[win10] vEthernet uitschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:07
Ik heb voor Hyper-V een vEthernet (Default Switch) en een vEthernet (External Virtual Switch). Nu viel mij op dat ik in task manager de normale netwerk verbinding niet zie staan. De VM staat uit dus ik denk ik schakel die vEthernet adapters wel even uit. Echter zodra ik dit doe ben ik de internet verbinding helemaal kwijt. Ik kan niet eens de gateway pingen. Ook niet na het uit/inschakelen van de originele adapter.

Iemand een idee hoe ik (tijdelijk) van die hyper-v gerelateerde netwerk interfaces af kom?

edit: Dit klinkt beetje omslachtig: https://superuser.com/que...-complete-network-failure

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 27-02-2018 04:12 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:07
Update: De vinkjes bij o.a ipv4 zijn uitgeschakeld, als je die inschakelt werkt het weer.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Separate 2e netwerkkaart. Anders loop alles via een vSwith met bijbehorende virtuele adapter. Even verdiepen in de materie lijkt mij.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Hyper-V neemt je netwerkkaart over voor zijn vSwitch, dus dat je je originele naampje niet meer ziet is normaal. Dit is gewoon normaal gedrag en je netwerkkaart zal gewoon functioneren, ook als je niets met Hyper-V aan het doen bent.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

nelizmastr schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:38:
Hyper-V neemt je netwerkkaart over voor zijn vSwitch, dus dat je je originele naampje niet meer ziet is normaal. Dit is gewoon normaal gedrag en je netwerkkaart zal gewoon functioneren, ook als je niets met Hyper-V aan het doen bent.
Daarnaast is de performance impact nihil. Hen zelf testen uitgevoerd op mijn i7 systeempje, kon verschil met 10 iPerf run's niet meten. Ook op mijn AMD Systemen (R7 en 8120) zelfde resultaat (met 1Gbps tegen een 10Gbps aan getest voor de zuiverheid).

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.