Google accounts ontkoppelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
Onze zoon heeft sinds kort zijn eigen Macbook. Tijdens het eerste gebruik daarvan kreeg hij een vraag over koppelen van accounts. Zonder dat ik er erg in had was de vraag al beantwoord en is mijn account gekoppeld aan zijn account.

Op zich niet zo erg maar als hij zijn mail opent, krijg ik mijn agenda notificaties van hem doorgestuurd naar mijn googlemail. Ik krijg ze zelf natuurlijk ook wat nu dus resulteert in alles dubbel aan notificaties ontvangen.

Ik heb in de instellingen gezocht maar kan niets vinden over ontkoppelen. Wie heeft er een idee hoe ik dit ongedaan kan maken?

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://support.google.com/accounts/answer/2541991?hl=en ?

De omschrijving is wat magertjes; krijg je alleen Calendar Notifications? Dan moet de eigenaar van de Calendar dat even oplossen. Krijg je ook andere zaken te zien (zoals mogelijk synced bookmarks, mail pop-ups, YT-subscriptions etc), dan zal je zoon toch echt even heeeeel diep moeten zoeken in zijn settings van Google om je ergens uit te halen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Bedankt voor je reactie, MAX 3400.

Ik heb je link gevolgd maar helaas voor mij niet de oplossing.

Ik krijg inderdaad alleen de Calendar Not's te zien. In mijn instellingen van de Agenda kan ik niets vinden om dit op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op de MacBook: Systeemvoorkeuren -> Internetaccounts. Daar kun je je Google account verwijderen.

Daarnaast: Sleutelhangertoegang: zoeken op Google, Gmail of je gebruikersnaam. De betreffende sleutels kun je verwijderen.

Verder: in Safari, Chrome, Firefox of welke browser dan ook, kijken of je wachtwoord onthouden is. Deze vervolgens verwijderen.

Volgens mij heb je de opties dan wel globaal gehad.

Mocht dat allemaal niet werken: je kunt ook via google.com je eigen account aanpassen en je wachtwoord veranderen, dan krijgt hij vanzelf de melding dat hij in moet loggen op z'n MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caroden
Bedankt Sypie, ik ga ook hiermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan42
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14-08-2020
Hey Caroden, was het gelukt? Zou je mij kunnen helpen door uit te leggen hoe?? Kom er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ryan42 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:20:
Hey Caroden, was het gelukt? Zou je mij kunnen helpen door uit te leggen hoe?? Kom er niet uit...
Welkom :) Inderdaad goed om eerst te zoeken of anderen hetzelfde al hebben opgelost, maar open dan liever even een eigen topic. @caroden heeft niet meer gereageerd sinds 2018 dus daarop wachten is niet zo zinvol :P

Ook is het wel zo handig als je bij je vraag dan even aangeeft wat je dan al -wel- hebt geprobeerd, zoals o.a. de tips hier in het topic. Anders krijg je die terug als tip en dat is zonde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1