Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Recent heb ik op een nieuwe raspberry pi 3, voor het eerst Ubuntu MATE geinstalleerd. Dit na enige 'beginners issues met Raspbian, wat ik persoonlijk erg onhandig vond werken...)

Probleem is nu alleen dat de Pi alleen in 640x480 opstart, en dat ik met geen mogelijkheid een andere resolutie geselecteerd krijg. De Pi is aangesloten op een 'gewone' (nou ja, 4K) Philips TV. Dat speelt zeker een rol, want op een andere (niet 4K TV) krijg ik wel een HD resolutie; ook al is het een gekke (iets van 1852x...).

Vraag is nu : wat nu? Ik heb al uitvoerig gegoogled, en vele tips gevonden over het aanpassen van de config file. Ik heb al zeker 10 pogingen gewaagd; maar ik zie *geen enkel* resultaat, zelfs niet in negatieve zin. Dus ik vraag me af of er niet (ook) een ander issue is.

Iemand hier een concreet idee hoe dit aan te pakken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het zou helpen als je verteld wat je hebt aangepast. Werkte die aanpassingen wel op de andere TV?
Check ook de logs even op errors. Lees bijvoorbeeld dmesg -TS even door, vlak na het opstarten.

Overigens, als je je titel in Google stopt:
[google=Ubuntu MATE op raspberry Pi 3 alleen in 640x480] :Y

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 27-02-2018 00:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron