[Ziggo] Vaste telefoon aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 5.555 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:19
Beste Tweakers,

Ik zal als eerste de situatie omschrijven, ik heb op dit moment een Connectbox van Ziggo in de meterkast staan. Verder geen verbindingen voor telefonie doorgelust naar andere plekken in het huis. Nu wil ik toch graag vaste telefonie, waarbij ik de vaste telefoon in de woonkamer kan zetten. Daar heb ik wel plek voor meerdere internetaansluitingen. Daarnaast zou ik dan ook het vaste nummer willen houden wat ik nu heb.

Nu had ik heel stiekem gehoopt (tegen beter weten in) dat ik het kon oplossen door simpel een RJ11 naar RJ45 kabel in te pluggen. Maar dat werkte natuurlijk niet. Kabels doortrekken is niet meer mogelijk nu. Nu zou ik het basisstation in de meterkast kunnen zetten, ook dat is geen ideale oplossing.

Zijn er nog andere opties hoe ik vaste telefonie kan aansluiten met nummerbehoud>

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En wat voor oplossing bood Ziggo je aan toen je hun belde?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:14

Fiber

Beaches are for storming.

Audiowaste schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:59:
[...] Nu zou ik het basisstation in de meterkast kunnen zetten, ook dat is geen ideale oplossing...
Waarom niet? Lijkt mij juist de meest ideale oplossing als het signaal uit het DECT kastje in je meterkast sterk genoeg is om van daaruit je hele huis te kunnen bestrijken. Er zijn zelfs routers (o.a. FritzBox) die een DECT signaal kunnen uitzenden. Dan zet je in je woonkamer en andere kamers alleen een klein handsetje neer. :)

pricewatch: Gigaset SL450A - Single handset - Zwart

categorie: Modems en routers

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 26-02-2018 20:22 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Slavy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:01:
En wat voor oplossing bood Ziggo je aan toen je hun belde?
Kabels omleggen of basisstation in de meterkast zetten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Audiowaste schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:59:
Nu had ik heel stiekem gehoopt (tegen beter weten in) dat ik het kon oplossen door simpel een RJ11 naar RJ45 kabel in te pluggen.
Waarom zou dat niet werken? Bij een RJ11 plug worden de middelste 2 aansluiten gebruikt. Je moet dus zorgen dat de middelste twee aansluitingen van je RJ45 kabel worden gebruikt. zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MasqLQyQfSkKh61ykrO0NFrf/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 27-02-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:53

Barrycade

Through the...

Wij hebben een Gigaset met de handsets op een kleine lader en het basis station in de meterkast bij de router.

Maar welk model telefoon heb jij dan? UTP kan je als je de stekkers vervangt gewoon ombouwen naar telefoon, zie de post van rens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
rens-br schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:03:
[...]

Waarom zou dat niet werken? Bij een RJ11 plug worden de middelste 2 aansluiten gebruikt. Je moet dus zorgen dat de middelste twee aansluitingen van je RJ45 kabel worden gebruikt. zie:
Ik heb in de meterkast de modem geplaatst. De modem heeft vier RJ45 aansluitingen en twee RJ11 aansluitingen. Twee RJ45 aansluitingen zijn doorgetrokken naar de woonkamer alwaar ze in de muur uitkomen. Maar geen van de twee RJ11 aansluitingen zijn doorgetrokken naar de woonkamer.

Ik had een RJ11 naar RJ45 kabel aangesloten, RJ11 in de telefoon en RJ45 in muur, maar aangezien deze dus niet zijn aangesloten op de TEL poorten op het modem werkt dit niet.
Barrycade schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:08:
Maar welk model telefoon heb jij dan? UTP kan je als je de stekkers vervangt gewoon ombouwen naar telefoon, zie de post van rens.
Deze heb ik: pricewatch unsorted: AEG Voxtel D500 - Duo DECT telefoon - Zwart

[ Voor 22% gewijzigd door Audiowaste op 27-02-2018 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Audiowaste schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:35:
Ik had een RJ11 naar RJ45 kabel aangesloten, RJ11 in de telefoon en RJ45 in muur, maar aangezien deze dus niet zijn aangesloten op de TEL poorten op het modem werkt dit niet.
Ah nee, dat lijkt mij inderdaad vrij logisch. Je zal dan bij je modem weer zo'n kabel moeten aansluiten en je RJ45 connector in de tel poort stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
rens-br schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:37:
Ah nee, dat lijkt mij inderdaad vrij logisch. Je zal dan bij je modem weer zo'n kabel moeten aansluiten en je RJ45 connector in de RJ11 poort stoppen.
Precies, dat is nu juist het probleem waar ik tegenaan loop. Alle kabel lopen nu via de kruipruimte direct van de modem naar een punt in de muur.

Nu had ik wel nog een ander idee, wat misschien wel zou kunnen werken.
1. In de woonkamer sluit ik het basisstation aan met RJ11/RJ45 kabel.
2. In de meterkast trek ik de huidige CAT kabel uit, er lopen er immers toch twee naar de woonkamer.
3. Een koppelstuk ertussen zetten: https://www.allekabels.nl...MrCzmeO0o_ChoCkz8QAvD_BwE
4. Vervolgens nog een RJ45/RJ11 kabel aansluiten op het koppelstuk en dan in de TEL poort in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Audiowaste schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:46:
Precies, dat is nu juist het probleem waar ik tegenaan loop. Alle kabel lopen nu via de kruipruimte direct van de modem naar een punt in de muur.
Dan kan je toch ook eenvoudig een connector o.i.d. aansluiten? Wat heb je nu precies aan beide kanten van je kabel zitten?
Nu had ik wel nog een ander idee, wat misschien wel zou kunnen werken.
1. In de woonkamer sluit ik het basisstation aan met RJ11/RJ45 kabel.
2. In de meterkast trek ik de huidige CAT kabel uit, er lopen er immers toch twee naar de woonkamer.
3. Een koppelstuk ertussen zetten: https://www.allekabels.nl...MrCzmeO0o_ChoCkz8QAvD_BwE
4. Vervolgens nog een RJ45/RJ11 kabel aansluiten op het koppelstuk en dan in de TEL poort in het modem.
Dit moet waarschijnlijk wel werken en is eigenlijk ook wat ik in mijn vorige post bedoelde. Maar welke kabel bedoel je met stap 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
rens-br schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:54:
Dan kan je toch ook eenvoudig een connector o.i.d. aansluiten? Wat heb je nu precies aan beide kanten van je kabel zitten?
Overal zitten nu RJ45 aansluitingen.
rens-br schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:54:
Dit moet waarschijnlijk wel werken en is eigenlijk ook wat ik in mijn vorige post bedoelde. Maar welke kabel bedoel je met stap 2?
Daarmee bedoel ik gewoon de internetkabel met RJ45 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Audiowaste schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:03:
Overal zitten nu RJ45 aansluitingen.
Aansluitingen of connectoren?

Indien je aan beide kanten een aansluiting hebt zitten, kan je simpelweg twee van deze kabels gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1181437-0/telefoonkabel-rj11-rj45-1-meter.jpg
Daarmee bedoel ik gewoon de internetkabel met RJ45 aansluiting.
RJ45 connectoren neem ik aan?

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 27-02-2018 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet in de woonkamer een switch neer. Heb je nog maar 1 UTP naar de woonkamer nodig.
Vervolgens in de meterkast een RJ11 kabeltje op een koppelstukje naar de RJ45 zetten (aangenomen dat je daar gewoon twee UTP kabels met RJ45 uit de muur hebt komen. En dan in de woonkamer een RJ11 kabel van UTP doos naar de telefoon. Of, als je daar ook een olug hebt, weer zo'n koppelstukje.
Zou prima moeten werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4all
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-05-2022
Update.
Gisteren de volgende oplossing succesvol geïnstalleerd in een nieuwbouw appartement met de Ziggo aansluiting in de meterkast.
De tel1 poort van het Ziggo modem in de meterkast verbonden met de aanwezige ethernet kabel via een Metronic RJ11/RJ45 adapter.
In de woonkamer de telefoon met een Metronic RJ45/RJ11 adapter op de Ethernet-poort aan gesloten.
Kost een tientje, maar is zo gepiept. :)
Om nou 4 jaar na de laatste reactie in dit topic te komen melden dat de oplossing van @rens-br werkt is misschien wat laat. Zou je de volgende keer eerst kunnen kijken of een topic niet al erg oud is?

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 18-05-2022 21:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.