Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een nieuwe laptop voor op het werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 14:28
Ik ben werkzaam als Control System Engineer en ik houd me bezig met het programmeren van PLC's en SCADA. Hiervoor gebruik ik voornamelijk RSLogix 5000 en Siemens Step 7. Voor het SCADA gebruiken we iFIX wat we meestal in een virtuele machine draaien (Virtualbox of VMware). Kort bezig geweest met de TIA Portal en merk dat dit niet lekker draait op mijn huidige laptop. Tijd voor een upgrade dus!

Focus bij een nieuwe laptop ligt op het feit dat we virtuele machines moeten kunnen draaien en dat de TIA Portal fatsoenlijk draait. Eisen van TIA Portal zijn:
- Processor Core i5-6440EQ, 3.4GHz
- RAM: 16 GB
- SSD with at least 50 GB of free space
- Screen resolution: 1920 x 1080 px

Verdere eisen zijn:
- QWERTY toetsenbord met numpad;
- Moet een HP laptop zijn;
- DVD-speler is een pré.

Ik reis ongeveer 40% van mijn werktijd de wereld rond, dus een robuuste en handzame laptop is prettig, daarom is een 15,6" laptop gewenst.

Momenteel heeft mijn werkgever een HP ProBook 450 G5 laptop voorgesteld met een i7-8550U CPU. Deze heeft een basisfrequentie van 1.8GHz maar een turbofrequentie van 4GHz. Gaat dit voldoende zijn voor de gestelde eisen?

Budget is op dit moment niet aan de orde, ik zoek in eerste instantie een laptop die aan de eisen voldoet. Uiteindelijk zullen er 4 laptops aangeschaft moeten worden.

Signature