Mijn vraag
Als ik bestanden naar mijn synology NAS kopieer, schommelt de snelheid enorm. Het gaat om bestanden >5gb, dus geen kleine files. Volgens mijn NAS software draait die upload op 7mb per sec, maar volgens mij ethernetaansluiting is dit niet zo (zie afbeelding). Hoe krijg ik dit op een constante en dus hogere snelheid?
Relevante software en hardware die ik gebruik
PC: AMD ryzen 1600x, nvidia 1080, 16gb ram, 500gb SSD
Netwerk: cat 5 netwerkkabels, netgear nighthawk r7000 router (gigabit), Synology ds213 NAS met 1tb HD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit geeft mijn ethernetcontroller:
...
Dit zegt mijn NAS:

Harde schijf is de nas is goed (uitgelezen via HDD bay, haalt via usb 3.0 makkelijk over de 120 mb/s)
Connectie via DHCP
Netwerkstatus lijkt ook goed: 1000 Mbps, Full duplex, MTU 1500
SMB service op NAS staat aan
Gewoon downloaden van internet naar mijn PC gaat goed (200mbit) zonder snelheidswisselingen.
Zie ik een NAS instelling over het hoofd?
Als ik bestanden naar mijn synology NAS kopieer, schommelt de snelheid enorm. Het gaat om bestanden >5gb, dus geen kleine files. Volgens mijn NAS software draait die upload op 7mb per sec, maar volgens mij ethernetaansluiting is dit niet zo (zie afbeelding). Hoe krijg ik dit op een constante en dus hogere snelheid?
Relevante software en hardware die ik gebruik
PC: AMD ryzen 1600x, nvidia 1080, 16gb ram, 500gb SSD
Netwerk: cat 5 netwerkkabels, netgear nighthawk r7000 router (gigabit), Synology ds213 NAS met 1tb HD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit geeft mijn ethernetcontroller:
...

Dit zegt mijn NAS:

Harde schijf is de nas is goed (uitgelezen via HDD bay, haalt via usb 3.0 makkelijk over de 120 mb/s)
Connectie via DHCP
Netwerkstatus lijkt ook goed: 1000 Mbps, Full duplex, MTU 1500
SMB service op NAS staat aan
Gewoon downloaden van internet naar mijn PC gaat goed (200mbit) zonder snelheidswisselingen.
Zie ik een NAS instelling over het hoofd?