Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Goedenavond,

Een tijdje geleden heeft mijn desktop het helaas begeven.
Eerder gebruikte ik deze om regelmatig mee te gamen: WoW, AoE, CityXL etc.

De PC doet niks meer nadat er artifacts zijn getoond in de startup en het bureaublad zich zou moeten laden.

Na het testen van de PC met een andere GPU, blijkt het probleem zich hier te bevinden. Met de andere GPU start de PC feilloos.

Het dilemma waar ik nu mee zit is wat voor GPU geschikt zal zijn als vervanging.
Persoonlijk wil ik er liever geen honderden euro's meer aan uit geven, dit omdat de kans op bottlenecks uiteraard aanwezig zal zijn.

De pc:
*ASRock 870 Extreme3
*club-3d-6790-grafische-adapter-radeon-hd-6790-pci-express-2-1-x16-1-gb-gddr5-dvi-hdmi-displayport-hdcp (Nu dus kapot).
*Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
*Amd-athlon-ii-x4-645-3-1-ghz-.html
*Xigmatek Asgard III

Videokaarten op het oog:
https://www.videokaartsho...2/asus-ph-gt1030-o2g.html
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC

Duurdere variant:
2GB GDDR5 Gigabyte GeForce GTX1050 Windforce OC PCI-E beeldkaart DVI/HDMI/DP
€ 159.00

Wat is jullie mening over deze situatie? :)

Ik hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 15:56
itsmetom schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:35:
Goedenavond,

Een tijdje geleden heeft mijn desktop het helaas begeven.
Eerder gebruikte ik deze om regelmatig mee te gamen: WoW, AoE, CityXL etc.

De PC doet niks meer nadat er artifacts zijn getoond in de startup en het bureaublad zich zou moeten laden.

Na het testen van de PC met een andere GPU, blijkt het probleem zich hier te bevinden. Met de andere GPU start de PC feilloos.

Het dilemma waar ik nu mee zit is wat voor GPU geschikt zal zijn als vervanging.
Persoonlijk wil ik er liever geen honderden euro's meer aan uit geven, dit omdat de kans op bottlenecks uiteraard aanwezig zal zijn.

De pc:
*ASRock 870 Extreme3
*club-3d-6790-grafische-adapter-radeon-hd-6790-pci-express-2-1-x16-1-gb-gddr5-dvi-hdmi-displayport-hdcp (Nu dus kapot).
*Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
*Amd-athlon-ii-x4-645-3-1-ghz-.html
*Xigmatek Asgard III

Videokaarten op het oog:
https://www.videokaartsho...2/asus-ph-gt1030-o2g.html
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC

Duurdere variant:
2GB GDDR5 Gigabyte GeForce GTX1050 Windforce OC PCI-E beeldkaart DVI/HDMI/DP
€ 159.00

Wat is jullie mening over deze situatie? :)

Ik hoor het graag!
De GT1030 zou in jou geval opzich ook al prima zijn, maar met de GTX1050 zit je helemaal safe. Ik zou voor de laatste gaan, net wat meer power, en ook in de toekomst prima om de nieuwste spelletjes te draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
Bedankt voor je reactie Stylzzzz!
Dit ook in combinatie met de huidige specs van de PC ;)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 15:56
itsmetom schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:41:
Bedankt voor je reactie Stylzzzz!
Dit ook in combinatie met de huidige specs van de PC ;)?
Net eventjes gekeken voor je, de 1030GT is al beter als je kaart die erin zat. Als je daar prima mee uit de voeten kon zou die ook kunnen om niet teveel uit te geven. Ik heb wel gezien dat je CPU zijn beste tijd heeft gehad, maar dan zou je bijna een volledige nieuwe computer moeten gaan halen. Ligt eraan welke spellen je er (wellicht) in de toekomst op wil gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmetom
stylzzzz schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:46:
[...]

Net eventjes gekeken voor je, de 1030GT is al beter als je kaart die erin zat. Als je daar prima mee uit de voeten kon zou die ook kunnen om niet teveel uit te geven. Ik heb wel gezien dat je CPU zijn beste tijd heeft gehad, maar dan zou je bijna een volledige nieuwe computer moeten gaan halen. Ligt eraan welke spellen je er (wellicht) in de toekomst op wil gaan spelen.
Thankss!
Dat viel mij inderdaad ook al op ;)..
De CPU is inderdaad ook niet meer fantastisch, maar een complete vernieuwing zit er op dit moment helaas niet in. Ik veracht niet dat ik er nog jaren de beste games mee kan spelen haha.
Pagina: 1