Toon posts:

atx 20 pin power connector, welke 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje...

Ik heb net een heel systeem inelkaargeschroefd en nou is hij zo dood als een pier... |:(

Nou weet ik er wel wat vanaf, vind ik, en ook de moboleds zeggen niks. Noch rood, noch groen en ook geen verdachte piepkes... Geen draaiende vennen en geen ratelende schijven enzo.... :( Tsja. Nou hebben we het stopkontakt kunnen testen en er zit wel degelijk spanning op ---> (8> je haren gaan omhoog staan... Dus ik heb het gele vermoeden dat de voeding dood is. ( nee, ik heb de powerswitch aansluiting niet verkeerd geplaatst want ook door deze 2 pinnetjes met een schraubenslinger kort te sluiten lijkt het er niet naar uit dat er leven in de bak zit) Nou kun je , naar verluid, de atx voeding (300 watt want amd 1200 sys op msi k7 turbo) ook starten door 2 van de 20 pinnetjes kort te sluiten met een tangetje maar....

---tromgeroffel------

..... welke van de 20? :?

2 op 20 is 1 op 10 is dus 10 faculteit mogelijkheden (toch?) en dan gaat het sneller om het jullie te vragen... :Z

wie o wie? Als ik dat doe met een hdd cooler eraan moet die toch gaan draaien? en in ieder geval de voedingfan?!

Ik had hem zo graag vanavond af willen hebben.... :'(

P.s. ik ben zo lui geweest om nog niet alles uit elkaar te schroeven om het van voren af aan te proberen om zo de boosdoener eruit te halen want ik denk echt dat de voeding as dead as a pear is... De voedingskabel is ook goed en de atx connector zat ook echt goed in het mobo...

Verwijderd

Topicstarter
... of het moederplankje is dead on arrival.. Een echte doa zou kunnen, zowel de voeding als het mobo... tsja, wie zal het zeggen...

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 19:13
Het is iig de grijze met nog een.
Ik had het d8 ik op www.waterkoeling.nl gelezen. Dan kan je je voeding testen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 23:11 schreef leo2222 het volgende:
Het is iig de grijze met nog een.
Ik had het d8 ik op www.waterkoeling.nl gelezen. Dan kan je je voeding testen
De link is ook al dood? -->Buy this domain name before someone else does! Please click here for more details or find a new domain name now.
Enter your choice here and click "Search" .com .net .org .cc
If you believe that this domain name violates your trademark or other intellectual property rights, click here to view our dispute resolution policies.

If you are the former member associated with this domain, click here to renew your domain or click here to find out more.

blahieblah... de grijze en??/?

Verwijderd

Topicstarter
laat maar.. ik zie het al www.waterkoeling.NL ...

ff lezen... Ik heb de voeding nog even beluisterd met mijn ruikend oog en er komen hele zachte tikkende lieve geluidjes uit. Alhoewel ik liever heb dat hij gewoon kolereherrie maakt en het doet....

Verwijderd

Topicstarter
En het antwoord is... voor de geinteresseerden onder ons:
Punt 1: Over punt 1 kan ik maar weinig woorden kwijt: Zorg dat de stekker erin zit.

Punt 2: Een ATX voeding wordt niet met een schakelaar aangezet, maar met een laagspanningslijntje, welke geaard moet worden. Dit wordt normaalgesproken gedaan door de schakelaar op de voorkant van de kast. Wil je de voeding los gebruiken, zonder computer, dan monteer je een schakelaar tussen deze power-on lijn (de groene draad in de moederbord-stekker) en een zwarte draad. Je kan dan met deze schakelaar de voeding aan en uit schakelen. Ga je de voeding gebruiken naast een bestaande voeding, dan kan je de groene lijn doorverbinden met de groene lijn van de eerste computer, en ook een zwarte lijn doorverbinden. Om het een en ander demontabel te houden, kan je voor het doorverbinden stekkertjes gebruiken, maar gewoon doorsolderen kan natuurlijk ook. Een tekeningetje volgt onderaan dit artikel.

Punt 3: Een ATX voeding heeft een veiligheid ingebouwd, zodat de voeding alleen aangaat als de aansluitingen kloppen. Voor het gebruik als extra voeding, is deze beveiliging makkelijk te omzeilen: De grijze draad (power-good) doorverbinden met een zwarte draad is voldoende om de voeding te foppen.
met dank aan www.waterkoeling.nl (dit is niet mijn site, ik maak geen reclame voor mezelf) En bedankt leo2222

Verwijderd

Topicstarter
Gooi hier maar een SLOTJE op... De voeding blijkt nl. o.k. ondanks de rare geluiden. Het mooederbord zal dus wel kaduuk zijn. Hij geeft nog steeds geen sjoege. Het kan de cpu niet zijn want de cpufan draait ook niet en de leds ook niet. Morgen maar omruilen...
Pagina: 1