Hallo iedereen,
Ik heb al jaren een oude computer en wou een nieuwe waar ik spellen op kan spelen en ik wouw hem zelf samenstellen en daar ben ik nu een maand mee bezig.
Ondertussen heb ik al een aardig lijstje samengesteld, maar omdat ik echter weinig ervaring heb met het samenstellen en kiezen van componenten wil ik graag jullie opinie hebben met e.v.t. aanpassingen om zo veel mogelijk uit mijn budget te kunnen halen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Gamen op zo hoog mogelijke FPS en settings voor dit budget. Denk aan skyrim, GTA V en Fortnite.
2. ik wil ook wel best veel opslag en dat ik opslag er later bij kan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500 euro. Mocht er ergens voor iets meer geld een groot voordeel uit gehaald kunnen worden, sta ik hier voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wil ik later pas kopen want mijn spullen werken nu wel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld:
Ik heb gekozen voor een SSD om Windows op te installeren en een reguliere HDD voor opslag.
In verband met de RAM prijzen op het moment heb ik besloten eerst voor 8 GB te gaan, en dit later uit te breiden naar 16 GB.
Nog wat andere vragen:
- werkt alles met elkaar?
- Heb ik voor dit systeem nog extra fans nodig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ondertussen heb ik al een aardig lijstje samengesteld, maar omdat ik echter weinig ervaring heb met het samenstellen en kiezen van componenten wil ik graag jullie opinie hebben met e.v.t. aanpassingen om zo veel mogelijk uit mijn budget te kunnen halen.
Zo ja, wat zijn goede opties?
Ik wacht jullie advies af.
Alvast bedankt,
Siep Wieringa
Ik heb al jaren een oude computer en wou een nieuwe waar ik spellen op kan spelen en ik wouw hem zelf samenstellen en daar ben ik nu een maand mee bezig.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1. Gamen op zo hoog mogelijke FPS en settings voor dit budget. Denk aan skyrim, GTA V en Fortnite.
2. ik wil ook wel best veel opslag en dat ik opslag er later bij kan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500 euro. Mocht er ergens voor iets meer geld een groot voordeel uit gehaald kunnen worden, sta ik hier voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit wil ik later pas kopen want mijn spullen werken nu wel
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 174,49 | € 174,49 |
1 | MSI B350 PC Mate | € 79,94 | € 79,94 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 389,- | € 389,- |
1 | Seagate Barracuda Compute 3,5", 8TB | € 199,- | € 199,- |
1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 36,51 | € 36,51 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 105,- | € 105,- |
1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 53,95 | € 53,95 |
1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 236,48 | € 236,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.274,37 |
Ik heb gekozen voor een SSD om Windows op te installeren en een reguliere HDD voor opslag.
In verband met de RAM prijzen op het moment heb ik besloten eerst voor 8 GB te gaan, en dit later uit te breiden naar 16 GB.
Nog wat andere vragen:
- werkt alles met elkaar?
- Heb ik voor dit systeem nog extra fans nodig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Zo ja, wat zijn goede opties?
Ik wacht jullie advies af.
Alvast bedankt,
Siep Wieringa