"Slimme" Automatische Zekering in ouder type meterkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist de sleutel van mijn nieuwe woning ontvangen. *Plopt Champagne!
Maar in deze woning zit een oude meterkast. Daar is geen slimme meter en aangezien ik nu gewend ben daaraan wil ik eigenlijk niet meer zonder. Het is een spelletje geworden om zo min mogelijk energie te verbruiken.

Aangezien ik niet overal van die plugs wil/kan gebruiken dacht ik dat er een soort van slimme smeltzekering zou zijn? Ik bedoel iets als in dit (conrad-image) plaatje.

Alleen een die dan de info vanuit daar door stuurt. De gedachte hierachter is dat in de oude woning als alles uit stond er toch nog 50 watt verdween die ik niet kon verklaren. De meting zie ik het liefst dichter bij de meterkast om deze reden.

Een slimme meter komt hier vast ooit nog wel maar tot die tijd.
Ik kon deze vraag nergens anders vinden hier, dus daarom een nieuw topic.

Beste antwoord (via Core2016 op 27-03-2018 00:17)

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07
Mogelijk is een Youless wat voor je

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat is je vraag nu precies ?

JE hebt hebt over stroom meten, en een automatische zekering.
Maar ik mis wat die 2 met elkaar te malen hebben ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
Ja niet echt slim om zo te formuleren idd. Sorry daarvoor.

Er zitten nu automatische zekeringen in.
Maar zijn er ook apparaten die je ipv deze automatische zekeringen daar in kan draaien om vanuit dat punt de metingen te verrichten en het alsnog fungeert als automatische zekering?
Dan hoef ik er maar een paar te hebben en heb ik niet overal van die stopcontact pluggen zitten.

Ik heb op internet al wat rond gezocht maar kom uit bij automaten en die passen niet in het oudere type meterkast. Als ik helemaal verkeerd denk dan hoor ik dat ook graag, ik ben namelijk een domotica noob.

[ Voor 27% gewijzigd door Core2016 op 27-02-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:43

ralpje

Deugpopje

Kun je niet gewoon bij de netbeheerder een slimme meter aanvragen? Kost je zo te zien een paar tientjes: https://www.enexis.nl/con...er/slimme-meter-aanvragen

[ Voor 51% gewijzigd door ralpje op 27-02-2018 14:27 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
Dat kan zeker maar nu kost de slimme meter geld en ik kreeg te horen dat ze hier in de komende jaren dit gratis gaan aanbieden. Vandaar deze semi oplossing. Ik hoop stiekem op een goedkopere tijdelijke oplossing die ik later als ik de slimme meter heb weer door kan geven aan mijn ouders met een zelfde soort meterkast. Echter is dat een andere verhaal.

[ Voor 43% gewijzigd door Core2016 op 27-02-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Maar dan meet je alsnog per groep en niet per wcd. Wellicht is in jouw geval een pulsteller met een arduino/rpi de beste oplossing voor een paar jaar, dan heb je vrijwel dezelfde functionaliteit als met een slimme meter.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07
Mogelijk is een Youless wat voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Core2016
Sorry voor de kick, maar dank je voor deze tool en jullie voor het meedenken. Mijn oplossing tot de slimme meter er is: Dagelijks alle meterstanden opnemen met hier en daar een energiemeter ertussen (Kon er 2 voor een habbekrats overnemen). Dit volstaat voor mij op dit moment.
Pagina: 1