Meerdere gebruikers op één account Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Goedemiddag,

Voor werk werken wij met Thunderbird, hier komen op één account alle mailtjes binnen die mensen sturen naar de klantenservice en de webshop. We kunnen hier met maximaal 3 mensen tegelijk in, daarna krijg je een melding en kan je niet meer inloggen.

Voorheen was dit nog niet zo'n groot probleem, alleen door de toenemende omvang van het bedrijf en dus ook de binnenkomende mailtjes wordt het nu wel lastig. Ik heb het al via Google proberen te vinden, maar krijg niet echt een duidelijke oplossing. Dus mijn vraag aan jullie: is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld met een stuk of 6 mensen in één mailaccount te kunnen bij Thunderbird? Als dit een betaalde optie is vind ik dit ook geen probleem.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hoe verwerken jullie textbestanden als bedrijf? Open Office? Microsoft Office? Lijkt mij dat je meer doet qua administratie dan alleen mails beantwoorden, waarom gebruik je Outlook niet?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:44
is er een specifieke reden waarom je voor Thunderbird kiest? Waarom geen Microsoft Outlook gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Raptar schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:32:
[...]

Voor werk werken wij met Thunderbird, hier komen op één account alle mailtjes binnen die mensen sturen naar de klantenservice en de webshop. We kunnen hier met maximaal 3 mensen tegelijk in, daarna krijg je een melding en kan je niet meer inloggen.

[...]
Dit lijkt me een beperking van de server (IMAP?), niet van Thunderbird. Je mag maar 3 gelijktijdige verbindingen hebben.

(Outlook zal dit dus waarschijnlijk niet oplossen, als je geen Exchange (online) server gebruikt)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 26-02-2018 15:38 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb wel met 5-10 mensen gebruikt gemaakt van hetzelfde account (ook zo'n helpdesk@company.com adres). Dat was met Thunderbird geen enkel probleem.
Dus ik denk dat je deze vraag bij de hostingprovider moet neerleggen omdat je mail server niet meer verbindingen accepteert.

Wat @Room42 zegt dus :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Bedankt voor de antwoorden allemaal :) ! Kan het ook aan een instelling liggen in Thunderbird, dat er bijvoorbeeld ooit ergens onbedoeld is ingesteld dat er maar 3 mensen tegelijkertijd op dezelfde verbinding mogen zitten? En dat van die IMA, kan ik dat ergens zien of moet ik daar de provider voor bellen?

@Slavy @Khayma
Voor tekstbestanden etc. gebruiken we Microsoft Office. Thunderbird gebruikten ze al toen ik hier binnenkwam, de exacte reden hiervoor weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Begin even met concreet aangeven hoe de mail wordt bekeken.

4 mensen met 4 eigen Thunderbird.exe op eigen PC die ieder via IMAP werken? Of iets anders?

IMAP: zie de instellingen van Thunderbird. (En de documentatie van de mailserver). Kan je niet "gewoon" overstappen op de webmail? Of een of ander (webbased server-)pakket voor ondersteuning van de helpdesk. Daar zijn er vele van.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 26-02-2018 16:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Raptar schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:00:
Bedankt voor de antwoorden allemaal :) ! Kan het ook aan een instelling liggen in Thunderbird, dat er bijvoorbeeld ooit ergens onbedoeld is ingesteld dat er maar 3 mensen tegelijkertijd op dezelfde verbinding mogen zitten?
Thunderbird kan geen verbindingen van andere computers beperken, nee.
En dat van die IMA, kan ik dat ergens zien of moet ik daar de provider voor bellen?
IMAP, bedoel je. Dat is een type mailserver. Je moet weten waar je je mail host (of wie dat voor je verzorgt) en die bel je vervolgens met het verzoek om het aantal concurrent verbindingen te verhogen naar wat jullie nodig hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 26-02-2018 16:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
En straks krijg je vragen wie er nou wel/niet heeft gereageerd op een e-mail en waarom 6 mensen dezelfde e-mail hebben beantwoord.

Gebruik gewoon een support/ticket systeem, die zijn daarvoor gemaakt.
Kan je gelijk statistieken bijhouden over de gemiddelde responsetijd en welke het snelst/langzaamst is verwerkt.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
@F_J_K
We werken inderdaad zoals jij schetst, allemaal op een eigen PC met een eigen Thunderbird.exe en dan allemaal ingelogd op hetzelfde e-mailadres.

@Room42
Ik heb net even met de hostingprovider gebeld en kreeg daar iemand aan de lijn die er volgens mij niet extreem veel verstand van had, hij wist mij in ieder geval niet goed te helpen. Hij vertelde mij dat ze daar alleen maar met POP3 servers werken, maar dan IMAP in principe ook kan. Toen vroeg ik hem of dit dan de oorzaak van het probleem was, het antwoord daarop was "ja dat zou goed mogelijk kunnen zijn". Echt zeker weten wist hij het niet. Een support ticket aanmaken zou mij verder helpen.

Misschien dat jullie iets meer duidelijkheid krijgen door het bovenstaande. Hij vertelde me wel dat er genoeg verbindingen beschikbaar zouden moeten zijn, we zijn zeker niet beperkt aan 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Raptar Je kunt in de Thunderbird-instellingen zien hoe je verbindt. Via POP3 lijkt me sterk, hoor. Als dat wel zo is, zou ik echt eens naar een meer professionele inrichting kijken.

Maar check dit eerst even voordat we verder gaan gissen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 26-02-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

DJMaze schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:14:
En straks krijg je vragen wie er nou wel/niet heeft gereageerd op een e-mail en waarom 6 mensen dezelfde e-mail hebben beantwoord.

Gebruik gewoon een support/ticket systeem, die zijn daarvoor gemaakt.
Kan je gelijk statistieken bijhouden over de gemiddelde responsetijd en welke het snelst/langzaamst is verwerkt.
Wanneer je groep klein genoeg is, hoeft dat helemaal geen probleem te zijn en valt prima te coördineren. Om dan een compleet ticketing systeem op te tuigen is waarschijnlijk overkill.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Tazzios

..

Indien er gebruik wordt gemaakt van imap (kijk dit na zoals al wordt aangegeven) staat de mail nog bij de hostingprovider en waarschijnlijk bied die ook wel een gratis webmail omgeving aan waarop je kan inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-10 09:35

Ravefiend

Carpe diem!

Het kan helpen om in TB het max aantal connecties te beperken.

"Tools -> Account Settings -> Server Settings -> Advanced -> IMAP -> Maximum number of server onnections to cache"
http://kb.mozillazine.org...ced_account_configuration

Verander de default waarde eens van 5 naar 1 (of 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
@Room42
Sorry, misschien was ik een beetje onduidelijk. Wij maken verbinding d.m.v. IMAP, alleen de werknemer van het hostingbedrijf vertelde mij dat ze daar vooral gebruik maken van POP3.

@Standeman
Wat jij zegt is inderdaad het verhaal ;) . Er zitten maar twee mensen fulltime op de klantenservice, overzicht houden is dus vrij gemakkelijk. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de mogelijkheid om dingen te labelen en te markeren met een sterretje indien er meer mensen op zitten.

@Ravefiend
Hier ga ik morgen nog een keer direct naar kijken. Ik had al bij instellingen gekeken of ik zoiets kon vinden, maar zag het niet direct staan. Zal er wel overheen gekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptar
Ravefiend schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:47:
Het kan helpen om in TB het max aantal connecties te beperken.

"Tools -> Account Settings -> Server Settings -> Advanced -> IMAP -> Maximum number of server onnections to cache"
http://kb.mozillazine.org...ced_account_configuration

Verander de default waarde eens van 5 naar 1 (of 2).
Ik heb hier vanochtend naar gekeken. Heb het zowel naar 1 en 2 aangepast, helaas geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-10 09:35

Ravefiend

Carpe diem!

Misschien een beetje vergezocht maar toch, bug 561055 - Message about maximum number of IMAP connections exceeded - improve message

1. Cruciaal is dat je van je hosting / email provider duidelijk te weten komt wat het max. aantal connecties is.
2. Verifieer of je TB zelf niet de ingestelde limiet overschijd. Dat kan met een tool zoals Process Explorer:

Afbeeldingslocatie: https://chentiangemalc.files.wordpress.com/2011/07/image_thumb42.png?w=536&h=424

Remote address is in de vorm hostname:imaps en andere connecties zijn niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Tazzios

..

Gebruik de webmail omgeving van je provider dan heb je alleen een browser nodig.
Pagina: 1