Nano Ledger S - mijn recovery phrase testen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 17:06
Beginnersvraagje! Vandaag heb ik m'n Ledger Nano S ontvangen, en heb als test wat bitcoin erop geschoven. Nu heb ik de 24 woorden / recovery phrase netjes genoteerd, maar ik ben nu zo paranoïde dat ik deze recovery phrase graag zou uittesten, om zeker te weten dat ik het goed genoteerd heb.

Nu overweeg ik om een verkeerde pincode invoeren, om vervolgens de recovery uit te voeren. Als ik het goed begrijp zou ik gewoon weer toegang tot m'n wallets moeten krijgen.

Klopt het dat mijn recovery phrase daarna niet wijzigt? Ofwel, dat ik de recovery bij wijze van nog 10 keer kan uitvoeren, met dezelfde woorden. Als ik een heel nieuwe recovery phrase zou krijgen, zou deze test logischerwijs niet heel veel opleveren 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

De recovery phrase is een andere representatie van de seed die in de beveiligde chip is opgeslagen en waaruit alle private keys worden gegenereerd. Als je het apparaat reset en opnieuw instelt met behulp van je recovery phrase (in plaats van een nieuwe seed / phrase te genereren), dan is de seed hetzelfde als voor de reset. Ook de recovery phrase verandert niet. Dit kun je 1, 10 of 100 keer doen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
Rannasha schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:23:
De recovery phrase is een andere representatie van de seed die in de beveiligde chip is opgeslagen en waaruit alle private keys worden gegenereerd. Als je het apparaat reset en opnieuw instelt met behulp van je recovery phrase (in plaats van een nieuwe seed / phrase te genereren), dan is de seed hetzelfde als voor de reset. Ook de recovery phrase verandert niet. Dit kun je 1, 10 of 100 keer doen.
Ah, ik leer elke dag weer iets nieuws. Thanks voor je antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Zo kan je ook bijv een 2e ledger kopen, je 24 woorden invoeren, en dan heb je 2 exact de zelfde ledgers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DW23
Nog even een korte update: zojuist de recovery uitgevoerd. Kostte slechts 5 minuten, en ik weet nu wel 100% zeker dat die 24 woorden juist zijn. Mocht m'n ledger ooit kapot gaan, gestolen worden, of whatever, heb ik deze zekerheid. Goed voor m'n gemoedsrust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

DW23 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:21:
Nog even een korte update: zojuist de recovery uitgevoerd. Kostte slechts 5 minuten, en ik weet nu wel 100% zeker dat die 24 woorden juist zijn. Mocht m'n ledger ooit kapot gaan, gestolen worden, of whatever, heb ik deze zekerheid. Goed voor m'n gemoedsrust :)
d:)b

Zorg dat je de recovery phrase op een andere locatie bewaart dan de Ledger zelf. Als je beiden thuis bewaart, dan kan iets als brand de boel nog steeds verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb voor dat doeleinde zelf gewoon een 2de wallet gekocht. Puur om de seed eens te kunnen testen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:36
Dacuuu schreef op maandag 26 februari 2018 @ 21:33:
Zo kan je ook bijv een 2e ledger kopen, je 24 woorden invoeren, en dan heb je 2 exact de zelfde ledgers.
Ja dat vroeg ik mij dus af, als ik dus een 2e ledger koop en die met de 24 woorden herstel heb ik dus een actieve backup device of conflicteerd dit met de andere dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
muffstuff schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:05:
[...]

Ja dat vroeg ik mij dus af, als ik dus een 2e ledger koop en die met de 24 woorden herstel heb ik dus een actieve backup device of conflicteerd dit met de andere dan?
Nee dat kan gewoon, ik heb er ook twee die beiden actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Grotman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:10:
[...]

Nee dat kan gewoon, ik heb er ook twee die beiden actief zijn.
nice, maar eens even doen dan. Eentje bij mijn ouders neerleggen en een zelf in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
muffstuff schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:05:
[...]

Jou ledger is het zelfde als mijn ledger, alleen de seed is anders. 1 ledger is genoeg, zolang je de seed veilig hebt. Stel je ledger gaat kapot, koop je een nieuwe, voer je seed in en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Dacuuu schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Jou ledger is het zelfde als mijn ledger, alleen de seed is anders. 1 ledger is genoeg, zolang je de seed veilig hebt. Stel je ledger gaat kapot, koop je een nieuwe, voer je seed in en het werkt weer.
Maar met die levertijden tegenwoordig kan het wel handig zijn om er 2 te hebben, dan kan je tenminste altijd bij je crypto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Bartske schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:13:
[...]

Maar met die levertijden tegenwoordig kan het wel handig zijn om er 2 te hebben, dan kan je tenminste altijd bij je crypto's.
Niemand anders in de buurt met een ledger? Die even resetten, seed invoeren en klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Dacuuu schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Niemand anders in de buurt met een ledger? Die even resetten, seed invoeren en klaar. ;)
Kan natuurlijk ook, mocht het mij overkomen dan koop ik er wel veel te duur 1 via marktplaats ofzo. De kans dat hij kapot gaat en je je crypto's meteen nodig hebt acht ik wel heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Dacuuu schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Niet dat ik weet en ik heb liever een tweede al compleet gereset en klaar voor als er een nood situatie zich voordoet. Als ik bv straks ga reizen voor langere tijd en ik verlies mijn ledger tijdens deze reis, kan ik altijd nog even mijn pa inschakelen als er iets moet gebeuren.

Ik wil dan niet voor levertijden staan

[ Voor 6% gewijzigd door mannowlahn op 28-02-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:32
Heb ook een aantal vrieden met Ledgers die ik in geval van nood zou kunnen gebruiken, maar heb toch maar een 2e besteld (wordt morgen geleverd). Die 2e komt dan bij mn broertje te liggen.

Schrok wel ff van de prijs. Aardig omhoog gegaan de laatste tijd. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Er zijn ook diverse andere wallets die BIP39 seeds ondersteunen, hardware en software. Je zit dus niet vast aan Ledger. In geval van nood kun je gewoon een software-wallet installeren, daar je recovery phrase invoeren en daarmee vervolgens aan de slag gaan. Het is dus niet per se nodig om ergens een reserve-Ledger te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb https://iancoleman.io/bip39/ gebruikt om mijn recovery phrase te testen. Natuurlijk nooit invoeren op een computer die online is (of later gaat zijn). Download de pagina op een USB stick en gebruik een offline raspberry pi of iets dergelijks om je code in te voeren. Daarna USB stick en SD-kaart wipen natuurlijk.

Ik bewaar mijn recovery phrase thuis in mijn kluisje en een kopie ervan ligt in een box bij mijn bank.

[ Voor 16% gewijzigd door Gerco op 01-03-2018 17:27 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mijn ledger komt morgen aan. Maar ik was aan het denken, bij de opstart krijg je een voorgestelde seed. Dat is je main wallet.

Maar wat als je nu ook een wallet wil voor je ouders?
Kan je toch gewoon resetten, nieuwe seed kiezen, daar ETH/BTC/LTC/.... naartoe sturen als HODL adressen? En dan terug restoren naar je eigen Seed?

Van uitgaan dat je ouders gewoon jaren willen hodl'n zonder te verkopen.

Zo kan je bij wijzen voor 10 verschillende personen een ledger seed maken!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
multipasser schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:02:
Mijn ledger komt morgen aan. Maar ik was aan het denken, bij de opstart krijg je een voorgestelde seed. Dat is je main wallet.

Kan je toch gewoon resetten, nieuwe seed kiezen, daar ETH/BTC/LTC/.... naartoe sturen als HODL adressen? En dan terug restoren naar je eigen Seed?

Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
multipasser schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:02:

Klopt, maar ik zou die seed dan wel op twee plekken bewaren, zowel thuis als bij je ouders. En er goed bij vertellen dat ze dat ding niet in het zicht moeten laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
DaCoTa schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:30:
[...]

Klopt, maar ik zou die seed dan wel op twee plekken bewaren, zowel thuis als bij je ouders. En er goed bij vertellen dat ze dat ding niet in het zicht moeten laten liggen.
En beiden eventueel nog beveiligen met een passphrase. Dat is een extra (dus 13e of 25e) en zelf gekozen woord achter je seed die je niet bij je seed bewaard, maar elders of alleen in je hoofd. Dan is je wallet nog veilig ook al wordt je seed gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
Nog een goeie tip om een paar seeds niet te noteren en uit je hoofd te leren. Bijv de 24ste woord niet opschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 23:53
Figo112 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:43:
Nog een goeie tip om een paar seeds niet te noteren en uit je hoofd te leren. Bijv de 24ste woord niet opschrijven.
Ondanks dat er dan nog maar 2048 mogelijkheden overblijven is dat een gevaarlijke tip. Deel het beter op in twee delen van ieder twaalf (of nog verder).

Ik heb zelf 2 setjes (1-12; 13-24) verspreid over meerdere locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Grotman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:14:
[...]

En beiden eventueel nog beveiligen met een passphrase. Dat is een extra (dus 13e of 25e) en zelf gekozen woord achter je seed die je niet bij je seed bewaard, maar elders of alleen in je hoofd. Dan is je wallet nog veilig ook al wordt je seed gestolen.
We gaan er wel van uit dat een 'dief' heel selectief op zoek gaat naar een papiertje met een seed op!
De kans dat die dat vindt in je huis is echt miniem. Meestal zijn ze maar 2 minuten aanwezig en zoeken naar makkelijk verkoopbare spullen zoals gsm/juwelen/geld/goud/... En de dief moet ook al op de hoogte zijn van een Ledger :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-08 19:41
The Redman schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:54:
[...]

Ondanks dat er dan nog maar 2048 mogelijkheden overblijven is dat een gevaarlijke tip. Deel het beter op in twee delen van ieder twaalf (of nog verder).

Ik heb zelf 2 setjes (1-12; 13-24) verspreid over meerdere locaties.
Is geen gevaarlijke tip omdat ze vaak in zijn geheel bewaard worden. Je kan het splitsen maar niet iedereen heeft meerdere locaties of bedoel je meerdere locaties in de woning. Dat laatste is namelijk gevaarlijker dan 2 seed woorden uit je hoofd leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 12:03

The_Worst

Unox

Gerco schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:25:
Ik heb https://iancoleman.io/bip39/ gebruikt om mijn recovery phrase te testen. Natuurlijk nooit invoeren op een computer die online is (of later gaat zijn). Download de pagina op een USB stick en gebruik een offline raspberry pi of iets dergelijks om je code in te voeren. Daarna USB stick en SD-kaart wipen natuurlijk.

Ik bewaar mijn recovery phrase thuis in mijn kluisje en een kopie ervan ligt in een box bij mijn bank.
Als je de recovery phrase op deze pagina invoert, moet dan het eerste adres overeenkomen met je ETH-adres (nadat je ETH als coin hebt geselecteerd?). Want dan komt die van mij niet overeen namelijk. :X

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
The_Worst schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:05:
[...]

Als je de recovery phrase op deze pagina invoert, moet dan het eerste adres overeenkomen met je ETH-adres (nadat je ETH als coin hebt geselecteerd?). Want dan komt die van mij niet overeen namelijk. :X
Denk dat de Ledger een ander derivation path heeft. Zie https://support.ledgerwal...-without-a-Ledger-Nano-S:
In the field "BIP32 Derivation Path" enter: m/44'/60'/0'/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 12:03

The_Worst

Unox

@DaCoTa, denk dat dit het geval is. Ik heb al mijn funds van mijn ledger afgehaald en daarna mijn ledger gereset. Kreeg gelukkig wel gewoon weer mijn oude adressen terug.

Nu alleen Ledger nog kunnen updaten.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Figo112 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:01:
[...]

Is geen gevaarlijke tip omdat ze vaak in zijn geheel bewaard worden. Je kan het splitsen maar niet iedereen heeft meerdere locaties of bedoel je meerdere locaties in de woning. Dat laatste is namelijk gevaarlijker dan 2 seed woorden uit je hoofd leren.
Normaal heeft iedereen nog wel ouders/broer/zus/oom/tante die ze vertrouwen.
Je kan perfect 1 helft van een seed geven aan enkele personen, zodat die niet kwijt geraakt.
De andere helft hou jij 2x of meer bij in je huis/kluis.

Liefst niet helft A aan je zus geven en Helft B aan je broer. Want samen kunnen ze aan je funds. Je weet nooit hoe relaties in de toekomst gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
multipasser schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:47:
[...]

Normaal heeft iedereen nog wel ouders/broer/zus/oom/tante die ze vertrouwen.
Je kan perfect 1 helft van een seed geven aan enkele personen, zodat die niet kwijt geraakt.
De andere helft hou jij 2x of meer bij in je huis/kluis.

Liefst niet helft A aan je zus geven en Helft B aan je broer. Want samen kunnen ze aan je funds. Je weet nooit hoe relaties in de toekomst gaan lopen.
Ik zal deze nog eens neerzetten, want voor dit soort dingen hebben slimme mensen slimme dingen bedacht:

https://iancoleman.io/shamir39/

In het kort, je seed wordt dus opgesplitst in zoveel delen als je wilt, en je kan zelf bepalen hoeveel delen je nodig hebt om het weer te reconstrueren. Met een deel kun je niks, ook niet de zoekruimte verkleinen.

Er is ook een niet bip39 versie, die is wat bekender: https://iancoleman.io/shamir/

[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 24-03-2018 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

haha nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:50
DaCoTa schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:08:
[...]

Ik zal deze nog eens neerzetten, want voor dit soort dingen hebben slimme mensen slimme dingen bedacht:

https://iancoleman.io/shamir39/

In het kort, je seed wordt dus opgesplitst in zoveel delen als je wilt, en je kan zelf bepalen hoeveel delen je nodig hebt om het weer te reconstrueren. Met een deel kun je niks, ook niet de zoekruimte verkleinen.

Er is ook een niet bip39 versie, die is wat bekender: https://iancoleman.io/shamir/
Bedankt voor deze links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb de second passphrase + pin getest.
Super functie!

Dus om het makkelijk te maken kan je gewoon één 24-seed gebruiken hergebruiken met een 25de woord om telkens andere wallets te genereren. Zo kan je bv papa als 25ste woord gebruiken en daar al zijn coins bewaren, 'mama' genereerd allemaal andere wallets ect.. Zij moeten alleen het 25ste woord onthouden.

Spijtig dat ik nu weer al mijn coins moet verzenden naar nieuwe wallets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Multipasser kun je op die manier ' oneindig' wallets aanmaken?
Ik was onder de veronderstelling dat het maximaal aantal 2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Oneindig ja. Elke nieuw woord of zin vormt een nieuwe set wallets.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Dit topic even leven inblazen met een vraagje. Ik heb een Ledger en ter test deze een keer gereset en via de 24- woorden weer 'ge-recovered. Ik kon inderdaad gewoon nog bij mijn wallets inloggen. Maar nu lees ik in een van de eerste posts dat een deel van de info in de chip van de Ledger zit (uniek?). Stel dat ik mijn huidige Ledger kwijt raak of gaat kapot, dan wordt alles hetzelfde bij een nieuwe Ledger die ik dan recover via de 24 woorden?

Anders gesteld: Ik begrijp niet helemaal waar de data zit opgeslagen van mijn private keys / wallets. Moet ergens in een cloud / blockchain oplossing zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:04
bsmpower schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:34:
Dit topic even leven inblazen met een vraagje. Ik heb een Ledger en ter test deze een keer gereset en via de 24- woorden weer 'ge-recovered. Ik kon inderdaad gewoon nog bij mijn wallets inloggen. Maar nu lees ik in een van de eerste posts dat een deel van de info in de chip van de Ledger zit (uniek?). Stel dat ik mijn huidige Ledger kwijt raak of gaat kapot, dan wordt alles hetzelfde bij een nieuwe Ledger die ik dan recover via de 24 woorden?

Anders gesteld: Ik begrijp niet helemaal waar de data zit opgeslagen van mijn private keys / wallets. Moet ergens in een cloud / blockchain oplossing zitten?
Je private key zit letterlijk op de ledger hardware opgeslagen. De inhoud van je wallet zit echter gewoon "online" in de blockchain ;) maar om toegang tot je wallet te krijgen zul je de bijbehorende private key nodig hebben.

Je hoeft je geen zorgen te maken mocht je ledger defect raken. Met de 24 woorden zul je de identieke private key aanmaken op welke ledger dan ook.

• bsmpower
Thanks, bijna duidelijk. Hoe zit dit dan met meerdere wallets (bv BTC, NEO, ..). Hoe begrijpt de ledger welke verschillende private keys horen bij die ene ledger private key? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
bsmpower schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:43:
Thanks, bijna duidelijk. Hoe zit dit dan met meerdere wallets (bv BTC, NEO, ..). Hoe begrijpt de ledger welke verschillende private keys horen bij die ene ledger private key? Of begrijp ik het verkeerd?
Je moet je private key als een boomstructuur zien waarbij je memnonic (24 woorden) de "top" is. Met deze 24 woorden kun je aftakkingen maken voor elke blockchain (takken van de boom). De ledger software doet dit automatisch voor je en zal ook in deze altijd exact dezelfde aftakkingen maken om tot dezelfde private key te komen.

Zie het zo: Je maakt op de BTC chain een wallet aan gebaseerd op 24 woorden. Vervolgens ga je naar de Ethereum chain en gebruik je exact dezelfde 24 woorden. Hoewel je wallet adressen mogelijk zullen afwijken tussen de 2 chains en mogelijk zelfs je private key, afhankelijk van het cryptografische algoritme, wat maakt het uit? Je hebt 1 memnonic (je 24 woorden), waarmee altijd exact dezelfde private keys en bijbehorende wallets gemaakt zullen worden.

• bsmpower
Ik laat het even op me inwerken 😅. Je kan dus ook 2 Ledgers hebben met dezelfde data? Stel dat ledger ooit niet meer of slecht te verkrijgen is?

• Junia
bsmpower schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:56:
Ik laat het even op me inwerken 😅. Je kan dus ook 2 Ledgers hebben met dezelfde data? Stel dat ledger ooit niet neer of slecht te verkrijgen is?
Jep, dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
https://support.ledgerwal...vanced-Passphrase-options

Heb het nog niet geprobeerd, maar je zou de phrase mogelijk als 'tijdelijk' kunnen toevoegen.
Dan is je nano kortstondig geïnitialiseerd met deze key, totdat je de sessie sluit.

Edit:

Of nog beter!
https://support.ledgerwal...heck-your-recovery-phrase

Er is een officiële app om je seed te testen.

Ik was zelf bang voor spelfouten, maar het is een soort autocomplete. Voer eerste paar letters in en je krijg de woorden die mogelijk zijn.

Kost paar min om geheel in te voeren maar dan weet je ook dat je phrase klopt :-)
O-)

[ Voor 44% gewijzigd door Maxxi op 19-08-2018 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Maxxi schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:38:
https://support.ledgerwal...vanced-Passphrase-options

Heb het nog niet geprobeerd, maar je zou de phrase mogelijk als 'tijdelijk' kunnen toevoegen.
Dan is je nano kortstondig geïnitialiseerd met deze key, totdat je de sessie sluit.
Een passphrase (tijdelijk of permanent) is iets anders dan een seed. Een passphrase is een sleutel om je seed mee te versleutelen. Het idee is dat je deze niet opschrijft, maar onthoudt, zodat zelfs als iemand je seed-backup vindt, hij nog altijd niet bij je coins kan komen.

Iedere passphrase leidt tot een nieuwe afgeleide seed, waardoor je door middel van het gebruik van meerdere passphrases dus meerdere totaal onafhankelijke wallets kunt aanmaken op basis van dezelfde seed.
Of nog beter!
https://support.ledgerwal...heck-your-recovery-phrase

Er is een officiële app om je seed te testen.

Ik was zelf bang voor spelfouten, maar het is een soort autocomplete. Voer eerste paar letters in en je krijg de woorden die mogelijk zijn.
Je hoeft enkel de eerste 4 letters te weten om het woord succesvol in te voeren. De lijst met mogelijke woorden is zo gekozen dat geen twee woorden beginnen met dezelfde 4 letters.

Pagina: 1