Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Scorpios
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-08 01:49
Heb Panasonic TX-L42ET60 Viera smarttv. Geluid is hopeloos, daarom aangesloten via oudere tuner. die heeft het opgegeven, dus vervanging voor geluid

Stel niet de hoogste eisen, kijken zelden films. Zitten niet verder dan 4 km van tv.
Wil radio via soundbar, zodat tv dus niet aanhoeft? Klopt dat?

Denk dat in het bos der soundbars meest logisch is te kiezen voor Panasonic.
gevonden SC-ALL70T, SC-HTB688 en SC-HTB494

Lees in beschrijving wel of geen bluetooth contact; wat is het voordeel hiervan?
SC-HTB688

Nijg naar deze ALL79T

Welke kabel moet ik bijkopen voor beste audio? Is optische kabel het beste?

En eventueel, wat is in deze prijsklasse een heel goed alternatief? DBudget is max 500 euro 8)7

Ik hoop op tips en trucs want ik zie het niet meer hoe en wat. 3 Winkels bezocht, 3 keer ander advies (zelfs een hele nieuwe tuner met boxen aanbevolen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op gegaan.
Stel niet de hoogste eisen, kijken zelden films. Zitten niet verder dan 4 km van tv.
Poeh, dat is nogal een afstand. Zal een enorme tv zijn dus. ;)
Lees in beschrijving wel of geen bluetooth contact; wat is het voordeel hiervan?
Je kan dan eventueel muziek van bijvoorbeeld tablet of smartphone afspelen.
Is meestal wel een voor de hand liggende keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:11
Radio kan je eventueel doormiddel van bluetooth (internet-radio) via je smartphone of tablet afspelen op een soundbar, er zijn ook soundbars te koop met een coax aansluiting. Binnen een aantal jaar is er geen analoge radio meer beschikbaar, de makkelijkste manier is zoals ik hierboven heb uitgelegd via bluetooth.

Yamaha is qua prijs/ kwaliteit verhouding uitstekend. Je geeft aan dat je zelden films kijkt, voor radio en tv volstaat de onderstaande soundbar.

pricewatch: Yamaha YAS-105 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Scorpios schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:28:
Heb Panasonic TX-L42ET60 Viera smarttv. Geluid is hopeloos, daarom aangesloten via oudere tuner. die heeft het opgegeven, dus vervanging voor geluid

Wil radio via soundbar, zodat tv dus niet aanhoeft? Klopt dat?

Denk dat in het bos der soundbars meest logisch is te kiezen voor Panasonic.
gevonden SC-ALL70T, SC-HTB688 en SC-HTB494

SC-HTB688

Nijg naar deze ALL79T

En eventueel, wat is in deze prijsklasse een heel goed alternatief? DBudget is max 500 euro 8)7

Ik hoop op tips en trucs want ik zie het niet meer hoe en wat. 3 Winkels bezocht, 3 keer ander advies (zelfs een hele nieuwe tuner met boxen aanbevolen)
Je hoeft totaal niet voor hetzelfde merk te kiezen, maar als je je daarbij beter voelt is dat ook prima natuurlijk.
Zoals @S1NN3D al zei: 4 km is best ver ... :+

Qua bekabeling in eerste instantie altijd voor HDMI kiezen. Dan heb je de breedste ondersteuning qua geluidssporen en dergelijke. Als dat niet mogelijk is, dan inderdaad optisch.

Je zou bijv. de Denon Heos HomeCinema soundbar kunnen overwegen. Nu bij Amazon.de te koop voor € 509,95. Gratis bezorging en te betalen met iDeal.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 01-03-2018 11:44 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator