kattenluikje woonkamer hal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:02
Goedendag,

Wij wonen in een leuk flatje met onze drie katjes.Alleen hebben we vaak last van enorme tocht vanuit de portiek naar de hal en via de hal weer naar de woonkamer. Dit omdat de deur van de woonkamer altijd op een kier staat voor de katten.

Nu hebben wij toestemming gekregen van de verhuurder om in deze deur een kattenluikje te plaatsen. Alleen ben ik in het verleden nogal bekend met dit soort luikjes en wat voor een lawaai zoiets kan geven.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier advies over welk luikje het best hiervoor gebruikt kan worden. Of misschien nog een andere oplossing ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien een mini-automatische schuifdeur. Of een draaideur met sensor. Vet hip! :P

Sorry, ik zie nu dat het wel over de huiskamer gaat maar niet in de huiskamer staat :+
* Room42 doet de deur weer snel achter zich dicht.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 26-02-2018 16:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
Room42 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:12:
Misschien een mini-automatische schuifdeur. Of een draaideur met sensor. Vet hip! :P

Sorry, ik zie nu dat het wel over de huiskamer gaat maar niet in de huiskamer staat :+
* Jboy1991 doet de deur weer snel achter zich dicht.
haha zit wel op tweakers :d dus het idee is niet eens zo gek :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Een luikje is niet echt nodig, als je een gat maakt waar de katten net door kunnen helpt al een heel stuk t.o.v. de deur op een kier zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:37

P_Tingen

omdat het KAN

Je kan ook iets anders dan een klep gebruiken, bv een doekje of slierten. Dat maakt in ieder geval geen lawaai en je katten zijn vast slim genoeg.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:20
Google heeft wel een idee: https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Maar ideeën mbt automatische deurtjes zijn natuurlijk altijd leuker ;-)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:21

Standeman

Prutser 1e klasse

Kan je niet betere goede tochtstrips op je deur naar het portiek zetten? Scheelt ook nog eens in het stoken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Deze volg ik even!
Wij hebben een luikje in de deur en dat helpt inderdaad heel erg tegen de toch, maar het kleppert als een gek.

Oh, er zijn trouwens ook deuren met ingebouwd katteluikje. Misschien is dat een optie? (Nu ben ik zelf niet zo heel handig, maar ehm, het inzetten van het luikje is wat tricky. De gemiddelde deur is hol van binnen, dus echt mooi afwerken is lastig.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:15
Ik heb een maand of drie geleden een kattenluik van Petsafe (280 Slim Big Cat M) in de hal/keuken deur gezet. Je hoort wel dat een kat erdoor heen is gekomen (als het rustig is in de woning), als de klep terugvalt hoor je een soort klik (in zijn "basis" positie). Maar die klik classificeer ik zelf niet als lawaai.

Voor 20€ een prima aankoop wat mij betreft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:59

Nakebod

Nope.

Het ligt ook totaal aan de kat hoe hoorbaar het luikje is.

Vorige kat Simba ging iets ruwer door het luikje zelf, maar stapte daarna redelijk rustig door het gat, bijna niet hoorbaar.
Henk duwt rustig tegen het luikje en stapt door het luikje, hoor je bijna niet.
Willem snapt het luikje, maar ook weer niet. Die gaat "krabben" om hem open te krijgen.
Buurkat Saartje op bezoek en die gaat er in sneltreinvaart doorheen. (Als het luikje ooit afbreekt oid weet ik zeker dat Saartje erbij betrokken is :P)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 17:04
Standeman schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:33:
Kan je niet betere goede tochtstrips op je deur naar het portiek zetten? Scheelt ook nog eens in het stoken.
Dit dus.

Waarom verhelp je niet de oorzaak eerst, voordat je het gevolg aanpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Wij hebben vanaf de woonkamer naar de hal ook een kattenluik ( met enkelvoudig chipmechanisme ). Er zitten dempers in, je hoort het luikje amper als er een kat doorheen gaat en tocht is te verwaarlozen :)

Moet even kijken welk merk het precies is.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

StealthyPeanut schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:58:
[...]

Dit dus.

Waarom verhelp je niet de oorzaak eerst, voordat je het gevolg aanpakt?
Ik kan me voorstellen dat TS nog een 2e probleem heeft dat niet direct benoemd is:
Gang stook je vaak niet.

Dat is bij ons iig het geval. Het is niet eens de tocht, maar het feit dat we de totale gang en trappenhuis (rijtjeshuis), plus alle kamers op 2 na, niet regelmatig stoken. We stoken alleen de woonkamer structureel en mijn hobby/werkkamer incidenteel.

Kortom, de gang is koud.

Daarom hebben wij een kattenluikje gezet in de deur naar de woonkamer, zodat de kou lekker op de gang blijft en we niet de gang en trappenhuis warm stoken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
een Cat Mate! die hebben een magneetsluiting en tochtstrip. en idd, als je lompe katten hebt die er dwars doorheen komen knallen dan maakt elk luikje herrie.

[ Voor 6% gewijzigd door Frieda op 26-02-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Trixie heeft zo'n 'stoffen' rand, die zijn aardig stil. Catmate sluit erg stil, maar je hoort wel dat 'openklappen'. Wij hebben nu een staywell, heeft wel de rubbere rand zodat het geen plastic op plastic geluid geeft en onze kat is inmiddels zo traag dat hij toch altijd langzaam er doorheen gaat.

Andere kant, het is maar wat je lawaai vind. Sommige vinden mechanische ventilatie al een herrie, de ander hakken op een houten trap.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
unezra schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Ik kan me voorstellen dat TS nog een 2e probleem heeft dat niet direct benoemd is:
Gang stook je vaak niet.

Dat is bij ons iig het geval. Het is niet eens de tocht, maar het feit dat we de totale gang en trappenhuis (rijtjeshuis), plus alle kamers op 2 na, niet regelmatig stoken. We stoken alleen de woonkamer structureel en mijn hobby/werkkamer incidenteel.

Kortom, de gang is koud.

Daarom hebben wij een kattenluikje gezet in de deur naar de woonkamer, zodat de kou lekker op de gang blijft en we niet de gang en trappenhuis warm stoken.
Klopt. Hier verwarmen we de gang dus ook nog.

Maar omdat we ook de badkamer en de keuken gekoppeld zit aan de hal zonder deuren. En wij het raampje van de badkamer open moeten laten is het geen optie om de oorzakers op te lossen.

Helaas draait de deur de kant van de bank op. Dus de tocht/kou word altijd precies de zit kant opgeblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:03
wij hadden een hondeluik weliswaar, maar dat was een transparante felxibele flap het een magneet aan de onderkant, was ook stuk stiller dan een klep/luik.
Pagina: 1