Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAheijden
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 27-02-2018
Ik ben bezig met het opzetten van een configurator om een export van hoeveelheden met een codering om te zetten naar een lijst waarbij de dubbele coderingen zijn opgeteld en gefilterd. Deze codering is opgebouwd uit 5 niveaus, maar ik krijg alleen bij het laagste niveau (niveau 5) een hoeveelheid.

In mijn eindtabel wil ik er dus voor zorgen dat de hoeveelheden uit niveau 5 in het bovenliggende niveau worden opgeteld, dit voor verdere bewerking in een ander software programma.

De formule zoals ik hem nu heb telt voor alle overeenkomstige coderingen de waardes op, echter heeft het dus nog een toevoeging nodig. De formule die ik nu hem is als volgt:

=ALS(SOM.ALS(Tabel1[NieuweCode];[Plancode];Tabel1[Hoeveelheid])=0;"";SOM.ALS(Tabel1[NieuweCode];[Plancode];Tabel1[Hoeveelheid]))

Alvast bedankt,

Stephan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:51
Een screenshot van de (dummy)data, en een tabelletje met gewenste uitkomst, zou helpen om het wat duidelijker te maken. Ik begrijp het probleem nu nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als ik het goed gok (!) is je probleem dat je de som krijgt van alle hoeveelheden op niveau x-x-x-c4, terwijl je ze wilt hebben op niveaus 'c1-c2-c3-c4'

Je hebt:

ABC5
ABD10
BBC15
BBD20

Je wilt:
AB15
BB35

Maar je krijgt:
AB50
BB50

Somme.als() of een draaitabel.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland