Speakers met bluetooth voor in de auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:38
Graag maak ik gebruik van het collectieve vermogen van ons geliefde forum.
Een zoektocht op internet heeft mij nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Dit kan natuurlijk twee dingen betekenen.

1) Ik kan niet zoeken
2) Het bestaat niet

Nou hoop ik dat het op punt 1 uitkomt, want dan hoef ik alleen mijn zoekskills te gaan verbeteren.

De headunit in mijn auto is niet echt wat ik interessant vind. Dus vervangen. Maar, een leuke replacement vinden hiervoor is een uitdaging. Maar, wat ik wil is simpelweg geluid van mijn smartphone (Spotify en zo) horen.

Dus - en dan hierbij de vraag - bestaan er ook auto speakers met bluetooth?

Zeg maar een Sonos Play:1 maar dan op bluetooth. Gewoon netjes ingebouwd in de bestemde ruimtes in de deur.

Ja, er zal 12V naartoe moeten maar dat is een kleinere uitdaging dan een leuke headunit vinden.

Beste antwoord (via [Mad Max] op 05-03-2018 09:30)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
Google eens op Xiaomi Roidmi.

Ik heb 3 verschillende bluetooth FM transmitters gehad, maar de Xiaomi Roidmi werkt echt. En goed. Voor een tientje zeker de moeite waard als je het mij vraagt :)

Zijn de speakers in je auto verder wel van fatsoenlijke kwaliteit? Dat is het probleem waar ik mee zit namelijk :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien een raar voorstel, maar waarom koop je niet gewoon een nieuwe autoradio met bluetooth en/of een aux-ingang. Ben je toch meteen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
S1NN3D schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:44:
Misschien een raar voorstel, maar waarom koop je niet gewoon een nieuwe autoradio met bluetooth en/of een aux-ingang. Ben je toch meteen klaar.
Geef ik je helemaal gelijk in, maar tot op heden niet iets kunnen vinden wat hieraan kan voldoen.
Inbouwmaten, beschikbaarheid van ombouwframe's, stuurwielinterface module's.

Dus vandaar, bluetooth speakers.

Desnoods koop ik gewoon de JBL Boombox (voorbeeld) en voila. Muziek in de auto.

Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-07 23:04

blaatschaaap

schaap

Maar met de JBL boombox via bluetooth heb je toch ook geen stuurwielinterface.

Een bluetooth speaker ala JBL boombox in de auto gebruiken kan wel, maar het geluid komt dan wel altijd van één kant, en persoonlijk vind ik het niet zo goed als gewoon via de autospeakers die door je auto verspreid zitten.

Een autoradio met bluetooth lijkt me dan de makkelijkste optie, dan worden alle speakers in je auto één grote bluetooth speaker :p Je mist dan misschien wel een stuurwielinterface, maar misschien zijn hier wel draadloze bluetooth opties voor?

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 19:53

DarkSide

theres no place like ::1

misschien ook handig om te vertellen wat voor auto en radio je hebt?
misschien dat dan iemand zegt. Hee deze unit past perfect in je auto...

En het lijkt me niet dat er auto speakers zijn met BT ondersteuing.
Auto speakers plaats je in de deur waar waar draad ligt.

Je zult dan toch moeten kijken naar een andere radio
of Externe BT module welke je op aux oid kunt aansluiten,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
DarkSide schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:13:
misschien ook handig om te vertellen wat voor auto en radio je hebt?
misschien dat dan iemand zegt. Hee deze unit past perfect in je auto...
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. En gewoon vergeten, omdat mijn vraag meer richting de speakers gaat dan nog specifiek over de auto.

Het gaat om een Toyota Prius gen 2 uit 2005.
Stuurwielbediening is ook voor de verwarming en het schijnt dat dit niet meer werkt als de radio eruit is.

Dus als ik gewoon domweg een standaard radio inbouw, raak ik mogelijk die functies ook kwijt.
En wie weet valt het hele informatiescherm wel uit.

Ondertussen ben ik zelf al weer verder aan zoeken gegaan.

Misschien koop ik wel gewoon een radio bij een demontagebedrijf waar de originele AUX op zit.
Middels dit kabeltje zou er dan AUX mogelijk moeten zijn, waarbij er dan vast wel een leuk Bluetooth naar AUX dingetje te vinden is. Lang leve DX & Co.

Linkje naar kabel: Linkje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 19:53

DarkSide

theres no place like ::1

dit iets?
YouTube: How to install Bluetooth in a Toyota Prius 2005

gewoon zoeken op prius gen 2 BT.

op prius forum staat ook wat tips volgens mij.
(Weet je al of je aux in hebt).

Er zijn genoeg BT met 3.5mm jack die je op de aux kunt aansluiten.

Stuurbediening zal lastig zijn. Maar je kunt android auto op je telefoon installeren. En zo spotify makkelijk gebruiken. Mijn auto heeft geen native android auto. En ik gebruik het nu op mijn telefoon om lekker naar spotify te luisteren,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
@DarkSide Ik weet dat de huidige radio geen AUX heeft, vandaar ook dat ik overweg om een andere originele radio (bij de demontagebedrijven) te kopen die dit wel heeft.
En dan zou het inderdaad met deze module kunnen (of met het genoemde kabeltje)

Maar, ik had graag een wat moderne radio gehad met misschien wat leuke nieuwe functies.
Bijvoorbeeld een camera om te zien wat je niet wilt raken achter je.

Maar, ik wil niet de stuurbediening voor de overige dingen kwijtraken. De radio kan ik mee leven, de kachel niet.

De zoektocht gaat verder. Later deze week bij een inbouwbedrijf langs. Kijken wat zij kunnen doen / weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:21
Vaak kun je ook een AUX op je radio hacken door de extra aansluitingen van bijv. cd wisselaar te misbruiken.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 15:23
Toyota A2DP Streaming Interface For Vehicles With 20 Pin Connector allowing you to stream music from your mobile device via A2DP - meaning no wires across the dashboard: http://www.connects2.com/Product/ProductItem/CTATY1A2DP
En dit is een verdeler waarvan ik weet: https://www.niq.de

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ben je het snelste klaar als je een nieuwe generatie Bluetooth FM transmitter koopt.
Je telefoon verbinden met de transmitter, je autoradio op de juiste frequentie zetten en je bent klaar.
Mijn advies is de Xiaomi Roidmi 3S ; https://www.gearbest.com/car-charger/pp_642449.html

hier een kleine demo; YouTube: Xiaomi Roidmi 3s hands on

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37
chaoscontrol schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:47:
Vaak kun je ook een AUX op je radio hacken door de extra aansluitingen van bijv. cd wisselaar te misbruiken.
Met een module van Yatour bijvoorbeeld, deze heeft ook bluetooth als extra module.
Maar gewoon met AUX en dan een bluetooth-aux van een derde partij kan ook.

Voorbeeld.
Ik heb de versie voor een Honda zelf ingebouwd. Het is geen tof klusje als je dashboard niet makkelijk open kan. De module zit in het handschoenenkastje. Maar als het eenmaal zit is het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-07 12:32

donny007

Try the Nether!

Welke radio heb je nu precies in de auto zitten (typenummer)? Wellicht is er een simpel aux-kitje voor te koop.

De radio vervangen met behoud van stuurwielbediening is overigens prima mogelijk, daar zijn interfaces voor te koop.

EDIT: FM-transmitters zijn echt een laatste redmiddel, de geluidskwaliteit daarvan is meestal om te huilen... Als je er een beetje moeite in steekt kun je altijd wel ergens een line-level ingang vinden om een Bluetooth ontvanger aan te sluiten, desnoods intern in de radio.

[ Voor 45% gewijzigd door donny007 op 27-02-2018 15:43 ]

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

skoozie

SCSI

Een tijdje geleden een Parrot MKi9100 in een oude Toyota Yaris zonder aux ingebouwd. Had wel een setje ISO stekkers nodig. het was wat pruts werk alles netjes in de lozeruimtes weg te werken, maar er kan nu gebeld worden en muziek geluisterd worden via de originele boxen. streaming geluid moet je helaas wel aanpassen via mobiel of Parrot controller.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Als je huidige radio een AUX-ingang heeft zou ik daar gewoon een bluetooth-ontvanger aanhangen. Dat is hoe ik het doe; werkt prima. Kost ook praktisch niets.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
Google eens op Xiaomi Roidmi.

Ik heb 3 verschillende bluetooth FM transmitters gehad, maar de Xiaomi Roidmi werkt echt. En goed. Voor een tientje zeker de moeite waard als je het mij vraagt :)

Zijn de speakers in je auto verder wel van fatsoenlijke kwaliteit? Dat is het probleem waar ik mee zit namelijk :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:47
Ik weet niet in hoeverre je vertrouwd bent met zelf inbouwen e.d, maar:

https://www.dynamicsounds...talk-control-adaptor.html

De Connects2 adapters zorgen ervoor dat je gewoon alle functies behoud, van verwarming, tot parkeersensoren, tot stuurwielbediening van de radio en de boordcomputer ziet de radio gewoon zoals het hoort (handig als je bijvoorbeeld de radio nodig hebt om je klok te verstellen zoals in mijn vorige auto).

Het is wel een engels bedrijf, maar ze versturen gewoon tegen normaal tarief naar Nederland en hebben hele goeie support mocht iets niet werken zoals het moet.

Website heeft ook de inbouwbrackets mocht je die nodig hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door mission op 27-02-2018 16:08 . Reden: Brak linkje gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Allen, dank voor de informatie.
Ik vind dat het lastig om een specifieke reactie als beste antwoord te markeren.

Stuk voor stuk zijn het goede ideeën.

Vrijdag heb ik wat tijd over, dan zal ik mij er verder in verdiepen. Zal dus even stil blijven. Maar de speciale modules en de Parrot zijn wel de meest interessante opties. Parrot is ook gelijk een carkit, wat zeker handig kan zijn.

Speakers zijn niet slecht. Beter kan altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door [Mad Max] op 27-02-2018 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
Ruerd Jan schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:09:
Allen, dank voor de informatie.
Ik vind dat het lastig om een specifieke reactie als beste antwoord te markeren.

Stuk voor stuk zijn het goede ideeën.

Vrijdag heb ik wat tijd over, dan zal ik mij er verder in verdiepen. Zal dus even stil blijven. Maar de speciale modules en de Parrot zijn wel de meest interessante opties. Parrot is ook gelijk een carkit, wat zeker handig kan zijn.

Speakers zijn niet slecht. Beter kan altijd.
Over het algemeen maakt een goeie radio meer verschil dan nieuwe speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Andere optie is misschien gewoon een jack-kabeltje tussen telefoon en radio. Hoef je niet eens te zenden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Jorgen schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:53:
Andere optie is misschien gewoon een jack-kabeltje tussen telefoon en radio. Hoef je niet eens te zenden.
Volgensmij heeft die ingebakken radio van ts geen aux. En hoewel je soms een aux op de eventueel aanwezige cdwisselaarpoort kan zetten, kwalitief is dit vaak net zo dendererd als die cassette naar aux dingen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
jeroen3 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:33:
[...]

Met een module van Yatour bijvoorbeeld, deze heeft ook bluetooth als extra module.
Maar gewoon met AUX en dan een bluetooth-aux van een derde partij kan ook.

Voorbeeld.
Ik heb de versie voor een Honda zelf ingebouwd. Het is geen tof klusje als je dashboard niet makkelijk open kan. De module zit in het handschoenenkastje. Maar als het eenmaal zit is het goed.
Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Ik heb er ook een in mijn Focus, en een maatje van me in zijn Corolla.
Kan gewoon op de originele interface achterop de radio, Dan heb je bluetooth, aux, usb en handsfree spul in 1 (afhankelijk van de versie die je koopt).

1 maal de radio eruit trekken en die aansluiten/wegwerken en klaar.
Bij mij werken de knoppen bij het stuur nog prima, neem aan dat dat bij andere merken ook wel is (aangezien je de radio behoudt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
timberleek schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:49:
[...]

Kan me hier alleen maar bij aansluiten. Ik heb er ook een in mijn Focus, en een maatje van me in zijn Corolla.
Kan gewoon op de originele interface achterop de radio, Dan heb je bluetooth, aux, usb en handsfree spul in 1 (afhankelijk van de versie die je koopt).

1 maal de radio eruit trekken en die aansluiten/wegwerken en klaar.
Bij mij werken de knoppen bij het stuur nog prima, neem aan dat dat bij andere merken ook wel is (aangezien je de radio behoudt).
Klopt, die dingen sluit je aan op de cdwisselaar poort van je fabrieksradio, dus aan de werking van de radio/boordcomputer veranderd niks. Echter moet je soms die poort wel activeren in de boordcomputer.

Hoe bevalt jou het ding? Heb ze vroeger wel geprobeerd, echter vond ik het geluid vrij matig. Anders is dat inderdaad een mooie optie voor ts. (in iedergeval makkelijker en goedkoper dan mijn oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Nogmaals, iedereen bedankt voor de antwoorden.

Ik ga voor nu (kosten en onduidelijkheden) voor een FM zender, en ga later (vakantietijd, beter buitenweer) zelf eens experimenteren met het inbouwen van wat anders.

De kosten bij een inbouwer zijn hoog (wat ook te verklaren is) maar de garantie of alles kan en past is er nog niet.

Dus, voor nu de FM zender. Later misschien wat anders.
Pagina: 1