Original Xbox op LCD tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 23:08
Goedendag,

Er zal hier vast wat op tweakers over te vinden zijn maar ik heb het niet kunnen vinden.
Op m'n xbox had ik 1 spel wat ik nog steeds mis en dat is Def Jam fight for NY.
Heb laatst op de psp dit spel gehaald maar krijg zwaar nekkramp van een psp en vind het niet lekker spelen.
Dus wil ik eigenlijk weer een xbox of ps2 erbij halen.
Nou zie ik op youtube allemaal filmpjes van dat het prima gaat of met kabeltje zus en kabeltje zo maar als
ik dan de reacties zie werkt het bij 90 % van de mensen dus niet.

Dus voordat ik serieus op jacht ga naar een xbox of ps2 met dit spel....hoe krijg ik dit goed werkend op de 32
inch tv die op m'n bureau staat? Kwaliteit mag wel wat minder want dat is te verwachten maar pixels tellen wil ik vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 12:42
Ik heb nu een RGB scart kabel voor de XBOX waarop ook een optische uitgang zit voor 5.1 richting de receiver. Nu zag ik een filmpje over een HDMI kabel voor de XBOX. Helaas wordt deze alleen geleverd in de USA.

RGB scart : (Resoluties: 480p / 576i)
Kan even geen link vinden :(

HDMI: (is een component to hdmi converter volgens mij. Resoluties: 480p / 576i / 720p / 1080i)
https://www.amazon.com/HD...Xbox-System/dp/B076J9TNCD

Je hebt trouwens ook nog een component kabel voor de originele XBOX. Dat is de beste native kabel voor de originele XBOX. De HDMI kabel gebruikt namelijk een converter.

Microsoft XBox High Definition AV Pack: (Resoluties: 480p / 576i / 720p / 1080i)
https://www.amazon.com/Mi...ds=hd+cable+original+xbox

Dat is dus de beste maar lastig te krijgen en worden meestal voor ronde 80,00 verkocht. Je hebt ook een goedkope Chinese versie.

Chinese component cable: (Resoluties: 480p / 576i / 720p / 1080i)
https://www.amazon.com/Si...ds=hd+cable+original+xbox

Let op: HD resoluties alleen op ntsc modellen. Bij PAL alleen na installeren van softmod.

[ Voor 89% gewijzigd door Sir_Hendro op 27-02-2018 19:01 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18
Heb hem ook gewoon aangesloten met de standaard RGB kabel, prima te doen!
Geld voor Xbox en PS2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Componentkabel, punt. Most bang for the buck, ondersteuning tot 1080i (wat sommige PS2 spellen uitspugen). Geldt voor zowel de Xbox als PS2. RGB is leuk voor de PS1, SNES, N64etc. maar voor de generatie erna component (en voor de Dreamcast VGA). Een Xbox bijv. haal je al voor een tientje, give or take 7 Euro inc. voor een kabel en gaan.
securitymayo schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:44:
Heb hem ook gewoon aangesloten met de standaard RGB kabel, prima te doen!
Geld voor Xbox en PS2!
Welke standaard RGB kabel..? Beiden kwamen met composietkabels als standaard..?

[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 27-02-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Dus kan gewoon een xbox halen. Daar zit die kabel volgens mij al bij als ik het me goed herinner van vroeger. En dan ben ik good to go?
Dan ga ik dit weekend nog even kijken voor een xbox denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Klopt helemaal!
Kan vanavond wel een foto posten van de originele kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mike30 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:12:
Dus kan gewoon een xbox halen. Daar zit die kabel volgens mij al bij als ik het me goed herinner van vroeger. En dan ben ik good to go?
Dan ga ik dit weekend nog even kijken voor een xbox denk ik
Nee, de standaard Xbox kabel is composiet en dat wil je echt niet. Vroeger niet maar nu helemaal niet op een LCD. Kijk even op eBay voor zo'n Xbox componentkabel (vooruit dan maar: https://www.ebay.co.uk/it...c8d56d:g:eE8AAOSwTQtaAwio ). Voldoen prima en geeft echt stukken beter beeld. Let er even op dat je TV of versterker dus wel een vrije componentingang heeft (rood, groen, blauw en wit/rood voor audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:14
securitymayo schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:27:
Klopt helemaal!
Kan vanavond wel een foto posten van de originele kabel.
Ben benieuwd want geen enkele console werd standaard geleverd met een rgb kabel. Bij de ps1 2 xbox en 360 (voor ik een hd tv had) kocht ik die er bij.

[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 27-02-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:44

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Gewoon een component (5 stekkers) erbij kopen. Zo speel ik al jaren mijn retro xbox spellen op een 32" led tv. Werkt helemaal top. Bij instellingen op de xbox zelf kun je sowieso 720p aanzetten wat een aanrader is.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
@Mutatie je hebt gelijk!
Het is inderdaad een geel/rood/witte en geen RGB.
Mijn excuses!
De componentkabels geven inderdaad beter beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ok thanks gasten. Nu even kijken wat m'n tv ondersteund. Even gekeken hij ondersteund :

HDMI
LAN
Componentvideo
Composietvideo
SCART
Audio (miniaansluiting)
Pc-invoer
USB
Digitale audio-uitgang
Hoofdtelefoon

Dus dat moet goedkomen denk ik :)

[ Voor 64% gewijzigd door mike30 op 27-02-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Vergeet niet dat je voor het gebruik van de component kabel op een PAL xbox eerst een softmod moet uitvoeren om de HD resoluties beschikbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Hmmm....word langzaamaan toch wel wat minder zo. Geen idee wat een softmod is namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
mike30 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 00:25:
Hmmm....word langzaamaan toch wel wat minder zo. Geen idee wat een softmod is namelijk
De softmod heb ik zo ook geen ervaring mee, weet wel dat er bij de ps2 verder niets hoeft te gebeuren anders dan de juiste uitvoer selecteren voordat je over schakeld naar component kabel voor zover ik me herinner (is al weer redelijk wat jaren geleden dat ik dat met de ps2 ben gaan gebruiken) en daarna is het genieten van veel beter beeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Flex0r op 28-02-2018 09:09 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sir_Hendro schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:46:
Vergeet niet dat je voor het gebruik van de component kabel op een PAL xbox eerst een softmod moet uitvoeren om de HD resoluties beschikbaar te krijgen.
Hmm, dat klopt ja..nu is een softmod niet zo spannend op een reguliere Xbox maar voor de TS wel een extra stap (en dan nog heb je spullen nodig). PS2 kan wel direct op component worden ingesteld, maar op de Xbox zijn er meer spellen met ondersteuning voor minimaal 480p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Er zijn verschillende spellen waarmee de softmod gedaan kan worden. Het is opzich vrij simpel maar je moet wel de juiste spullen hebben.

Bijvoorbeeld:
1. Je download de softmod savefile hack voor Splinter Cell.
2. Deze zet je op een USB stick
3. Steek de USB stick in een verloopkabel van normale USB naar XBOX USB in een controller port.
4. Kopieer de Splinter Cell savegame naar de HDD.
5. Start Splinter Cell, load savegame.
6. Softmod wordt automatisch uitgevoerd.
7. Na reboot is hij nu gemod en kun je eventueel nog XBMC installeren.

Na de softmod kun je nog een paar optionele zaken doen:

- HDD vervangen voor een grotere. Je kunt eventueel een SATA -> IDE converter inbouwen om SATA drive te gebruiken. Dit kost wel wat tijd want je moet de HDD key overzetten van de oude HDD naar de nieuwe, anders zal de XBOX de nieuwe HDD niet accepteren tijdens het opstarten.

- Nieuwe casefan plaatsen. De stock fan is niet bepaald stil. Je kunt er een 80mm fan inbouwen. Hiervoor hoef je alleen een klein hoekje van de plastic HDD tray af te breken zodat er genoeg plaats is voor de 80mm fan.

- Als je de HDD hebt vervangen is het wel handig om XBMC erop te plaatsen. Dan heb je meteen een mooie media center die overigens nog steeds games kan spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Sir_Hendro op 28-02-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Ik ga me er nog een beetje op inlezen. Wil eigenlijk alleen maar def jam spelen op het moment maar later misschien ook nog wel andere games. Zag volgens mij een Xbox op marktplaats met XBMC er al op. Dan is die softmod al gedaan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mike30 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:09:
Ik ga me er nog een beetje op inlezen. Wil eigenlijk alleen maar def jam spelen op het moment maar later misschien ook nog wel andere games. Zag volgens mij een Xbox op marktplaats met XBMC er al op. Dan is die softmod al gedaan lijkt me?
Dat of met een chip, maar dat is een schemergebied. Maar als XBMC erop staat kun je iig 480p/720p/1080i met wat omwegen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 21:08
[quote]Sir_Hendro schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:09:
Er zijn verschillende spellen waarmee de softmod gedaan kan worden. Het is opzich vrij simpel maar je moet wel de juiste spullen hebben.

Bijvoorbeeld:
1. Je download de softmod savefile hack voor Splinter Cell.
2. Deze zet je op een USB stick
3. Steek de USB stick in een verloopkabel van normale USB naar XBOX USB in een controller port.
4. Kopieer de Splinter Cell savegame naar de HDD.
5. Start Splinter Cell, load savegame.
6. Softmod wordt automatisch uitgevoerd.
7. Na reboot is hij nu gemod en kun je eventueel nog XBMC installeren.

Ik wil dit ook doen voor mijn Xbox Alleen las ik dat xboxen heel picky zijn mbt usb's, Hoe zit dat?

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
sjepper schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:53:
Ik wil dit ook doen voor mijn Xbox Alleen las ik dat xboxen heel picky zijn mbt usb's, Hoe zit dat?
Het is oude hardware dus probeer een simpele USB stick van 1GB of minder te bemachtigen en formateer deze in fat32.

[ Voor 14% gewijzigd door Sir_Hendro op 30-05-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Oke duidelijk! Ik zal eerst eens Splinter cell bemachtingen en daarna ook de usb verloop. Merk dat de ps2 op component scherper is dan de xdoos, dat mag natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Zal dat niet aan de kwaliteit van de kabel kunnen liggen?

Anders neem je gewoon RGB scart. Die heb ik ook. Er zit op die kabel van mij ook een spdif uitgang voor 5.1 geluid.

Belangrijk:
Volgens het internet is het belangrijk om de xbox clock capacitor te controleren. Deze zou bij de meeste xboxen met de jaren gaan lekken en het moederbord daarbij beschadigen. Dus maak de xbox even open en controleer deze.

[ Voor 92% gewijzigd door Sir_Hendro op 30-05-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Nee, de ps2 pakt echt 480p en de xbox 576i en mijn tv maakt van interlaced echt een zooitje, beide kabels zijn van dezelfde kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De XBOX ondersteunt 720p en 1080i over de component kabel. Mogelijk moet je hem hiervoor wel eerst softmodden en daarna de region op ntsc zetten zodat de 720p en 1080i opties beschikbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Yes, dat is mijn doel! Ik hoef er verder geen troep op te hebben aangezien ik de games origineel heb. Het is puur zodat ik alle resoluties heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb je 480p/720p/1080i ingesteld in het orignele XBOX settings menu?

Welke spellen heb je vergeleken?

De resolutie die daadwerkelijk gebruikt wordt, is afhankelijk van het spel.

Volgens mij ondersteunen alle spellen 480p (en dat is al heel wat in vergelijking met Gamecube. PS2 weet ik net iets te weinig van om er iets over te kunnen zeggen).
Sommige spellen ondersteunen 720 zoals bijv Crash Bandicoot Racing.
Nog minder spellen ondersteunen 1080i.
Op wiki is vast een complete lijst te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Dat kan dus helaas niet omdat hij nog op PAL staat.

Wat is de beste plek om de usb adapter te kopen, gewoon via ebay oid?

https://www.grandado.com/...&utm_medium=cpc&utm_term=

Of zoiets?

[ Voor 49% gewijzigd door sjepper op 30-05-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
https://www.amazon.de/Mcb...eywords=xbox+to+usb+cable

Of je maakt er zelf eentje van een oude xbox kabel. Je kunt deze doorknippen en dan de kleuren met die van een normale USB kabel vast solderen. De xbox heeft 1 ader meer in de kabel maar die iets niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Interessant dat is misschien ook wel leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Heb zelf het spel al enige tijd liggen om mijn Xbox te softmodden. Echter wilde ik zelf die save game maken, maar uiteindelijk na een paar keer proberen mee gestopt. Denk dat ik het binnenkort nog maar eens probeer. Idem voor de PS2. Had een chip, maar die PS2 was van binnen qua plastic minder geworden dus van alles brak uiteindelijk af en deed het verder niet meer. Die ook met het spel wat ik er voor heb liggen een softmodden. Maar volgens mij mag daar verder hier niet over gesproken worden over het hoe en wat.
Pagina: 1