Toon posts:

Game PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn videokaart is out-dated aan het raken en deze zou ik graag willen vervangen mits dit mogelijk is met mijn huidige systeem.
Zelf weet ik niet zo goed welke componenten nu nog goed zijn en welke ik zou moeten vervangen.

Mijn systeem:

Geforce GTX 770 4GB
Intel Core i7-3820 CPU @ 3.60GHz
8 GB Ram
Voeding 650 W

Mijn doel is om een langere tijd vooruit te kunnen met mijn systeem om de huidige games op hoge kwaliteit te kunnen spelen.

Budget: +/- 350,-

Mochten jullie nog meer info nodig hebben dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt voor alle reacties.

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Videokaart zou je kunnen upgraden maar op dit moment zijn de videokaarten of slecht verkrijgbaar of zwaar overpriced. Zou nog even af wachten tot hopelijk de prijzen binnenkort weer wat gaan dalen.

[ Voor 25% gewijzigd door MichaelvD op 26-02-2018 20:13 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:58
- Processor overklokken en/of upgraden naar een andere tweedehands processor, V&A aangeboden: Intel Xeon E5-1650 v2 Tray is een mooie deal, dat is min of meer een i7 4930K als Xeon versie
- Tweedehands GTX 970 of RX480/580 kopen
- Er zijn al aardig wat games waarbij 8GB ram geheugen niet meer voldoende gaat zijn, ik zou er dus nog eens 8GB ram geheugen bij kopen

Ik weet niet of het voldoet aan jouw eis om voor langere tijd huidige games op hoge kwaliteit te spelen, daarvoor moet je wel wat meer informatie geven maar dit is wel het beste wat ik mij kan bedenken in jouw situatie voor ~€350

In vino veritas, in aqua sanitas

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zorg ook voor een goede voeding. Ik weet niet wat je nu hebt en hoe oud, maar dat kan al snel voor problemen gaan zorgen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Ook ik adviseer in principe een upgrade van de GPU naar een GTX 970 (2de hands +/- 220), met een beetje mazzel hou je dan ook voldoende geld over voor een 500GB SSD (nieuw +/- 130) mocht je dat nog niet hebben. Geheugen is nog net voldoende voor de meeste spellen maar daar zou ik ook niet te lang mee wachten en ook dat tzt opkrikken naar 16 GB, misschien kan dat nu al als je al wel een SSD hebt.

Verwijderd

Ik zou al gauw naar de 2e hands markt gaan voor een nieuwe videokaart, en zelfs daar moet je goed zoeken naar een goeie rendabele deal.
Of je zou kunnen wachten tot die mining-bubble eindelijk een keer knapt en iedereen weer normaal kan gaan doen.
Pagina: 1