Detonator 14.20 zijn uit

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Download ze via www.m3dzone.com of meteen via deze link: Win2K-1 òf Win2K-2 en WinNT-1 òf WinNT-1.

Er zit een nieuwe tab bij, daar post ik zometeen hierin een screenie van:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~fernh036/GoT_Pics/newtab.gif

Verder is er een bugje uit waar ik 'last' van had (sinds 11.xx serie): als ik op "Advanced" (Edit: stond eerst "Additional Properties", maar dat is fout) klikte dan resette mijn display altijd (niets ernstigs), maar misschien had dat wat te maken met de fameuze refresh bug onder win2k met Iiyama monitoren (nee niet op te lossen met nvrefresh of powerstrip), waar ik verder geen last van had (geen Iiyama monitor).

Verwijderd

Geef mij maar de officiële 12.41... raad ik iedereen aan.. zijn misschien niet de állersnelste bij elke toepassing, maar toch het stabielst en over het algemeen erg snel ;)

Verwijderd

Die detonater drivers 12.41 zijn inderdaad niet de snelste. Ik heb ze zonet geinstalleerd en gebenchmarked met 3Dmark2000 en het gaat langzamer dan de drivers die bij de videokaart werden geleverd (asus v7100 tv-out geforce 2 MX)

• Jake
  • Niet online
Ja, leuk dat de geässimileerde Jean-Luc Picard 12.41 de beste vind... ;)

Ze (12.41) zijn iig nog niet af: zat bugjes...

Ik vind die nieuwe tab wel kewl, en coolbits werken all the way:
* Core 20-380
* Mem 20-400`
(Edit: erg ver op een MX...)

Verder ook wel geinig:
Er zijn (voor mij iig) nieuwe resoluties, nml.
* 1280x768
* 1600x900

Voor mij nutteloos, maar leuk als je een breedbeeld monitor hebt ofzo :)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
14.20 doet het heel brak bij mij, vastlopers en gare performance, en wie wil er nou een balkje om zijn agp terug te zetten?... je moet dan toch weer re-booten ?>..

• Jake
  • Niet online
Sommige mensen hebben problemen met de hoogste AGP snelheid, en niet elk MB (=BIOS) ondersteund terugzetten van de AGP.

Ik draai gewoon 4X (zoals je kan zien), en me BIOS kan wel terugzetten, maar kan toch handig zijn voor sommige mensen.
Weer een reden minder voor PowerStrip e.d. :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58
performance gaat bij mij achteruit in 3DMark (van 3570 naar 3115) en de fill rate tests (zowel single- als multi-texturing) blijven af en toe gewoon stilstaan. Back to 12.90

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 17:24
Op vrijdag 13 juli 2001 23:17 schreef Jake het volgende:

Verder is er een bugje uit waar ik 'last' van had (sinds 11.xx serie): als ik op "Advanced" (Edit: stond eerst "Additional Properties", maar dat is fout) klikte dan resette mijn display altijd (niets ernstigs), maar misschien had dat wat te maken met de fameuze refresh bug onder win2k met Iiyama monitoren (nee niet op te lossen met nvrefresh of powerstrip), waar ik verder geen last van had (geen Iiyama monitor).
Deze bug heb ik dus ook alleen veel erger |:(, maar vanaf 12.40 en erger namelijk sponte resets van de display en affentoe ook lijnen door het beeld als of m'n geheugen niet helemaal lekker is, maar dat kan het niet zijn want met 11.01 en voorgaande drivers ehb ik er geen last van.

• sverzijl
  • Laatst online: 21:58
Op vrijdag 13 juli 2001 23:51 schreef paragon het volgende:

[..]

Deze bug heb ik dus ook alleen veel erger |:(, maar vanaf 12.40 en erger namelijk sponte resets van de display en affentoe ook lijnen door het beeld als of m'n geheugen niet helemaal lekker is, maar dat kan het niet zijn want met 11.01 en voorgaande drivers ehb ik er geen last van.
Die lijnen over het beeld (wanneer je een windowtje verplaatst bijv) heb ik alleen bij de standaard VGA drivers. Resets van display heb ik vanaf 12.x geloof ik (en ook in 14.20 nog)

• Jake
  • Niet online
Ik draai er net ff nVidia Refresh Rate Fix (nvreffix) overheen, en hij kiest niet meer 75Hz. als waarde bij 1600x1200, nou denk je misschien: boeie !

Maar vroeger, van voor de 75/85 Hz. bug (die ik niet heb, want een LG) koos ie dat ook nooit...
Nu maakt ie er, net als toen, 72 Hz. van; boeit idd verder niets, want ik draai toch nooit (ziet er niet uit op MX met 17").
Er is dus een klein beetje hoop voor mensen met de bug, die hun pin 15 er nog niet uitgesloopt hadden.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nòg een mirror voor Win2k :)

Verwijderd

Ok ik zal ze ook ff proberen ;)

ps. is er al een win9x-versie uit :?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Ik blijf bij de 12.90.

Pentium III 550, 192MB geheugen, Geforce 2 GTS, Win2k SP2, DirectX 8.1 beta build 648

3Dmark 2001

12.90: 1918
14.20: 1847

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
En hier staat ook de laatste bios voor de g force gts2 maar ik weet niet welk file ik moet hebben http://www.m3dzone.com/files.php?directory=Videocards/NVIDIA/BIOSes/NV15/3.15.01.02.00/

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 01:19 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ok ik zal ze ook ff proberen ;)

Iemand :?

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 01:19 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Er is geen win9x versie, het lek bij nVidia is gedicht; dit is een nieuw lek, die houdt niet van win9x ;)
Op zaterdag 14 juli 2001 02:00 schreef mmxmmx het volgende:
En hier staat ook de laatste bios voor de g force gts2 maar ik weet niet welk file ik moet hebben
g2gtsbt.rom is BookTree TV-out, g2gtsch.rom in Chrontell (of zoiets) TV-out, g2gtsph.rom is "een andere" ( ;) ) TV-out, denk ik....
smg2gts.rom in zonder TV-out.

Vervang gts door pro of ul, en zelfde verhaal voor de Pro en de Ultra.
Persoonlijk zou ik alleen flashen met bios van je kaartmaker, zeker als je extra dingen op je kaart hebt. Maar misschien kan je wel een Pro BIOS op je GTS zetten => dat je een Pro hebt, maar dat doe je compleet op eigen risico (of course).

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik hou he op de 10.80
Die werken bij mij nog steeds hetsnelst en zijn aardig stabiel, ik heb er tenminste nooit problemen mee.

Signature

Verwijderd

het is niet eens voor win98/me

Verwijderd

PFff :r
slecht hoor, ik:
12.90 = 3797
14.20 = 3650

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
[b]
Er is dus een klein beetje hoop voor mensen met de bug, die hun pin 15 er nog niet uitgesloopt hadden.
Om even een vraag te stellen over die 75hz bug, ik heb inmiddels pin 75 eruitgesloopt, maar nog steeds kom ik niet hoger....heel irritant....

Iemand nog tips?
windows xp rc1 en 14.20

• Jake
  • Niet online
Als je het maar niet op aanraden van mij hebt gedaan, want ik heb niet eens een Iiyama monitor. Ik heb gewoon van horen zeggen (tikken-lezen ;) ), maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand hem eruit had gesloopt, en het niet werkte (nu dus eerste keer).

BTW, pin 75? leuke connector moet dat zijn ;)

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

Op zaterdag 14 juli 2001 15:20 schreef dutchrups het volgende:

[..]

Om even een vraag te stellen over die 75hz bug, ik heb inmiddels pin 75 eruitgesloopt, maar nog steeds kom ik niet hoger....heel irritant....

Iemand nog tips?
windows xp rc1 en 14.20
dan heb je de verkeerde eruit gesloopt het moet pin 15 zijn >:)

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
**zucht**

Ik heb een vm451..
En volgens het boekje pin 15 eruitgesloopt....

Dus het moet de goede zijn.....

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb met winME ook dat me beeld soms bij het opstarten terug schiet naar 60hz inplaats van de 115hz waar ik op draai.

ik heb ook de 12.90 drivers, weet iemand misschien waar dit aan ligt.

ik kan het alleen nu niet proberen omdat me mobo overleden is :'(
* Leipo w8 nu op nForce

Verwijderd

Hi,

ik heb ook die vage 75 hz bug :(
Ik heb echt bijna alles geprobeerd (Powerstrip, Nvidia Reffix)
wordt er ook gek van, maar het enige wat bij mij hielp was de originele drivers van Leadtek die erbij zaten, nl de det 6.66 serie.
Daar kreeg ik vreemd genoeg wel dus die 85 hz

Grtz Phally

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 14 juli 2001 15:20 schreef dutchrups het volgende:

[..]

Iemand nog tips?
windows xp rc1 en 14.20
Gewoon een BNC kabel gebruiken ipv dat standaard ruk kabeltje. Klinkt vaag maar bij mij kan ie dan wel op alle refreshrates staan (1600*1200@104 Hz >:) )

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 15:42 schreef Leipo het volgende:
ik kan het alleen nu niet proberen omdat me mobo overleden is :'(
Gecondoleerd.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik draai nog steedsmet de hercules 5.35 drivers :( Zodra ik nieuwere drivers gebruik van hercules of detonator dan worden bepaalde plaatjes zoals de startknop etc veranderd in andere kleuren en textures.

Dit komt omdat ik een geforce 2mx heb van hercules en een yamaha based sound kaart namelijk de guillemot fortissimo. Niemand weet een oplossing :( Er zijn zelf meer mensen die er last van hebben en als ik mijn soundkaart vervang door een sb live zijn de problemen over.

Toch vreemd dat 2 kaarten van het zelfde merk niet samen gaan want hercules = guillemot.

Ik baal in ieder geval :(

• Jake
  • Niet online
Dan install je toch ff de hercules drivers 12.40, die werken dan niet, dan kan je gaan zeiken bij hercules, kan je een andere geluidskaart of videokaart krijgen.
Als je maar lang genoeg zeikt >:)

(btw: is het met elke nVidia-kaart met en die Yamaha kaart, of alleen met de Hercules versie?)

• ankhie
  • Laatst online: 18:51

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik blijf bij mijn 5.33 drivers ... daar doet mijn TV-out het tenminste ;)

Asus V6600 Deluxe

Xan

Verwijderd

Ik wil ze voor win98

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
Voor mensen met een asus kaart zijn is er een nieuwe deto: Asus setonator 12.90 en die gaan pas goed

zie t.net voor links

Verwijderd

Ik heb die asus detonator drivers vanavond gedownload en gebenchmarked met 3dmark2000. Er is t.o.v. de 12.60 drivers een HEEL klein beetje performance winst (100 punten ong.) maar het lijkt ook iets minder stabiel te draaien.

(ik heb: asus V7100 geforce2MX 32MB, duron 750, ECS K7VZA 3.0, 192 MB 100 Mhz)

Verwijderd

Deze driver zijn langzamer dan de 12.41 WHQL die ik nu gebruik @ winXp

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 15 juli 2001 10:29 schreef Jake het volgende:
Dan install je toch ff de hercules drivers 12.40, die werken dan niet, dan kan je gaan zeiken bij hercules, kan je een andere geluidskaart of videokaart krijgen.
Als je maar lang genoeg zeikt >:)

(btw: is het met elke nVidia-kaart met en die Yamaha kaart, of alleen met de Hercules versie?)
Met de nieuwste hercules drivers is het probleem er ook weer... Ik heb al gepost op t forum van hercules en na veel zeuren kreeg ik een aantwoord dat ik de 5.35 drivers moest installen... Verder doen ze er nix aan. Voor mij de volgende keer dus ook geen hercules meer. Slechte service. Ik weet niet of het ook gebeurd bij andere merken geforce 2mx kaarten. Een vriend van me heeft ook een hercules 2mx en een guillemot fortisimo en heeft precies dezelfde problemen :r

Verwijderd

detonater 7.58 met via 4.29 werkt bij mij nog steeds het beste

Verwijderd

Bij mij scheelde het -50 punten in 3dmark 2001 met XP RC1.

Verwijderd

Op zondag 15 juli 2001 23:38 schreef Xandalf het volgende:
Ik blijf bij mijn 5.33 drivers ... daar doet mijn TV-out het tenminste ;)

Asus V6600 Deluxe

Xan
Als ik het goed heb doet je TV-out het ook bij de Asus 12.60-drivers :? En je hebt een HELE behoorlijke performance-winst ook nog eens :)
Pagina: 1