Cobalt; hmm.....en nu? kan files niet verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:06
Na bij w3b.nl een domain met hosting aangeschaft te hebben ben ik ff snel in frontpage 2000 een tijdelijke pagina gaan uploaden naar de betreffende server (cobalt).

Nu heb ik dat helaas voor het eerst - en voor het laatst - door frontpage zelf laten doen. Dat zag er echt niet uit, dus wilde ik via ftp de hele bende weer weghalen. Nu krijg ik echter de files niet weg > permission denied.

De files zijn inderdaad geupload met een speciaal account; blijkbaar speciaal voor FP 2000, en dat account werkt niet als ik via ftp inlog. Iemand enig idee hoe ik die ellende weer weg krijg?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mm mischien een geschedulede job (in de crontab) met een special account (voorkeur root) die deze files ff weghaald??)

hebbie telnet of ssh access tot die machine?

A wise man's life is based around fuck you

• garp
Ja, heb wel telnet access.....

• garp
kom er alleen niet in....

• garp
Nu kom ik er wel in....maar kan niet inloggen met dat account dat ik gebruikt heb in frontpage.....weet iemand misschien of FP iets aan je login toevoegt?
Underscores, uitroeptekens....weet ik veel...

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Upload FP de shit niet via de FP-serverextensies?
dan zal daar wel een speciale account voor zijn lijkt me ( :? )

• garp
wicher > ja, dat doettie. De vraag is dus hoe die ellende die fp met dat account uploadt weer weg te halen is....

Misschien als ik dat 'web' in fp leeghaal en dan upload?

Probleem is alleen ff dat het web op mijn laptop staat waarvan de netwerkkaart daarstraks is overleden. Blijkbaar kun je er niet op gaan staan :-). Helaas kan ik maandag pas een nieuwe pakken...

Verwijderd

van de cobalt/sun site:
You cannot use Front Page and FTP on the same site. There is a FrontPage Exploit which gives us reason to block customization of setting ownership on files. Therefore, all files in those directories AUTOMATICALLY revert to ownership of "nobody" (hence blocking you from FTP'ing/Publishing; whichever the case may be). If you want to use FTP, you will have to disable frontpage; if you want to use Front Page, you will have to stop using FTP.
Dus inderdaad via FP weghalen wat je via FP plaatst.

• garp
Ok, dus dat wordt maandag een andere netwerkkaart halen. Ik kan niet meer met met mijn laptop op het netwerk, en FP 2k op deze machine zegt dat FP extensions niet op dde webserver zijn geinstalleerd.

THX guys...
Pagina: 1