Geen geluid uit pc. W7 en drivers opnieuw geinstalleerd.....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUGUBRIS
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-08 06:52
Mijn vraag
Hoe krijg ik geluid uit mijn pc ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 opnieuw geinstalleerd met nieuwe driver voor de grafische kaart. Betreft een medion pc (AMD) welke een jaar of vijf heeft stilgestaan. Alles werkt prima verder.....
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op zoek gegaan naar moederbord drivers ?? Op twee sliders is beweging te zien.... Headset, oortjes,boxen werken niet; niet op de voorkant, achterkant pc of op de monitor. Dit is lastig gamen zo....
Wie kan mij op weg helpen ?

Beste antwoord (via LUGUBRIS op 28-02-2018 22:08)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 19:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Medion gebruikt vaak Realtek.
Heb je het scherm via HDMI aangesloten? Het zou kunnen dat er nu daar geluid uitkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door MedionAkoya op 26-02-2018 21:30 ]

Trein?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-09 19:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Medion gebruikt vaak Realtek.
Heb je het scherm via HDMI aangesloten? Het zou kunnen dat er nu daar geluid uitkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door MedionAkoya op 26-02-2018 21:30 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUGUBRIS
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-08 06:52
HDMI ja, maar het scherm heeft geen boxen. Loskoppelen van de grafische kaart wilde ook niet helpen.Tevens heb ik van Realtek een driver gedownload zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:51
Je kunt in de instellingen van het geluid van Windows zelf aangeven over welk aangesloten apparaat je het geluid wilt laten afspelen. Windows heeft daarbij inderdaad nogal eens de neiging om dat op eigen houtje aan te passen als je iets nieuws aansluit waar geluid overheen kan, zoals HDMI of (die had ik regelmatig) een Xbox controller.
Had je al aangegeven dat je de speakers als primaire geluidsbron wil gebruiken, in plaats van de HDMI?