Nieuwe tv (+/- 49 inch, 4k, +/- €650) of huidige tv houden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:02
Ik zoek een?
Mogelijk een vervanging voor mijn huidige full hd tv pricewatch: Samsung UE40F6100 (NL model) Zwart

Mijn huidige tv heeft de volgende vervelende eigenschappen waardoor ik eventueel een nieuwe tv overweeg:
  • Slechts 2 HDMI poorten. Ik moet steeds de kabels achter de tv verwisselen tussen aangesloten devices( Nintendo Switch, TV decoder, ChromeCast)
  • Geen 4k. Maar hoeveel 4k content is er tegenwoordig aanwezig?
  • Wil graag iets groter qua formaat. Heb nu een 40 inch, maar neig toch naar 49 inch
  • Geen SmartTV, waardoor ik altijd afhankelijk ben van de ChromeCast
Wat is je budget?
Rond de 650 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn huidige tv voornamelijk voor Netflix, YouTube (via ChromeCast), Nintendo Switch, af en toe tv kijken via het goedkoopste Ziggo abbo.

Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: Samsung UE49MU6120 Zwart
pricewatch: Samsung UE49MU6400 Zilver
pricewatch: Sony KD-49XE7000 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben vooral benieuwd of een nieuwe televisie in deze prijsklasse echt een upgrade is tov mijn huidige tv of dat ik beter kan wachten tot de huidige kapot is en ondertussen verder ga sparen.

Verder ben ik zelf erg tevreden over Samsung als merk, maar wie weet zijn er betere keuzes in deze prijsklasse?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Growning
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik heb vandaag de Samsung UE49MU6120 gekocht en tot nu toe tevreden mee.

Heb je het gevoel dat je iets mist met de tv die je nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Growning schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 22:04:
Ik heb vandaag de Samsung UE49MU6120 gekocht en tot nu toe tevreden mee.

Heb je het gevoel dat je iets mist met de tv die je nu hebt?
Niet meer dan wat ik hierboven heb beschreven. Gevoelsmatig is de tv net iets te klein en zou ik iets groter prettiger vinden (niet problematisch), irritatie vanwege het constant wisselen van HDMI kabels en het gebrek van een SmartTV functionaliteit waardoor ik constant moet werken met de Chromecast.

Wel is mijn huidige tv een 100hz tv en zijn de moderne tv's binnen deze prijsklasse voornamelijk te vinden in 50hz varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Ik heb mijn budget verhoogd en na het zien van de tv's ben ik voor 55 inch gegaan. en na veel lezen en het bekijken van diverse formaten tv's zijn er 3 op de shortlist gekomen:

Sony KD-55XE9005
Sony KD-55XE9305
LG OLED55C7V

De 9005 is voor 1111,- te koop bij Expert en de 9305 nu voor 1289,-. Is het verschil (o.a. dolby vision) de extra's euro's waard? En zo ja is de stap naar OLED dan niet interessanter aangezien deze ook voor minder dan 1400,- te halen valt.

Heeft iemand eventueel ervaringen met dit model?

LG 55SJ850V

Qua specs (100hz, 55inch, 4k, hdr) past deze ook binnen de wensen namelijk, en is een stuk goedkoper.