, ensure your IT department does not block saving files to removable drives.

If the above steps have not solved the problem please back up your data and request a replacement using our online web form.
ave a nice Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAvenger
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-06-2024
Ik heb dit issue met een gloed nieuwe USB stick, vanochtend binnen gekomen in de post. eerste keer in de pc geplaatst om bestanden er op te zetten, het is gelukt om er wel geteld 2 grote bestanden op te zetten waarna de stick in deze fout modus is gegaan. ik heb geprobeerd hier de beveiliging er af te halen zonder succes. ben wel een beetje boos dat dit zo in eens gebeurd terwijl het medium in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheAvenger schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:04:
Ik heb dit issue met een gloed nieuwe USB stick, vanochtend binnen gekomen in de post. eerste keer in de pc geplaatst om bestanden er op te zetten, het is gelukt om er wel geteld 2 grote bestanden op te zetten waarna de stick in deze fout modus is gegaan. ik heb geprobeerd hier de beveiliging er af te halen zonder succes. ben wel een beetje boos dat dit zo in eens gebeurd terwijl het medium in gebruik is.
Tja, defecten komen nou eenmaal voor. Waarom boos dat het gebeurd terwijl hij in gebruik is? Wanneer is het wel oke dan? Als de stick in de la ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAvenger
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:07:
[...]

Tja, defecten komen nou eenmaal voor. Waarom boos dat het gebeurd terwijl hij in gebruik is? Wanneer is het wel oke dan? Als de stick in de la ligt?
nu ja, het is nogal een nood geval, eerst zou ik hem vrijdag binnen krijgen. dan wordt dat al dinsdag. en dan krijg je dit soort BS. probleem is dat dit een stick is die ik voor het bedrijf aangeschaft heb.

dus wordt ik wel een beetje op zijn minst zwaar geïrriteerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is een stickje van max 2 tientjes. Jouw arbeidskosten per uur zijn een veelvoud van dat. Koop een nieuwe en move on. In je vrije tijd dat ding proberen te reanimeren, prima. Ga met diskpart aan de slag, zoek even op google hoe, is prima te vinden. As dat niet werkt: stick wegmikken en genieten van je vrije avond :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAvenger
The Eagle schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:38:
Het is een stickje van max 2 tientjes. Jouw arbeidskosten per uur zijn een veelvoud van dat. Koop een nieuwe en move on. In je vrije tijd dat ding proberen te reanimeren, prima. Ga met diskpart aan de slag, zoek even op google hoe, is prima te vinden. As dat niet werkt: stick wegmikken en genieten van je vrije avond :)
ja oke, maar het is en blijft gewoon klote, nu kan ik weer die info niet leveren en daar baal ik gewoon van.
straks denken ze dat het met opzet is.

diskpart was het eerste wat ik geprobeerd heb. het is gewoon klote, heb hem nu aangemeld voor rma. zou het anders ook niet weten. hooguit dat ik mn Linux laptop kan mee nemen om te kijken. maar dat is ook weer allemaal gesjouw. zit ik ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen aannames doen en vooraf doorvragen naar wat men van je verwacht en exact nodig heeft. Geeft je rust in je kop, scheelt frustraties en houdt ook de tegenpartij blij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Renault schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:13:
... en natuurlijk gewoon doorgaan met de stick er gewoon uit trekken ... 8)7
Dat kan toch tegenwoordig met Windows 10? Snelheid hebben ze ingeleverd omdat inderdaad de meeste mensen de USB niet veilig deden verwijderen of dat het (stom) ding zich niet wilde verwijderen.

Edit: lekker dan, zit hier gewoon in een oud topic te spammen! Sorry.

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 17-12-2019 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAvenger
The Eagle schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:42:
Geen aannames doen en vooraf doorvragen naar wat men van je verwacht en exact nodig heeft. Geeft je rust in je kop, scheelt frustraties en houdt ook de tegenpartij blij :)
was een beetje straight forward wat er werd verwacht. maar op deze manier is het een klein rot klusje waar je 2 uurtjes mee bezig hoort te zijn en dat duurt nu al bijna 1 week. dus ja. gaat niet zoals het moet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
TheAvenger schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:32:
[...]

ja oke, maar het is en blijft gewoon klote, nu kan ik weer die info niet leveren en daar baal ik gewoon van.
straks denken ze dat het met opzet is.

diskpart was het eerste wat ik geprobeerd heb. het is gewoon klote, heb hem nu aangemeld voor rma. zou het anders ook niet weten. hooguit dat ik mn Linux laptop kan mee nemen om te kijken. maar dat is ook weer allemaal gesjouw. zit ik ook niet op te wachten.
Je weet dat usb sticks tegenwoordig bij elke supermarkt/boekenwinkel/bouwmarkt/whatever te koop zijn?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheAvenger
HollowGamer schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:49:
[...]

Dat kan toch tegenwoordig met Windows 10? Snelheid hebben ze ingeleverd omdat inderdaad de meeste mensen de USB niet veilig deden verwijderen of dat het (stom) ding zich niet wilde verwijderen.

met win 10 heb ik nog geen last gehad van dat een stick niet ontkoppeld kon worden zoals in win 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAvenger
sig69 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:50:
[...]

Je weet dat usb sticks tegenwoordig bij elke supermarkt/boekenwinkel/bouwmarkt/whatever te koop zijn?
ja, maar ik zit in een of andere afgelegen plaats op een bedrijven terrein. plus het is op kosten van bedrijf. dus dan is het toch beter om via online platformen te bestellen.
plus ik kom bijna nooit in de supermarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheAvenger
HollowGamer schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:49:
[...]
maakt toch niet uit. 12 december was er iemand die een heel account heeft aangemaakt om in een oud topic te posten. dacht daarom ook dat het een actueel topic was. top hit sws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:15
TheAvenger schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:54:
[...]

ja, maar ik zit in een of andere afgelegen plaats op een bedrijven terrein. plus het is op kosten van bedrijf. dus dan is het toch beter om via online platformen te bestellen.
plus ik kom bijna nooit in de supermarkt
Tsja, je geeft zelf aan dat je omhoog zit en zo'n ding nodig hebt. Persoonlijk zou ik er dan een gaan halen, bonnetje inleveren, klaar. Maar je kan ook weer een of meerdere dagen gaan zitten wachten natuurlijk.
Maar goed, begint allemaal wat offtopic te worden zo.

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 17-12-2019 15:20 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1