Vraag

• douweziel
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 21-05-2018
Mijn vraag:

Hoe krijg ik de LAN werkende?

Ik woon in een huis met 9 anderen en onze huisbaas heeft onlangs een nieuwe Modem/Router laten installeren, de welbekende Ziggo Connect Box, nadat de LAN van de vorige Modem ook verstek liet (gek genoeg heb ik die op het laatst nog eenmaal enkele uren, en meermaals enkele minuten aan het werk weten te krijgen door ALLE kabels aan te drukken).

Wij hebben nu tot ongeveer de helft van het huis bereik, de mensen die daar voorbij wonen hebben pech.
We werkten eerst met een extra router, in het midden van het huis, verbonden aan de LAN die elke kamer heeft. Dit kan nu echter niet meer, aangezien de LAN eruit ligt. Ik vraag dit op dit forum omdat onze huisbaas één van ons verdenkt "alle internet op te slokken", door veel te downloaden o.i.d. (is dit uberhaupt mogelijk?), en dus nog geen Ziggo-monteur wil bellen.
Aangezien slechts 3-4 van ons nu, uitsluitend via WiFi, internet hebben (en 1 kamer wel werkende LAN voor een tijdje ?? :? ??), weten wij dit een valse aantijging.

Het AOS-punt ziet er goed uit (en we zouden geen WiFi hebben als die defect was, neem ik aan?), en een UTP-kabel gaat van de modem naar een mij onbekend blokje met twee LAN-ingangen naast elkaar, en van daaruit gaat er één kabel de muur in. Op zolder staat een HP Switch met 20 (24?) aansluitingen, waarvan er 13 in gebruik zijn (slechts vier groene lampjes lichten op, echter). Het apparaat lijkt op een verouderde versie van de 1820-24G Switch.

Als foto's van de setups vereist zijn dan kan ik die uiteraard leveren.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows laptops, MacBooks, een TP-Link TL-WR841N, Ziggo Connect Box, HP Switch, UTP-kabels (werkende)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Alle kabels aandrukken, verschillende UTP-kabels uitproberen, bij de instellingen gekeken op 192.168.enz., Modem gereset, HP Switch gereset

Alle reacties

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:15

Wish

ingwell

Geen DHCP?

No drama

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-10 20:36
Gewoon bij het begin beginnen. Hang een laptop aan je CB met een kabel en kijk of het werkt. Zoja mooi, modem is goed. Zoniet, Ziggo bellen. probeer daarna de setup ga je huidige netwerk uit te pluizen:
1 graag meer info over dat vage kastje met 2xUTP, wat is dat? Merk, type, of is het gewoon een doorlus dingetje. Ga eens met je laptop naar die switch en kijk of je op die poorten kan verbinden. Probeer stapsgewijs het porobleem te lokaliseren.
Een kabeltester kan je ook helpen.

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-10 20:36
Gewoon bij het begin beginnen. Hang een laptop aan je CB met een kabel en kijk of het werkt. Zoja mooi, modem is goed. Zoniet, Ziggo bellen. probeer daarna de setup ga je huidige netwerk uit te pluizen:
1 graag meer info over dat vage kastje met 2xUTP, wat is dat? Merk, type, of is het gewoon een doorlus dingetje. Ga eens met je laptop naar die switch en kijk of je op die poorten kan verbinden. Probeer stapsgewijs het porobleem te lokaliseren.
Een kabeltester kan je ook helpen.

En wat zegt ipconfig -all op de plekken waar het niet (of juist wel) werkt

• douweziel
Laptop aan de CB met UTP werkt. Vage kastje is inderdaad gewoon een doorlus dingetje, denk ik. Ik zal kijken of mijn laptop met de switch kan verbinden.

Moet ik ipconfig -all gebruiken als mijn laptop aan de CB zit of als die aan de Switch zit? Of kan dat ook op wifi? En welk onderdeel wil je dan dat ik screenshot en post of controleer?

P.S. DHCP is enabled, volgens ipconfig /all.

Gedaan: 1. Laptop direct verbonden met de CB via UTP
2. Eerst geen verbinding met internet, netwerkdiagnose liet me de Network Settings resetten
3. Na reboot van laptop wel verbinding
4. De UTP die ik hiervoor had gebruikt aan de 2e poort van dat doorlusdingetje vastgemaakt
5. Die poort bleek inactief te zijn
6. Nu heb ik op 1 kamer in ieder geval weer LAN, de TP-LINK daar neergezet en aangesloten, die wifi deed het nu ook.
7. Op andere kamers nog steeds geen LAN.
8. Vlak daarna opeens ook geen wifi meer van de CB of de TP-LINK.

Het lijkt wel alsof het aansluiten van de TP-Link op LAN alles doet crashen, als dat al mogelijk is.
Na enkele minuten doet de wifi van de modem het weer.

Stappen 1 tot 3 herhaald, nog steeds slechts op 1 kamer LAN. TP-LINK maar niet aangesloten.

[Voor 142% gewijzigd door douweziel op 26-02-2018 20:37]

• Zaffo
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-10 11:18
Wwlke poort op de TP-link gebruik je? Klinkt alsof de TP-link zijn eigen netwerk op je LAN gooit.

• douweziel
Ik heb alles 3 keer herschreven om het wat overzichtelijker te maken, excuus...

De TP-LINK heeft 1 poort waar WAN onder staat, en 4 poorten die slechts 1-4 genummerd zijn. Ik sloot de UTP-kabel aan op de WAN-poort, omdat ik ervan uitging dat de andere 4 UTP-out waren.

EDIT: Shit, besef me nu dat ik de TP-LINK geWDS-bridged had met de CB... Eerst dat maar uitzetten - kan dat de oorzaak zijn?

[Voor 19% gewijzigd door douweziel op 26-02-2018 20:33]

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
douweziel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:28:
Ik heb alles 3 keer herschreven om het wat overzichtelijker te maken, excuus...

De TP-LINK heeft 1 poort waar WAN onder staat, en 4 poorten die slechts 1-4 genummerd zijn. Ik sloot de UTP-kabel aan op de WAN-poort, omdat ik ervan uitging dat de andere 4 UTP-out waren.
Zit je dus met dubbel NAT wat al veel problemen kan geven want je hebt voor 99% zeker er een router achter zitten gooi er lekker een switch tussen en de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

• douweziel
Hengbers_92 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:31:
[...]

Zit je dus met dubbel NAT wat al veel problemen kan geven want je hebt voor 99% zeker er een router achter zitten gooi er lekker een switch tussen en de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Er zit een Switch tussen. Als ik de TP-LINK eruit gooi is er nog steeds maar 1 kamer met werkend kabelinternet.
Alle kamers kunnen wel met een UTP-kabel verbinden met de Modem, maar niet met internet.

• Hengbers_92
  • Niet online
Ga eens kijken wat het verschil is tussen de computers. Dus start -> uitvoeren -> cmd (enter) dan ipconfig /all invoeren en vergelijk ze eens zie je een verschil?

• douweziel
Hengbers_92 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:40:
Ga eens kijken wat het verschil is tussen de computers. Dus start -> uitvoeren -> cmd (enter) dan ipconfig /all invoeren en vergelijk ze eens zie je een verschil?
Het spijt me, ik weet niet zo goed waar ik moet kijken... Zou je kunnen helpen?

https://imgur.com/a/0RGP5

https://imgur.com/BGhsCpD

• Hengbers_92
  • Niet online
Wat ik dus al zei blijkt te kloppen er zitten dus 2 DHCP servers in het netwerk 1 de connectbox en de andere waarschijnlijk de TP-Link. Surf eens met de 2e pc naar 192.168.0.1 heen?

[Voor 3% gewijzigd door Hengbers_92 op 26-02-2018 20:53]

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou de DHCP van de TP-Link uitschakelen en niet de WAN poort gebruiken, gewoon de kabel vanuit het Ziggo modem/router in één van de switch poorten steken. Dat zal in iedergeval het WIFI issue verhelpen.

Verder, zou je eens een foto kunnen maken van het "doorluskastje"?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• douweziel
Hengbers_92 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:53:
Wat ik dus al zei blijkt te kloppen er zitten dus 2 DHCP servers in het netwerk 1 de connectbox en de andere waarschijnlijk de TP-Link. Surf eens met de 2e pc naar 192.168.0.1 heen?
2e pc? Ik heb alleen mijn eigen laptop en een iPhone. Wat wil je dat ik doe? Hoe zet ik de TP-LINK DHCP server uit? Ik had trouwens op de TP dus nog WDS bridging met de modem aanstaan, die eerst maar eens uitgezet...

• douweziel
_Dune_ schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:55:
Ik zou de DHCP van de TP-Link uitschakelen en niet de WAN poort gebruiken, gewoon de kabel vanuit het Ziggo modem/router in één van de switch poorten steken. Dat zal in iedergeval het WIFI issue verhelpen.

Verder, zou je eens een foto kunnen maken van het "doorluskastje"?
De Ziggo Modem (Connect Box) is met een UTP-kabel verbonden met het doorlus kastje (foto's hieronder) en die gaat de muur in - 3 verdiepingen hoger staat de Switch en daar kan ik van geen enkele kabel zien wat de oorsprong is: enkele kabels komen vanuit de muur die volgens mij recht boven de modem zit (met 2 verdiepingen ertussen dus) en een hele hoop gaan vanuit de switch naar een buis, ik neem aan naar de verschillende kamers.

https://imgur.com/7YXMAcn

Die gele kabel doet dus verder niets (beide kabels omwisselen in het doorluskastje liet zien dat alleen de linkerpoort werkte) en die heb ik weggehaald.

Tevens hier een afbeelding van de configuratie, met de tekst "Internet (Verbonden (partial bonding DS))"

[Voor 5% gewijzigd door douweziel op 26-02-2018 22:32]

• Hengbers_92
  • Niet online
doe vanuit je pc eens een tracert naar 8.8.8.8 vanuit je computer via start - uitvoeren -cmd - tracert en laat hier het resultaat eens zien?

• douweziel
Hengbers_92 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:30:
doe vanuit je pc eens een tracert naar 8.8.8.8 vanuit je computer via start - uitvoeren -cmd - tracert en laat hier het resultaat eens zien?
https://imgur.com/yJsqfdC

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:11
We kunnen hier met zijn allen van alles gaan roepen en gokken, maar voorlopig moet de TS vooral eerst heel duidelijk maken hoe alles nu precies is aangesloten. De foto die je daar stuurt is van de Connect Box, niet van iets anders... Wat je "doorluskastje" moet zijn is me totaal niet duidelijk.

1. Maak een schets / tekening van hoe alles is aangesloten
2. Geef merk / typenummer van alle netwerkcomponenten (elk modem / router / switch / doorlusjekastje)
3. Beschrijf duidelijk in welke poort van elke netwerkcomponent alle kabels zijn aangesloten

Alleen met duidelijke informatie kunnen we je duidelijke tips geven...

[Voor 22% gewijzigd door Cpt.Morgan op 26-02-2018 22:38]

• douweziel
Cpt.Morgan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:37:
We kunnen hier met zijn allen van alles gaan roepen en gokken, maar voorlopig moet de TS vooral eerst heel duidelijk maken hoe alles nu precies is aangesloten. De foto die je daar stuurt is van de Connect Box, niet van iets anders...

1. Maak een schets / tekening van hoe alles is aangesloten
2. Geef merk / typenummer van alle netwerkcomponenten (elk modem / router / switch / doorlusjekastje)
3. Beschrijf duidelijk in welke poort van elke netwerkcomponent alle kabels zijn aangesloten

Alleen met duidelijke informatie kunnen we je duidelijke tips geven...
Ah sorry, ik zat te klooien met de juiste links van Imgur. Hierbij het doorlus"kastje":
https://imgur.com/i53s0tP

Switch: HP Procurve switch 2124 J4868A
Verder al genoemd:
Modem en router: Ziggo Connect Box (geen enkele nadere specificatie te vinden)
Extra router: TP-LINK, model TL-WR841N
Doorluskastje geheel merkloos, voor zower ik weet slechts een extensie van de UTP, zie foto.

Opstelling: Groene kabel gaat naar AOP, vanaf daar loopt een coaxkabel naar de Connect Box.
Vanaf de connect box loopt een UTP vanaf 1 v/d 4 LAN/UTP-poorten naar dat doorlusdingetje een UTP-poort in
Daar vandaan loopt een witte kabel (wat voor één is niet zichtbaar, zie foto, ik gok UTP) de muur in, het volgende moment sta je op zolder met de switch.

Hierbij de switch kabels: https://imgur.com/3O4qM15

[Voor 29% gewijzigd door douweziel op 26-02-2018 23:08]

• Cpt.Morgan
Thanks, maar dat beantwoord de andere vragen niet. Ik zie 3 kabels uit je "doorlusjekastje" komen, 2 uit de poorten, 1 uit de zijkant. Hoe zit e.e.a. aangesloten intern? Waar gaan al die kabels naar toe? Hoe ziet het hele netwerk er nu uit? Heb je al geprobeerd, zoals meerdere mensen zeiden, om de TP-Link router correct als AP ipv router in te stellen? etc....

• MediaZoo
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 15:34
douweziel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Ah sorry, ik zat te klooien met de juiste links van Imgur. Hierbij het doorluskastje:
https://imgur.com/i53s0tP
Zo ziet een kastje er uit en is verkrijgbaar in tal van modellen...

Wat je bedoeld is een wandcontactdoos.. Om je te helpen is het verstandig materialen en apparatuur bij naam en type te noemen. Kastjes bestaan niet in de electrotechniek.. Tenzij je het hier hebt over een kastje waar zich een technische installatie in bevind.. Zie hiervoor het zojuist genoemde voorbeeld...

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• douweziel
MediaZoo schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:43:
[...]

Zo ziet een kastje er uit en is verkrijgbaar in tal van modellen...

[afbeelding]

Wat je bedoeld is een wandcontactdoos.. Om je te helpen is het verstandig materialen en apparatuur bij naam en type te noemen. Kastjes bestaan niet in de electrotechniek.. Tenzij je het hier hebt over een kastje waar zich een technische installatie in bevind.. Zie hiervoor het zojuist genoemde voorbeeld...
Alle namen die ik dit mij onbekende vierkante plastic witte ding heb gegeven kreeg ik door andere gebruikers aangereikt :+

• douweziel
Cpt.Morgan schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:42:
Thanks, maar dat beantwoord de andere vragen niet. Ik zie 3 kabels uit je "doorlusjekastje" komen, 2 uit de poorten, 1 uit de zijkant. Hoe zit e.e.a. aangesloten intern? Waar gaan al die kabels naar toe? Hoe ziet het hele netwerk er nu uit? Heb je al geprobeerd, zoals meerdere mensen zeiden, om de TP-Link router correct als AP ipv router in te stellen? etc....
Beide kabels in de wandcontactdoos komen van de modem, van de UTP-poorten genummerd 1-4. De gele kabel gaat een poort in die niet actief is, getuige het uitblijven van het lampje op de modem, en heb ik ondertussen alweer weggehaald.
Ik heb nog niet geprobeerd de router in te stellen als AP: ik heb geen idee hoe dit moet. Heb je een link of gidsje voor me?

P.S. Alle tot nu toe gegeven antwoorden lijken gericht op de TP-LINK laten werken (wat momenteel ook het belangrijkst is; de instructies - en mijn informatievoorziening, blijkt - zijn echter tot nog toe niet compleet genoeg voor een net-wel/niet-leek als ik), maar ik vind het feit dat slechts 1 kamer een werkende UTP-poort heeft erg opvallend...
Vooralsnog veel dank voor jullie tijd tot nu toe!

[Voor 46% gewijzigd door douweziel op 26-02-2018 23:27]

• Hengbers_92
  • Niet online
douweziel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:12:
[...]

Ik heb dit niet geprobeerd: ik heb geen idee hoe dit moet. Heb je een link of gidsje voor me?

P.S. Alle tot nu toe gegeven antwoorden lijken gericht op de TP-LINK laten werken (wat momenteel ook het belangrijkst is, ondanks dat de instructies niet compleet genoeg zijn voor een net-niet-net-wel-leek als ik), maar ik vind het feit dat maar 1 kamer een werkende UTP-poort heeft erg opvallend...
Die ene kamer is waarschijnlijk als enigste direct aangesloten op de connectbox. Niet om het een of ander maar als ik dit zo zie is het wel een houtje touwtje oplossing :X

Even simpel gezegd wat ik uit jou informatie haal is dat je dus 2 DHCP servers in het netwerk hebt. Zeg maar zoiets als 2 mensen tegen je staan te schreeuwen je verstaat van allebei niks. Dus net zoals de computers in het netwerk.

Zoek zelf eens de handleiding van de betreffende TP-Link en mocht je er niet uitkomen hoe je hem in AP modus zet zijn we alsnog wel bereid om te helpen.

https://www.tp-link.com/nl/faq-417.html lees dit even na en je moet er wel uitkomen als net niet leek.

[Voor 4% gewijzigd door Hengbers_92 op 26-02-2018 23:26]

• Cpt.Morgan
douweziel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:12:
[...]

Beide kabels in de wandcontactdoos komen van de modem, van de UTP-poorten genummerd 1-4. De gele kabel gaat een poort in die niet actief is, getuige het uitblijven van het lampje op de modem, en heb ik ondertussen alweer weggehaald.
Ik heb nog niet geprobeerd de router in te stellen als AP: ik heb geen idee hoe dit moet. Heb je een link of gidsje voor me?

P.S. Alle tot nu toe gegeven antwoorden lijken gericht op de TP-LINK laten werken (wat momenteel ook het belangrijkst is; de instructies - en mijn informatievoorziening, blijkt - zijn echter tot nog toe niet compleet genoeg voor een net-wel/niet-leek als ik), maar ik vind het feit dat slechts 1 kamer een werkende UTP-poort heeft erg opvallend...
Zonder duidelijke tekening / informatie (zie mijn eerdere verzoek), kunnen wij ook niet veel meer doen dan je kleine tips / linkjes geven...

1. Twee kabels parallel van de modemrouter naar naar het netwerk is een slecht plan. Dat leidt tot feedbackloops.

2. Voor hoe een router als AP in te stellen, zie dit aparte topic: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• douweziel
Yes, de ene LAN die het doet geeft nu WiFi via de TP-LINK, na het uitzetten van DHCP!
Veel dank! oOo

Nu alleen nog LAN op andere kamers...

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-10 00:21
Ik vermoed dat er hier iets anders aan de hand is ;)

Je hebt een wandcontactdoos met 1 (vermoed solide) kabel naar je switch toe..
Vanuit je switch gaan zo te zien allemaal kabels terug naar de kamers toe..

ik verwacht eerder (aangezien je het ook had over de kabels goed aandrukken in 1 van je eerste posts) dat er ergens geen goede connectie zit..
Zou zelf eens beginnen met alle RJ45 pluggen te controleren.. en evt. daarna de muurdoosjes die je op de kamers hebt...

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)

• TP-Link
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07-10 13:10

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

douweziel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:17:
Mijn vraag:

Hoe krijg ik de LAN werkende?

Ik woon in een huis met 9 anderen en onze huisbaas heeft onlangs een nieuwe Modem/Router laten installeren, de welbekende Ziggo Connect Box, nadat de LAN van de vorige Modem ook verstek liet (gek genoeg heb ik die op het laatst nog eenmaal enkele uren, en meermaals enkele minuten aan het werk weten te krijgen door ALLE kabels aan te drukken).

Wij hebben nu tot ongeveer de helft van het huis bereik, de mensen die daar voorbij wonen hebben pech.
We werkten eerst met een extra router, in het midden van het huis, verbonden aan de LAN die elke kamer heeft. Dit kan nu echter niet meer, aangezien de LAN eruit ligt. Ik vraag dit op dit forum omdat onze huisbaas één van ons verdenkt "alle internet op te slokken", door veel te downloaden o.i.d. (is dit uberhaupt mogelijk?), en dus nog geen Ziggo-monteur wil bellen.
Aangezien slechts 3-4 van ons nu, uitsluitend via WiFi, internet hebben (en 1 kamer wel werkende LAN voor een tijdje ?? :? ??), weten wij dit een valse aantijging.

Het AOS-punt ziet er goed uit (en we zouden geen WiFi hebben als die defect was, neem ik aan?), en een UTP-kabel gaat van de modem naar een mij onbekend blokje met twee LAN-ingangen naast elkaar, en van daaruit gaat er één kabel de muur in. Op zolder staat een HP Switch met 20 (24?) aansluitingen, waarvan er 13 in gebruik zijn (slechts vier groene lampjes lichten op, echter). Het apparaat lijkt op een verouderde versie van de 1820-24G Switch.

Als foto's van de setups vereist zijn dan kan ik die uiteraard leveren.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows laptops, MacBooks, een TP-Link TL-WR841N, Ziggo Connect Box, HP Switch, UTP-kabels (werkende)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Alle kabels aandrukken, verschillende UTP-kabels uitproberen, bij de instellingen gekeken op 192.168.enz., Modem gereset, HP Switch gereset
We willen graag een kijkje nemen in de settings van de TP-Link router

Zo kunnen we inhoudelijk beter zien wat er aan de hand is.

Zou je een screenshot kunnen sturen naar support.nl@tp-link.com (tnv Carmen) van:

- Network --> WAN
- Network --> LAN
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Security Settings
- System Tools --> Firmware Upgrade

Wachtwoorden mag je uiteraard afschermen :)

Mvg Carmen van TP-Link

• douweziel
Dag Carmen,

Zoals vermeld was het probleem met TP-LINK al opgelost door de DHCP uit te zetten.

Doei Carmen

• Hengbers_92
  • Niet online
douweziel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 00:49:
Yes, de ene LAN die het doet geeft nu WiFi via de TP-LINK, na het uitzetten van DHCP!
Veel dank! oOo

Als je het het over dat stekkers er niet goed inzitten dan zou ik daar mits je daar de lengte voor hebt nieuwe stekkers aanzetten. Hoe en wat is genoeg te vinden op internet en mocht je er niet uitkomen zou ik er iemand bij halen die dit vaker heeft gedaan.

• Zaffo
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-10 11:18
douweziel schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 00:49:
Veel dank! oOo

Als je je eigen bericht als de beste reactie aanmerkt had je de twee paginas met hulp van anderen blijkbaar niet nodig. En ik begrijp dat het nog steeds niet werkt?

Maar gezien de opzet van het netwerk bij jullie thuis heb je nog wat te overleggen met je huisbaas.

• douweziel
Dag, ik heb niet mijn eigen reactie as beste antwoord gemarkeerd, dat heeft ene rens-br gedaan.

Ik heb nu ruzie met mijn huisbaas maar er komt wél een monteur kijken, volgende week...

Nogmaald bedankt voor alle hulp van de meesten van jullie!

• Fnm308
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 17-03 15:54
Oplossing probleem van connectbox naar switch naar pc
Ik heb hetzelfde gedoe al 2 X gehad na stroomuitval. Oplossing is toch erg simpel. Sluit niets aan op de connectbox, zet deze in fabrieksstand door in het zwarte gaatje met een paperclipje of naald het knopje in te drukken en deze minimaal 10 seconden vast te houden, het modem reset zich. Wacht tot het draadloos internet werkt.
Nu het belangrijkste:
Haal alle draden uit de switch(en) en haal hier de stroom vanaf.
Plaats 1 lan stekker in de connectbox en wanneer deze naar de swicht loopt zet deze dan aan en sluit er 1 pc op aan.
Zet de pc aan en deze heeft internet.
Doe dit op volgorde voor alle pc`s.
Dus eerst ALLE draadjes los - Connectbox resetten - draadloos instellen ( gaat automatisch) - lanstekker in connectbox - lanstekker in pc - pc aanzetten en op naar de volgende.

Wanneer je meerdere pc`s in 1 keer aansluit is de connectbox weer instabiel en zal het na een uurtje weer niet goed werken. Mij heeft bovenstaande dus al 2 x geholpen.
Succes :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee