Welke videokaart kan er in mijn hp p6 2008nl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumaku
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02-2021
Mijn vraag
...hallo,
Ik ben aan het proberen geweest om een asus PH GT1030-o2g videokaart te installeren in mijn HP p6 2008nl pc deze kaart heeft geen 6 pin connector. Mijn voeding voorziet volgens mij ook niet in een extra 6 pin connec tor.
Dit resulteerde in een computer die niet kon opstarten. Hij bleef hangen in de boot modus. Zelfs de Bios was niet toegankelijk. De HP P6 2008nl is bijna standaard. Windows 10 draait op een 120GB SSD de 2e harde schijf is een 1tb HDD voor opslag. Ik zou graag de standaard Nvidia gt520 kaart vervangen om er samen met mijn zoontjes wat spellen op te kunnen spelen. Het hoeft niet super hi-tech te zijn, maar bijvoorbeeld ETS2 loopt gewoon niet met de gt520.
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden nog zijn voor deze computer? Ik wil het niet te duur maken, maar wel weten of er mogelijkheden zijn. Ik heb er niet heel veel verstand van en zou ook niet weten of deze pc überhaupt nog te upgraden is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
HP p6 2008nl Windows 10
300w voeding
i7 2600 processor
6gb DDR3 ram
PCI express 2.0 x16 (Nvidia gt520)
Samsung EVO 120gb ssd
Seagate 1tb hdd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Geprobeerd om de asus ph gt1030 o2g te installeren. Zonder resultaat en retour gestuurd naar de leverancier.

Beste antwoord (via Rumaku op 27-02-2018 13:33)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

HP beperkt je in de mogelijke onderdelen die je kan gebruiken om te upgraden. Er zit een witte lijst in de BIOS verwerkt met kaarten die zijn goedgekeurd. Welke dit zijn kan niemand je zeggen. Je zal moeten googelen op dit model en gebruikte videokaarten die anderen hebben getest.

Wat je kan doen om de kansen iets te vergroten is de BIOS updaten.

http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp58001-58500/sp58264.exe

Gezien het lijkt alsof HP de ondersteuning sinds 2012 al heeft opgegeven, zie ik het echter somber in.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

HP beperkt je in de mogelijke onderdelen die je kan gebruiken om te upgraden. Er zit een witte lijst in de BIOS verwerkt met kaarten die zijn goedgekeurd. Welke dit zijn kan niemand je zeggen. Je zal moeten googelen op dit model en gebruikte videokaarten die anderen hebben getest.

Wat je kan doen om de kansen iets te vergroten is de BIOS updaten.

http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp58001-58500/sp58264.exe

Gezien het lijkt alsof HP de ondersteuning sinds 2012 al heeft opgegeven, zie ik het echter somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumaku
Bedankt voor je reactie,
Mijn bios versie is up to date. Kan nu even niet bij het systeem, maar het is in ieder geval 2012.
Probleem met Google is dat je veel oude reacties leest met kaarten die niet meer verkrijgbaar zijn, of net in een iets ander systeem gebouwd zijn.
Ik hoop op meer reacties van gebruikers hier.

[ Voor 44% gewijzigd door Rumaku op 27-02-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou ook niet hopen op een werkende nieuwe kaart. Wat ik zo her en der lees is dat de 500 en 600 serie in ieder geval zouden moeten werken. Met die voeding stopt het verhaal dan bij een GTX650, maar misschien kom je weg met een 750 of 750Ti.

[ Voor 10% gewijzigd door nelizmastr op 27-02-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Misschien dat een GeForce 650 of een 750 (variant zonder 6-pin) nog zou werken, maar vaak is het upgraden van zulke OEM bakjes niet echt geweldig (weinig upgrade support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumaku
Dank voor jullie reacties, ik zal eens op zoek gaan naar een gtx 650 of gtx 750 zonder 6 pin.
Suggesties zijn altijd welkom ;)
Misschien niet voor in dit topic, maar maakt het veel uit of ik een gt of een gtx kaart neem? En waar staat de Ti voor?

[ Voor 32% gewijzigd door Rumaku op 27-02-2018 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Rumaku schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:57:
Dank voor jullie reacties, ik zal eens op zoek gaan naar een gtx 650 of gtx 750 zonder 6 pin.
Suggesties zijn altijd welkom ;)
Misschien niet voor in dit topic, maar maakt het veel uit of ik een gt of een gtx kaart neem? En waar staat de Ti voor?
GT is de aanduiding voor low-end kaarten. Tegenwoordig kan je kaarten onder de x50 aanduiding onder de GT scharen en vanaf de x50 (zoals de 750, 650, 950) als GTX. Ti is de aanduiding voor de sterkere versie van het model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumaku
nelizmastr schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:16:
[...]

GT is de aanduiding voor low-end kaarten. Tegenwoordig kan je kaarten onder de x50 aanduiding onder de GT scharen en vanaf de x50 (zoals de 750, 650, 950) als GTX. Ti is de aanduiding voor de sterkere versie van het model.
Ah oké, weer wat geleerd vandaag.. haha thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumaku
Ik heb vandaag een nieuwe gigabyte gt730 kaart in mijn PC gezet.
Hij gaf dezelfde problemen als de 1030. Als ik direct na het aanzetten van de pc op F1 druk, dan lijkt hij vast te lopen in het bios van het cupertino2 moederbord. Het tegendeel is een feit. Na 30 sec klinkt een een piepje, wat na nog eens 30 sec nogmaal klinkt, en dan bij de 3e piep start hij na een kort zwart scherm gewoon Windows op. Het is een omweg, en niet zoals het zou moeten, maar ik kan me er mee helpen voor wat spelletjes met de kids af en toe. Mocht er iemand weten hoe dit te omzeilen? Dan lees ik dat graag.
Ik vermoed dat het moederbord (BIOS) de kaart weigert, maar dat Windows na F1 toch wordt doorgestart, en dat de kaart dan wel gewoon door Windows 10 gelezen kan worden. Enig nadeel is dat ik niet in het BIOS kan komen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
Zitten de originele harde schijven er in?

Wat gebeurt er als je de harde schijven compleet afkoppelt en dan probeert op te starten.

Ik heb dit een keer gezien bij een acer en daar kon je wel in de bios als de originele schijf er niet meer in zat.

[ Voor 30% gewijzigd door ETHART op 03-03-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumaku
ETHART schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:34:
Zitten de originele harde schijven er in?

Wat gebeurt er als je de harde schijven compleet afkoppelt en dan probeert op te starten.

Ik heb dit een keer gezien bij een acer en daar kon je wel in de bios als de originele schijf er niet meer in zat.
Nee, de ssd en de hdd zijn allebei niet origineel van het systeem.
Het is ook niet zo erg denk ik als ik niet direct in de bios kan komen. Als ik er iets zou moeten aanpassen (wat bij dit moederbord van foxconn hp toch al heel beperkt is) dan haal ik de grafische kaart er wel even uit en kan de monitor aan het ingebouwde grafische systeem hangen.. ik weet nu tenminste dat het kan werken op het systeem, alleen jammer van de omleiding. Wellicht dat anderen er iets aan hebben als ik die ervaring hier deel.

[ Voor 33% gewijzigd door Rumaku op 03-03-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:37

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ik vraag me af welke voeding er in het systeem zit. als de voeding groot is zou je deze kunnen vervangen door een GTX 580 maar daarvoor moet je wel de voeding kennen. OEMs nemen kleine OEM voedingen zodat ze goedkoper af zijn dan met een dure grote voeding. een schatting
resultaat met een GT520 equivalent een i7 2600 8GB DDR3 en 1TB harde schijf en een dvd speler.
de schatting met het hoogste cijfer is met een GTX 570 want met een GTX 580 heb je een voeding van minstens 500 watt nodig.
mijn map
hier staan een aantal foto's
ismet570DOM1
met opzoekwerk ben ik erachter gekomen dat er een 300 watt voding in zit en een bios lock valt niet uit te sluiten. veel videokaarten zitten op hun echte minimum een grote update kan je niet doen want zelfs een GTX 550 TI is al te veel gevraagd. Dankzij de legacy bios lock kun je geen kaarten recenter dan de 600 serie er in stoppen ik vrees ook dat je de voeding moet vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ludwig005 op 04-03-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

Het kan ook het moederbord zijn wat alles weigert maar hou ook rekening met legavy bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumaku
Dank voor de reacties,
Ik had in de openingspost al geschreven dat er een 300w voeding in het systeem zit.
Ben nog wat gaan googelen en heb een nieuw moederbord kunnen vinden. Het is een ASRock H61M-Gs.
De rest zou ik over kunnen zetten vanaf mijn huidige systeem als ik alles goed bekeken heb. Deze 1155 moederborden worden schaars en voor wat ik er mee wil doen hoeft dat geen fortuin te kosten.. 50 euro lichter en wat knutseltijd is ook altijd wel leuk.. zijn er nog praktische tips voor wat ik vooral niet moet doen tijdens het ombouwen? De GT730 zal zeker draaien op dit mb. Mijn 6gb geheugen zou ook moeten passen en koelpasta voor de CPU koeler heb ik erbij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005

Ludwig005

@Rumaku en werkt de build naar behoren?
Pagina: 1