[BBG] Randapparatuur Maart 2018

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 21:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter

[BBG] Randapparatuur Maart 2018

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gezien is de beschikbaarheid van de videokaarten al geruime tijd matig, waardoor het niet interessant is om Best Buy Guides adviezen te doen voor de duurdere gamesystemen, met een discrete videokaart. Voorgaande edities was er minder aandacht voor de randapparatuur: monitoren, muizen, toetsenborden, headset, speakers etc, waar we dit voorheen wel meer deden.

Bij deze editie willen we graag enkele generieke adviezen uitgeven en het is niet specifiek gelinkt aan de voorgestelde systemen (respectievelijk budgetsysteem op basis van Intel G4560 en die met de AMD 2200G), maar ook voor de meerder gamesystemen die mensen nu hebben.

Onderstaand een eerste samenvatting:
  • AOC G2460VQ6 - Een instap gamemonitor, met ondersteuning voor Freesync.
  • Dell Ultrasharp U2518D - hogere resolutie, goede bouwkwaliteit, standaard en steun bieden veel verstelmogelijkheden. Inclusief USB hub. Niet gericht op gamen, maar meer voor productiviteit.
  • LG 27UD58 - veel waar voor je geld. 4k IPS voor onder de 400 euro. Hangt wel af van de beschikbaarheid of dat op de middellange termijn nog een goede optie is.
  • LG 24UD58-B - kleinere versie van bovenstaande, nu zelfs 4k IPS voor onder de 300 euro, maar dan in een kleiner formaat
  • Corsair K70 LUX - nog een van de weinige fullsize MX brown toetsenborden voor nu net boven de 100 euro. MX Brown als tussenweg, RGB is een leuke bijkomstigheid voor sommigen maar niet leidend. K55 als goedkoper alternatief.
  • Kingston HyperX Cloud II Gun metal - - op basis van Tweakers test. Afneembare microfoon, controlpad, en eventueel te gebruiken met een console. Hier is niet heel veel ontwikkeling in...
  • Logitech G403 Prodigy - goede kwaliteit en service van Logitech en is recent in prijs verlaagd bij meerdere winkels. :)
  • Steelseries Qck is al jaren de meest aangeprezen en populairste muismat. Lage prijs, flexibel en in verschillende formaten beschikbaar.
#ProductPrijsSubtotaal
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 129,-€ 129,-
1Dell Ultrasharp U2518D Zwart€ 306,-€ 306,-
1LG 24UD58-B Zwart€ 284,35€ 284,35
1LG 27UD58 Zwart€ 330,-€ 330,-
1Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)€ 53,49€ 53,49
1Corsair K70 LUX - Red LED (Qwerty US, Cherry Brown)€ 99,90€ 99,90
1Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 39,99€ 39,99
1Steelseries Qck€ 11,99€ 11,99
1Kingston HyperX Cloud II Gun metal€ 81,33€ 81,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.336,05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nou juich ik dit helemaal toe (ik zou hem zelfs zeer graag als standaard kwartaal terugkerende BBG willen toejuigen), maar de timing is wel ongelóóflijk slecht wbt de (gaming)monitoren.
Binnen één maand worden als het goed is alle nieuwe leuke (gaming-)monitoren aangekondigd/gereleased met:
A: 144/200Hz refresh
B: HDR
C: G-Sync HDR
D: Freesync HDR
D: 600/1000 Nits
E: Scala nieuwe 35" 3440*1440/38" 3840*1600 UW monitoren.

Budget: geen aandacht, koop een ramplank/muis/monitor van een paar tientjes, behoeft geen BBG (IS namelijk nooit BB)

Voor de rest qua indeling zou ik (per categorie) graag tenminste het volgende zien:
Muis & Keyboards:
Office/Professional
Mechanisch
Mini
Gaming/Multimedia
(waarbij natuurlijk de winnaar best dezelfde zou kunnen worden in verschillende categorieën, of andersom gedacht, maar ééntje aanraden voor meerdere categorieén))

Monitor:
Professional (Kleurechtheid, Kleurconsistentie, voldoende ruimte op desktop (hoge DPI)
Gaming: (Snel, G-sync/Freesync, spetterende kleuren)
Multimedia (spetterende kleuren, goede kijkhoek)
(waarbij natuurlijk de winnaar best dezelfde zou kunnen worden in verschillende categorieën)

Headsets/speakers eigenlijk hetzelfde
Profesioneel: geluidsechtheid (geen overdreven bas of juist hoge tonen)
Multimedia: ?
Gaming: wel/geen microfoon, wel/geen (virtual)surround, meestal iets overdreven bas (alhoewel mijn Sennheiser 363D (Gaming hoofdtelefoon met microfoon) veel "neutraler" klinkt als mijn Teufel Mute BT (Bluetooth hoofdtelefoon voor muziek met active noise cancellation (fán-tás-tisch in het vliegtuig!))

just my € 0,02

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Keyboard: pricewatch: Cooler Master Masterkeys L PBT MX Brown ?

Wel iets minder toetsen qua toeters en bellen maar evenzo een goed keyboard en 10% onder de 100 Euro te verkrijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Kijk nou, wordt mijn wens voor een monitor-BBG vervuld? Ik ben voor het idee van Zion (en mijn eerdere wens) om verschillende producten voor verschillende toepassingen (bv. budget/gaming/home office/ sw development/graphics development) aan te bieden. En naast de genoemde typen producten zou je bijvoorbeeld ook nog routers en printers kunnen voorstellen.

Helaas heb ik geen voorstellen voor de daadwerkelijke invulling van deze BBG... ik ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
zion schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:34:
Nou juich ik dit helemaal toe (ik zou hem zelfs zeer graag als standaard kwartaal terugkerende BBG willen toejuigen), maar de timing is wel ongelóóflijk slecht wbt de (gaming)monitoren.
Binnen één maand worden als het goed is alle nieuwe leuke (gaming-)monitoren aangekondigd/gereleased met:
Bedankt voor de feedback. Wat ik voorstel is dat voor deze editie enkele generieke adviezen komen en dat er nu ook alvast een topic wordt gestart voor de mei-editie. Dan kan de eerste tijd gebruikt worden om het iets te structureren en dan hopelijk zijn in april die nieuwe monitors verkrijgbaar.

@MAX3400 , ook een goed alternatief ja. Rgb-verlichting is niet altijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@Bolletje Je hebt de randapparatuur van een gamesysteem in de BBG gezet?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Qua mechanisch toetsenbord kun je het zelfs combineren met een muis: pricewatch: Rapoo V100 Gaming Combo

Voor €36 voor mij een ideale budgetoplossing om het eens te proberen. En gezien de reviews een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:50:
@Bolletje Je hebt de randapparatuur van een gamesysteem in de BBG gezet?
Ja, zie:
In voorgaande edities ging dit vaak gepaard met het voorgestelde systeem, maar onderstaande adviezen staan in principe los van de systemen: de adviezen van deze editie zijn generieke adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja oké, maar waarom? Het is toch veel logischer om randapparatuur toe te voegen welke iig past bij de systemen? Eventueel kun je wel extra randapparatuur toevoegen voor andere systemen, maar dan zet je dat er duidelijk bij. Gewoon wat willekeurige hardware wat niet bij het systeem past lijkt mij gewoon niet heel handig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:03:
[...]

Ja oké, maar waarom? Het is toch veel logischer om randapparatuur toe te voegen welke iig past bij de systemen? Eventueel kun je wel extra randapparatuur toevoegen voor andere systemen, maar dan zet je dat er duidelijk bij. Gewoon wat willekeurige hardware wat niet bij het systeem past lijkt mij gewoon niet heel handig.
We willen proberen de randapparatuur meer als een afzondelijk advies te brengen, zodat we niet afhankelijk zijn van de desktophardware die dan leidend zijn en de randapparatuur daar direct aan gerelateerd is. Of althans, om specifieker te zijn: we hebben nu de slechte verkrijgbaarheid van de videokaarten. Toch kan het dan interessant zijn om toch nieuwe randapparatuur te kopen, voor mensen mensen die al een systeem hebben. Ook zijn videokaarten en het type beeldscherm redelijk gerelateerd aan elkaar, maar voor muizen en toetsenborden is dit minder het geval.

Voor een volgende keer zal hier meer uitleg bijkomen zodat het duidelijker is.

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 02-03-2018 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
Ik zou randapparatuur liever als een aparte BBG zien. Eerste maand laptop bbg, tweede maand desktop bbg en derde maand randapparatuur bbg. Dat zal er ook voor zorgen dat er niet meer zoveel magere desktop bbg's zijn.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-09 01:48
Joosie200 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:00:
Qua mechanisch toetsenbord kun je het zelfs combineren met een muis: pricewatch: Rapoo V100 Gaming Combo

Voor €36 voor mij een ideale budgetoplossing om het eens te proberen. En gezien de reviews een prima alternatief.
ik heb dit setje ook al een 2-tal jaar. Het toetsenbord voldoet, de optimische muis werkte niet altijd goed en is bij mij snel bij het vuilnis gezet. Qua toetsenbord, maakt het best een herrie vind ik, maar goed, het is ook een instap setje.
Pagina: 1