Chiron schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:25:
Ok, die Panzerglas is geen aanrader, ik had 'm helemaal schoongepoetst, stofvrij, plak hem erop, ennn... stofje in het midden.

Daarna was ik fucked, want er zit een sticker bij om stof weg te halen, die plakt echt onmogelijk hard vast aan de plakzijde van de protector. Eenmaal eraf zitten er lijmresten op
Als het stofje er niet onder had gezeten en in een keer goed was gegaan, was het best geslaagd denk ik; Nu heb ik door het prutsen in een poging het stofje en de lijmresten er weer af te krijgen, allemaal troep en oneffenheden op zitten.
Er zit een zwarte rand in, dat had van mij niet gehoeven.. Ik heb het idee dat ie overlapt met de randen van het scherm, en nu zie je als het scherm uit staat nog de vorm van het scherm. Als je hem plakt moet ie ook exact op de goeie plek zitten.
Zonder protector is zwart ook echt bijna 'oled' zwart en loopt praktisch naadloos over in de bezel, veel mooier.
Verder ben ik niet echt onder de indruk van de oleophobische laag, die van de telefoon zelf is veel beter. Vingerafdrukken en vlekken zijn nu veel zichtbaarder.
Het contrast lijkt iets minder, en spiegelt ook meer. Ook is het hele effect van een gelamineerd scherm weg, want er zit nu een glaslaag tussen.
Ik kijk het nog even een poosje aan, maar de kans is groot dat ik hem gewoon wegmieter en weer naked ga, of voor een plastic protector (is er al een goeie matte variant te krijgen?). Of wacht op een versie van Spigen, die heb ik op mn iphone SE en die glazen protector is wel supergoed.
Die 25 euro kan je dus beter aan iets anders besteden
**update
Het grote verschil met de Spigen hard glass protector op mn iphone is dat de 'plaklaag' bij de Panzerglass alleen onder het zwarte gedeelte zit, dus er zit een dun laagje lucht tussen de protector en het kijkgedeelte. Dat verklaart ook de glare en het mindere contrast. Vanmorgen zat het dus vol met stof, en om het risico op putjes (dat stof kan ook zand zijn, waarna je risico hebt dat je ze in het glas van de telefoon drukt) te voorkomen heb ik 'm er maar af gehaald en weggemieterd