Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgraaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07 23:32
Beste Tweakers,

Een weekje terug is er met de vervoer naar een LAN-party een van mijn MX Cherry Brown switches afgebroken. Deze is zodanig afgebroken dat het 'plusje' van de mechanische switch in de keycap is blijven steken. Zodoende zou ik dus de switch op mijn toetsenbord willen vervangen, alsmede de keycap (waar nu nog een stuktje switch in vast zit) erop terug willen plaatsen.

Het toestenbord betreft de CM Storm QuickFire Rapid-i. Na wat speurwerk online ben ik een switch replacement guide van iFixit tegengekomen van een vergelijkbaar model van de CM Storm serie.

Nu beschik ik niet over de tijd of materieel om dit zelf uit te voeren, dus zodoende vroeg ik mij af of jullie een bedrijf of persoon kennen die mij hiermee kunnen helpen? Zelf heb ik enkele PC reparatie zaken in mijn buurt gecontacteerd (te Barendrecht, regio Rotterdam), alleen die voeren dit soort reparaties niet uit. Ook valt het buiten de garantie (hij is bijna 3 jaar oud en Afuture is aardig failliet).

Graag hoor ik van jullie!

MvG,

Steven van de Graaf

De afgebroken switch:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EFhmBq5.jpg

De keycap:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W23fGnj.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door sgraaf op 26-02-2018 16:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

advertentie zetten in https://tweakers.net/aanbod/ , altijd wel een tweaker in de buurt die het kan fixen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke bedrijven heb je zelf al gevonden? We gaan hier altijd uit van een stukje eigen research en dat ontbreekt op dit moment volledig. Wat erbij moet is "ik heb zelf x en y gevonden maar die zitten helaas in z wat q kms hier vandaan is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgraaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07 23:32
br00ky schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:33:
Welke bedrijven heb je zelf al gevonden? We gaan hier altijd uit van een stukje eigen research en dat ontbreekt op dit moment volledig. Wat erbij moet is "ik heb zelf x en y gevonden maar die zitten helaas in z wat q kms hier vandaan is."
Heb de relevante info toegevoegd. Ik heb juist hier gepost omdat ik in mijn buurt niets kon vinden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:45
Koop een soldeerbout en doe het lekker zelf. Ik denk dat je er uiteindelijk veel minder tijd mee kwijt bent dan met het heen en weer sturen naar een of ander reparatiebedrijf. De switch replacement guide is well aardig duidelijk toch?

Het alternatief is natuurlijk secondelijm.

[ Voor 8% gewijzigd door Raling op 26-02-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:46
Wat is het uurloon van een beetje technieker, euro of 50 zwart per uur? Hoe duur is een nieuw toetsenbord?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Commerciëel gezien is je toetsenbord total-loss. Reparatie gaat ongeveer een uur kosten, en een reparatiebedrijf vraagt al snel 50 a 100 euro per uur. Een hobbyist doet het vast voor minder, maar dan is het ook echt garantie tot de deur. Probeer de V&A hier eens, of de V&A op circuitsonline.net.

Overigens complimenten voor de scherpe foto's, lang niet iedereen krijgt dit voor elkaar en voegt die standaard toe. Helaas kan ik je er geen 10 voor geven, door dat irritante lichtje die een deel onzichtbaar maakt.
Pagina: 1