Goedenavond,
Een tijdje geleden heeft mijn desktop het helaas begeven.
Eerder gebruikte ik deze om regelmatig mee te gamen: WoW, AoE, CityXL etc.
De PC doet niks meer nadat er artifacts zijn getoond in de startup en het bureaublad zich zou moeten laden.
Na het testen van de PC met een andere GPU, blijkt het probleem zich hier te bevinden. Met de andere GPU start de PC feilloos.
Het dilemma waar ik nu mee zit is wat voor GPU geschikt zal zijn als vervanging.
Persoonlijk wil ik er liever geen honderden euro's meer aan uit geven, dit omdat de kans op bottlenecks uiteraard aanwezig zal zijn.
De pc:
*ASRock 870 Extreme3
*club-3d-6790-grafische-adapter-radeon-hd-6790-pci-express-2-1-x16-1-gb-gddr5-dvi-hdmi-displayport-hdcp (Nu dus kapot).
*Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
*Amd-athlon-ii-x4-645-3-1-ghz-.html
*Xigmatek Asgard III
Videokaarten op het oog:
https://www.videokaartsho...2/asus-ph-gt1030-o2g.html
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC
Duurdere variant:
2GB GDDR5 Gigabyte GeForce GTX1050 Windforce OC PCI-E beeldkaart DVI/HDMI/DP
€ 159.00
Wat is jullie mening over deze situatie?
Ik hoor het graag!
Een tijdje geleden heeft mijn desktop het helaas begeven.
Eerder gebruikte ik deze om regelmatig mee te gamen: WoW, AoE, CityXL etc.
De PC doet niks meer nadat er artifacts zijn getoond in de startup en het bureaublad zich zou moeten laden.
Na het testen van de PC met een andere GPU, blijkt het probleem zich hier te bevinden. Met de andere GPU start de PC feilloos.
Het dilemma waar ik nu mee zit is wat voor GPU geschikt zal zijn als vervanging.
Persoonlijk wil ik er liever geen honderden euro's meer aan uit geven, dit omdat de kans op bottlenecks uiteraard aanwezig zal zijn.
De pc:
*ASRock 870 Extreme3
*club-3d-6790-grafische-adapter-radeon-hd-6790-pci-express-2-1-x16-1-gb-gddr5-dvi-hdmi-displayport-hdcp (Nu dus kapot).
*Samsung 1TB SATA300 32MB, HD103SJ
*Amd-athlon-ii-x4-645-3-1-ghz-.html
*Xigmatek Asgard III
Videokaarten op het oog:
https://www.videokaartsho...2/asus-ph-gt1030-o2g.html
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC
Duurdere variant:
2GB GDDR5 Gigabyte GeForce GTX1050 Windforce OC PCI-E beeldkaart DVI/HDMI/DP
€ 159.00
Wat is jullie mening over deze situatie?
Ik hoor het graag!