Dag iedereen
Ik zit met volgende situatie:
afbeelding
Dus ik zit met een o zo leuke telenet router opgezadeld.
We zitten met de digicorders van telenet die rechtstreeks op de telenet router aangesloten zitten.
en ook het volledige 'huis' netwerkt (blauwe netwerk in de afbeelding)
nu zou ik graag een router bijplaatsen en een 2e netwerk maken (het gele netwerk)
(telenet router LAN zijde aan de 2de router WAN kant aangesloten)
Op dit gele netwerk wil ik internet (die via de Telenet router komt) maar ik wil niet dat toestellen uit het gele netwerk toegang hebben tot toestellen op het blauwe netwerk.
Is dit mogelijk?
In de situatie zoals getekend snap ik dat toestellen uit het blauwe netwerk geen toegang hebben tot het gele. Maar ik wil vooral dat het gele netwerk geen toegang heeft tot het blauwe netwerk.
Groeten,
Thomas
edit: schrijffout
Ik zit met volgende situatie:
afbeelding
Dus ik zit met een o zo leuke telenet router opgezadeld.
We zitten met de digicorders van telenet die rechtstreeks op de telenet router aangesloten zitten.
en ook het volledige 'huis' netwerkt (blauwe netwerk in de afbeelding)
nu zou ik graag een router bijplaatsen en een 2e netwerk maken (het gele netwerk)
(telenet router LAN zijde aan de 2de router WAN kant aangesloten)
Op dit gele netwerk wil ik internet (die via de Telenet router komt) maar ik wil niet dat toestellen uit het gele netwerk toegang hebben tot toestellen op het blauwe netwerk.
Is dit mogelijk?
In de situatie zoals getekend snap ik dat toestellen uit het blauwe netwerk geen toegang hebben tot het gele. Maar ik wil vooral dat het gele netwerk geen toegang heeft tot het blauwe netwerk.
Groeten,
Thomas
edit: schrijffout