Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• madmaxonline
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-11-2024
Een tijd geleden heb ik in een 2e hands winkel een mooie crt tv gevonden (iconische Philips Discoverer ) en ik wilde deze graag gebruiken om met mijn PSX op te spelen
...
Het enige probleem was dat hij alleen een coax input had. Gellukkig heb ik dit weten te omzeilen door er een oude VHS recorder met coax input op aan te sluiten.

Helaas schakelt de recorder elke +-10 minuten uit zichzelf uit.

Het merk is philips turbo drive VR 668
Ik heb er geen afstandsbediening bij en er zit geen coax kabel aangesloten.

Ik heb op aanraden van mijn vader geprobeerd of hij aan blijft staan als ik er een video ban in stopte, maar dit werkte niet.

Heeft iemand suggesties wat ik kan proberen?

Beste antwoord (via madmaxonline op 13-05-2018 12:17)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@madmaxonline Denk dat ik de oplossing heb. Zie pagina 36 van de manual die ik linkte, (48 in de PDF):
- TV aanzetten en afstemmen op videokanaal
- STOP 3 sec indrukken. De huidige zender en de tijd worden weergegeven
- selecteer de juiste broningang met de afstemtoetsen (vermoedelijk terug naar 0 en dan nog iets verder terug)
- profit :)

Dit zou echt moeten werken. Toeval wil dat mijn ouders vroeger een dergelijke VCR hadden en ik dit wel eens zelf getest heb. Ik wist dat er een trucje moest zijn, kon het alleen niet zo snel vinden

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 21-03-2018 19:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Philips gebruikt op die oude apparaten RC5, je kunt een willekeurige Philips VCR AB (of een universele) gebruiken. Misschien dat niet voor alle functies er een knop aanwezig is, maar de instellingen aanpassen moet wel werken.

• madmaxonline
Heb geprobeert een philips universele afstandsbediening te gebruiken (srp3004/10) maar die krijg ik niet afgesteld op de speler

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Trein?

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
madmaxonline schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:44:
Ik heb op aanraden van mijn vader geprobeerd of hij aan blijft staan als ik er een video ban in stopte, maar dit werkte niet.
Alleen maar een band erin gestopt of ook "Record" aangezet?

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 19:34
Het is wel heel leuk en tweakerig wat je probeert te doen. Maar voor een paar tientjes koop je een TV-modulator, deze bijvoorbeeld.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Voor die paar tientjes kun je net zo goed een betere TV bij de kringloop halen. SCART RGB geeft ook nog eens een beter beeld.

• madmaxonline
@hcQd ik weet dat ik net zo goed een betere tv kan kopen, maar dit is een mooie retro tv (Philips Discoverer)

• The Eagle

The Eagle

Handleiding: https://www.download.p4c....8_02/vr668_02_dfu_nld.pdf
Check pagina 6. Daar staat letterlijk "zolang een TV toestl aanstaat dat met scart aangesloten is, is de energiebesparing niet actief". Dat betekent dus ook dat je in principe twee scart pennen kort zou moeten kunnen sluiten en dan zou je het probleem oplossen.

Als ik dit zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.macuarium.com/actual/img/2003/04/26_senyalesvideo_2/Scart.jpg

Zou ik zeggen dat je pin 16 en 18 moet doorverbinden op je EXT1. Lijkt me kwestie van testen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Kijk even op marktplaats voor een RFU adapter, dat is wat jij zoekt ;-) (scph-1122)

Overigens, het is wel een zeldzaamheid dat jij deze zeldzame parel ook al gevonden hebt!
Jij en je Vader moeten echt een paar staatssloten kopen..

[ Voor 51% gewijzigd door xinix03 op 10-03-2018 18:19 ]

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Je moet de band op afspelen zetten. Kies LP en 4 uur band. Kun je flink wat uurtjes spelen.

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Kan je niet gewoon een opname plannen ver in de toekomst.

Hij lijkt mij oud genoeg om dan tot die tijd aan te blijven.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • Beste antwoord

• The Eagle

The Eagle

@madmaxonline Denk dat ik de oplossing heb. Zie pagina 36 van de manual die ik linkte, (48 in de PDF):
- TV aanzetten en afstemmen op videokanaal
- STOP 3 sec indrukken. De huidige zender en de tijd worden weergegeven
- selecteer de juiste broningang met de afstemtoetsen (vermoedelijk terug naar 0 en dan nog iets verder terug)
- profit :)

Dit zou echt moeten werken. Toeval wil dat mijn ouders vroeger een dergelijke VCR hadden en ik dit wel eens zelf getest heb. Ik wist dat er een trucje moest zijn, kon het alleen niet zo snel vinden

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 21-03-2018 19:39 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:20
Coole TV inderdaad !

• madmaxonline
@The Eagle Heel erg bedankt! Dit lijkt zowaar te helpen! Gelaas speelt i inmiddels geen videobanden meer af (out of sync en ook alleen af te stellen met AB) maar dat deet ik toch niet zo vaak. Ga nu lekker lang op mijn psx spelen zondsr elke jeer de recorder weer aan te moeten zetten

• The Eagle

The Eagle

Top, komt die jaren 90 kennis van mij toch nog ergens voor van pas :P

Pagina: 1