Gat geslagen in laminaatvloer, kan je het opvullen/fixen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zie foto: https://drive.google.com/...M31ivNEMY2bETFQyryPBd3_8B

Ik heb bij het in elkaar zetten van mijn bureaustoel de metalen middenbuis erop laten vallen. :X
Heb nog niet gestofzuigd, maar heb helaas nog niet het ontbrekende stukje gevonden.

Ik heb nog reserve laminaat - maar dan moet ik wel de vloer openbreken = nu geen optie. ;)
Heb je een bepaald opvulmiddel waardoor je er zo weinig mogelijk van ziet?
Een klein stukje weghalen van één reserve en die erop plakken?

Ben zelf geen vakman, dus hoor graag jullie betere input. :)

Alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door HollowGamer op 27-02-2018 14:51 ]

Beste antwoord (via HollowGamer op 28-02-2018 09:55)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:46

MsG

Forumzwerver

Dat Lidl setje kan je inderdaad gebruiken, echt weer mengen zodat je het niet meer ziet is wel een hele kunst.

Ik heb zelf Albastine Laminaatvuller gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://bouwkern.com/image/cache/catalog/product-5815/Bouwkern06381-1000x1000.jpg

Dat is 1-kleurig, maar als je geen zin hebt om een halve kunstenaar uit te hangen vond ik dit ook wel werken bij mijn laminaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dat is geen parket...

misschien is er voor laminaat ook wel zoiets, doorgaans voor parket is het zaagsel met lijm mengen en erin smeren.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja en anders toch ergens een donorstukje scoren. Misschien hebben ze in de winkel nog wel een demo-stukje of sample over dat je mag gebruiken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
pyrofielo schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:49:
dat is geen parket...

misschien is er voor laminaat ook wel zoiets, doorgaans voor parket is het zaagsel met lijm mengen en erin smeren.
Inderdaad laminaat. :F
Kan je nagaan wat voor een vakman ik ben. ;)

@Room42 Ik heb nog een paar reserve planken.
Zal daar morgen eens tussen kijken.

@davevogel0 Dan zie je het wel goed denk ik.
Het is dacht iets op het eerste gezicht iets van 1.5cm lang bij 10/15mm breed.

[ Voor 25% gewijzigd door HollowGamer op 27-02-2018 14:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:46

MsG

Forumzwerver

Dat Lidl setje kan je inderdaad gebruiken, echt weer mengen zodat je het niet meer ziet is wel een hele kunst.

Ik heb zelf Albastine Laminaatvuller gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://bouwkern.com/image/cache/catalog/product-5815/Bouwkern06381-1000x1000.jpg

Dat is 1-kleurig, maar als je geen zin hebt om een halve kunstenaar uit te hangen vond ik dit ook wel werken bij mijn laminaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:16
Room42 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:50:
Ja en anders toch ergens een donorstukje scoren. Misschien hebben ze in de winkel nog wel een demo-stukje of sample over dat je mag gebruiken.
HollowGamer schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:47:
[..]

Ik heb nog reserve laminaat - maar dan moet ik wel de vloer openbreken = nu geen optie. ;)
[..]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...] Ik heb het verkeerd gelezen :o
Hij geeft aan nog wel reserve te hebben maar niet de vloer open te willen breken. Ik las: Hij heeft nog wel reserve maar wil dit pak niet openbreken 8)7 (omdat het nog terug moest, dacht ik)

Sorry B)

[ Voor 143% gewijzigd door Room42 op 27-02-2018 15:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:38
HollowGamer schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:47:
Heb nog niet gestofzuigd, maar heb helaas nog niet het ontbrekende stukje gevonden.
Ik denk niet dat er een stukje ontbreekt. Het is gewoon een deuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 18:32

Rmg

van je reststuk een stuk afzagen/breken, toplaag er af raggen, op maat knippen, dit gat opvullen, toplaag die je van je reserve stuk afgetrokken hebt er op lijmen en bijwerken met zo'n laminaat fix setje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:42
Ik zou voor de Alabastine laminaatvuller gaan. Heb ik hier zelf ook wel eens gebruikt, dicht goed af en natuurlijk zie je het wel als je goed kijkt, maar binnen no time ben je vergeten waar het plekje ook alweer zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:07

d0s

sssst

Van een reserveplank voorzichtig de toplaag afhalen (in de juiste vorm) en icm vuller deze op de beschadigde plank aanbrengen. Nagenoeg niet meer zichtbaar als je 't goed doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2019 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Thanks all voor de adviezen! Ik ga vandaag Albastine Laminaatvuller halen en het proberen op te vullen. :)
Was eventueel aan het denken om een stukje laminaat van het reserve erop te plakken (als het dat lukt om eraf te krijgen). Dan heb je misschien nog wat kieren, maar dan valt het misschien iets minder op.

Het is jammer, maar goed daar leren we weer van. ;)

@Bhagavad Dit kan ik altijd nog proberen als ik ontevreden met het resultaat. :)
Mocht je een Pro klusser (misschien ben je dat zelf wel?) weten voor in zuiden, dan hoor ik dat altijd graag.

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 28-02-2018 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-09 23:45
Zoals hierboven genoemd; Alabastine laminaat vuller. Er zijn een paar kleur varianten van te krijgen. In huize MicroVax al jaren met succes toegepast tot 1cm diameter. Nog geen grotere beschadigingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:13

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Dit werkt ook wel goed. Maar het kan lastig zijn als je een moeilijke kleur hebt.
YouTube: Reparatieset voor laminaat, kurk parket en kunststofoppervlakken in ...

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 16:59
Heb ik voor mijn werk gebruikt voor keukenbladen (het decor is ook laminaat :+). Ja het is te doen, maar vooral de eerste keer/keren heb je geduld nodig voor het mengen van de juiste kleuren.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Pagina: 1