Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hallo!

Ik heb recent mijn Gaming PC terug gebracht naar de winkel waar hij ook gebouwd is, dit voor normaal onderhoudt. Nu blijkt dat mijn G.Skill Trident Z RGB Ram 2x8 niet goed werkt.
Via mijn Asus z170-a moederbord krijgt hij de gewenste 1.35 voltage, maar tijdens het testen blijkt het niet zo.
Nu gaan ze met mijn toestemming overclocken om hem wel de goede voltage te geven, Wel met het risico dat de garantie er af gaat.

Iemand hier meer ervaring mee? Ik snap er namelijk niks van.

Het enige wat ik weet is dat af en toe games/windows crasht, zonder foutmeldingen. Ze hebben terplekken een Bios-update doorgevoerd.

M.v.g

Alt.

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:43
Welke snelheid geheugen hebben ze er in gezet ?
De QVL lijst geeft alleen ondersteuning aan voor de 3000

En als het de juiste geheugen is dan zal ik geen toestemming geven voor overclocken, laat het ze maar oplossen door of ander geheugen of ander moederbord.

Je geeft zelf al aan dat de garantie dan vervalt.
En laat je niet verleiden zodat ze straks gaan zeggen dat de garantie is vervallen en je alles zelf mag betalen.

edit: de BIOS update zelf zou ook voor betere stabiliteit kunnen zorgen in samenhang met het geheugen.

[ Voor 26% gewijzigd door SpiriTNL op 27-02-2018 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Bijzonder dat ze dat hebben kunnen testen. Hoe hebben ze precies het voltage van je geheugen getest?

Misschien hebben ze in software gekeken, maar dat is qua voltages nooit heel betrouwbaar.

Anders kan je het voltage van RAM helemaal niet testen.

Je hebt die pc gekocht bij die zaak? Laat ze maar zorgen dat het in orde komt.
Je hebt toch gewoon garantie?

Dat hele "overclocken" (wat volgens mij neer komt op overvolten) gewoon niet doen. Straks doen ze dat, en gaat het binnen 2 weken echt kapot, en dan ben je klaar.
Ze moeten gewoon voor goed ram zorgen, onder garantie.

Ik heb ook werkelijk waar nog nooit gehoord dat er een verkeerd voltage op ram zou staan.
En hoe ze dat getest hebben is ook een raadsel. Als ze dat met software bekeken hebben, kan het heel goed zijn dat die software een foute waarde geeft, en dat ze straks te veel voltage op je RAM zetten.
Ik zou eerder de bios vertrouwen als software in Windows.

Je ram zal gewoon kapot zijn, en ze proberen het op te rekken door er meer voltage op te zetten.
Dan werkt het (misschien) tijdelijk weer, en kan je achteraf niet meer bij ze aankomen, omdat ze de boel "overclocked" hebben.
En zelfs al werkt die "reparatie" niet, kan je helemaal niets meer, omdat je je garantie hebt laten vervallen.
Mooie manier om onder de garantie uit te komen.

En vergeet aan het einde van het verhaal niet om een nachtje (ja, echt de hele nacht) Memtest86 te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door WEBGAMING op 27-02-2018 11:52 ]