Huurauto 4 (grote) volwassenen + Maxicosi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Hey,

Ik heb wat advies nodig m.b.t. het huren van een auto in Spanje volgende maand. We gaan met zijn 2-en + dochter van 6 maanden. We nemen de maxi-cosi mee, dus daar geen problemen. Nu wil het geval echter dat we op bezoek gaan bij mijn ouders die daar aan het overwinteren zijn. Nu hebben zij een Fiesta daar en wij zouden het (met zijn 3-en) prima afkunnen met een zelfde klasse auto (Fiesta, Corsa, etc).

Maar we zijn ook wel van plan wat dingen in de buurt te gaan bekijken en dan is het wel leuker om gewoon met 1 auto te gaan. Qua referentiekader; Nu heb ik zelf een C4 Cactus, dat is niet te doen met 1 maxi cosi achterin + 2 volwassenen. Mijn ouders hebben een CX5, en hoewel dat een forse auto valt dat van binnen tegen en gaat dat ook echt niet, dat hebben we al een keer gedacht te doen maar dat werden uiteindelijk ook gewoon 2 auto's. We zijn ook allemaal aan de 'grote' kant. Niet zozeer dik, maar ik ben 2 meter, mijn vriendin 1.91 en mijn ouders zijn ook niet de kleinste...

Moet ik direct naar een "echte" 7-seater zoals een Zafira of Grande Picasso of zou bijvoorbeeld een 5 seater Berlingo (nieuw model) ook nog volstaan? Probleem met die echte 7-seaters is dat ze meteen 2 keer zo duur zijn dan een normale auto..

tl;dr
Iemand tips voor een huurauto (en dan niet meteen een tank) waar je met enigzins gemak 4 volwassenen + baby in maxi-cosi in kwijt kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Het gaat hier om de breedte van de achterbank. Dus kijk naar modellen waar die heel breed is en reken uit wat je over hebt na de maxicosi. Dan weet je of het past of niet.

De enige brede wagen die ik zo kan bedenken is een Fiat Multipla. Maar houdt er ook rekening mee dat je vaak een auto huurt in een klasse. Dus dan hoeft de afbeelding niet overeen te komen met de auto die je mee krijgt.

[ Voor 40% gewijzigd door LordSinclair op 26-02-2018 15:38 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Dat is een goeie tip. Ik ga ook zeker niet "zomaar" boeken, ik ga dan uiteraard contact opnemen. En sommige verhuurders geven een "model guarantee".. Maar zeker iets om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:50
- Is het niet echt te doen met de maxi en 2 volwassenen of echt niet?
Wellicht voor 'wat dingen in de buurt bekijken' dat je toch gewoon even oncomfortabel zit?

- Maxi voorin, stoel zover als mogelijk naar voren en 3 volwassen achter?

Overigens is het vaak 'model X of soortgelijk'. Vraag daar even expliciet naar.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
In de Cactus is het NIET te doen. Daar zit je met 2 volwassenen al strak langs elkaar, daar kan echt geen maxi-cosi meer bij.

In de CX5 van mijn ouders paste het wel maar zat je serieus helemaal klem, da's leuk voor 10 minuten maar als je een uurtje gaat rijden (wat echt niet heel ver is) is dat niet fijn.

Ik twijfel nu over de Berlingo MPV, als je daar op de achterbank kijkt zou je zeggen dat het toch wel zou moeten lukken;
https://i.ytimg.com/vi/JZkgHrhl-8U/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik vermoed dat @MAX3400 hier wel een goed antwoord op heeft. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

Tomatoman

Fulltime prutser

Een Maxi-Cosi babywiegje (Cabriofix) kun/mag je bij vrijwel geen enkele auto vastzetten op de middelste plek op de achterbank - de autofabrikant staat het eenvoudigweg niet toe. Vergis je niet in de breedte van zo'n ding - hij is absoluut niet flexibel en in tegenstelling tot een volwassene kun je hem ook niet goed naar de deur toe schuiven, hij staat echt op het midden van de linker of rechter zitplaats op de achterbank. Daarom ben je wellicht nog het beste af met de Maxi-Cosi op de voorstoel en drie volwassenen achterin. Mocht dat niet acceptabel zijn, dan zit er niets anders op dan een auto met 7 zitplaatsen te huren. Daarbij zit er echter weer een andere adder onder het gras: vaak hebben die onvoldoende bagageruimte voor 7 personen. In jouw geval hoeft dat echter geen probleem te zijn, aangezien je nooit met koffers voor alle inzittenden op stap gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomatoman op 26-02-2018 15:55 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Tomatoman, ik heb gebruik de Maxicosi gewoon nog op de ouderwetse manier, met gordel. Het model wat ik heb ondersteunt beide varianten (en mijn auto ook, net als die van mijn ouders) maar dan moet ik er wel iets bijkopen geloof ik, waar het dan inklikt? Ik heb me daar niet zo in verdiept omdat 1) Dat ding waar je hem inklikt volgens mij aardig aan de prijs is 2) We ook weleens in de auto van mijn ouders rijden (zeker nu ze in Spanje zitten) 3) De maxicosi dan weer voorin staat dan weer achterin (afhankelijk of we met 1 of 2 zijn).. Dus dan moet ik dat ding ook elke keer gaan verplaatsen... Ik mag hem op deze manier (geloof ik) NIET in het midden zetten...

Anyways, ik verwacht dat we in Spanje ook gewoon de gordel gaan gebruiken, en dan maakt het ons verder niet zo uit of hij dan achterin staat of voorin.. Dus als er 3 volwassenen fatsoenlijk achterin kunnen zitten zijn we er ook.. :)

/edit
Ik lees heel je verhaal verkeerd, ik dacht dat je het over ISOFIX had :)

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 26-02-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:47
Er zijn ook stationwagens met een dubbele achterbank, maar dat kost je weer veel bagageruimte. Misschien is een 9-persoons busje (VW transporter, Ford Transit e.d.) een goede optie: waarschijnlijk goedkoper te huren en voldoende ruimte voor passagiers en bagage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Slavy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:49:
Ik vermoed dat @MAX3400 hier wel een goed antwoord op heeft. :)
Yup, alhoewel ik absoluuuut geen ervaring heb met Maxicosi's of kinderen in het algemeen: ik zie wel dat in Spanje op verschillende luchthavens de volgende auto's te huur zijn: Ssangyong Rodius / Volkswagen Touran 5+2 pax / Opel Vivaro / Nissan NV200. Allemaal wagens met 5 tot 7 zitplekken, relatief lekkere hoge zit (en als je lang bent, dus ook ene goed hoog plafond als je je stoel laat zakken), en het rijdt allemaal als een zonnetje.

De prijzen, zo even snel via 2 sites gepakt; grofweg 30 tot 43 Euro per dag maar dat is dan wel eind mei in de boeken staan. Heb even geen idee wat het actuele budget is van @FreakNL noch wanneer & hoe lang er gehuurd gaat worden.

Als alternatief, maar dan moet je even je ouders tijdig porren: lokaal een Ford S-Max huren of Ford Explorer (mits die laatste daar te krijgen is). Ook hele ruime wagens en zeker de Explorer, zelfs met de 2.0 motor, rijdt fantastisch :)

@Slavy DM me eens waarom ik dit topic moest volgen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Nou ja, budget. In principe onbeperkt want het zijn niet mijn laatste centen. Maar als ik een corsa/fiesta kan huren voor een week voor 200 en ik moet dan 400 gaan lappen voor een grotere is dat ergens wel zonde...

Gaat overigens om de periode 17-24 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is nogal een verschil tussen de Corsa en "iets groters". Anyhow, in genoemde periode is een Nissan NV200 precies over de helft, namelijk 311 Euro vanaf vliegveld Barcelona bij Centauro Rental. Een Berlingo/Doblo zit op ongeveer 115 Euro en een Zafira op 195.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een andere invalshoek, want volgens mij is dit de eerste keer dat je met je dochtertje op vakantie gaat. Ik heb nieuws voor je: met een kleintje van 6 maanden ga je niet ver weg van je standplaats om dingen te bekijken. Iets met slaapjes, voeding, timing, etc. En zeker niet een paar dagen achter elkaar, want dat krijg je gewoon keihard terug (lees: kleintje huilerig etc). Ergo: in een week tijd ga je vermoedelijk max 3x een paar uur samen weg en that's it.

Dan zou ik gewoon voor die paar keer lekker met twee auto's rijden. Je jaagt jezelf alleen maar op hoge kosten als je een groter auto huurt en het voegt vrijwel niks toe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:09
Ik heb een Peugot 308 station en laatst 2 uur lang 2 slanke volwassenen en een maxi cosi op de achterbank gehad. Het ging wel, maar echt ruim is het niet. Een Touran is maar een paar centimeter breder, dus ik zou dan echt voor een 7 zitter gaan wil je een aantal dagen achter elkaar met grote volwassenen op pad willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
The Eagle, ik denk dat je daar zomaar eens gelijk in kunt hebben hoor :)

Nevertheless, ik heb inmiddels via-via (mijn ouders zitten daar dus dat is gemakkelijker dingen checken/regelen) een Grande C4 Picasso 7-zitter kunnen regelen voor 300, met volledige SCDW, 0 eigen risico. En dan hoeven we ook niet in de rij op het vliegveld, ze halen ons op in de aankomsthal, en dan brengen ze ons bij de auto die al klaar staat op de parkeerplek.. En mijn ouders dragen dan 50 bij... En die 300 mogen we contant betalen bij aankomst dus ook geen verrassingen achteraf met creditcard afschrijvingen... Het gaat hier in dit geval om Coys Cars in Alicante, goeie reviews op Tripadvisor dus ik heb er wel vertrouwen in.

Ik had zelf Sunnycars in gedachten (ook 0 eigen risico en geen gedoe) en daar waren we +-200 kwijt geweest voor een Fiesta... Geen idee welke partij daar dan achter zou zitten, daar kom je bij boeken altijd pas achter bij Sunnycars (waar ik overigens wel gewoon goeie ervaringen mee heb, maar een 7-seater was bij hun echt 400+)...

Ach, als we achteraf te weinig van de auto gebruik hebben gemaakt, so be it. Maar het is (zoals The Eagle zegt) de eerste keer dat we gaan vliegen met dochterlief en dan is wat gemak bij het ophalen van de huurauto ook wel wat waard (i.p.v. dat je nog een half uur ergens in de rij moet en dan zelf de auto nog moet gaan zoeken op de parking)... Zelfde auto had ik trouwens ook bij Drivalia in optie staan voor 255,- maar die zitten niet op de terminal en dan moet je met een shuttle bus naar de parking/kantoor... Pakweg een jaar geleden allemaal niet zo problematisch, maar nu willen we gewoon snel op weg.. Grote kans (75%) dat dochterlief gewoon slaapt, maar het kan (25% kans) ook de andere dochterlief zijn die de boel bij elkaar krijst...

Thx voor alle input!! :)

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 27-02-2018 14:26 ]

Pagina: 1