Isight camera en herstelserver niet meer te vinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de Isight camera weer na lange tijd eens wilde gebruiken bleek de Imac deze camera helemaal niet te kunnen vinden. (Heeft wel gewerkt)
Via diverse forums begrepen dat een herinstallatie de oplossing zou kunnen zijn echter tijdens de herinstallatie geeft de Imac aan geen verbinding met de herstelserver te kunnen maken en stopt dan.
Of deze twee problemen een relatie met elkaar hebben weet ik niet.

Allerlei analyses uitgevoerd zoals opstarten met ingedrukte D-toets, Ctrl-Alt P+R, harddiskanalyse maar alles blijkt naar behoren te werken. Geen foutmeldingen.

Bij een van de forums zag ik de opmerking dat een aangemaakte Windows-partitie via de bootcamp-assistent de Isight camera om zeep kan helpen.
Ik heb een dergelijke partitie inderdaad ooit aangemaakt. Nu is deze verwijderd, daarna High Sierra via Appstore gedownload en opnieuw geïnstalleerd maar alles zonder resultaat.

en dit alles met een iMac van 14 maanden oud.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en een eventuele oplossing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
Is hij ooit open geweest? Om bijvoorbeeld een harde schijf te plaatsen/wisselen etc. ?

Ik lees nu 14 maanden oud, dat zal dan toch niet het geval zijn.
Herinstallatie zou toch alle software issues wel op moeten lossen. Verder werkt alles naar behoren? (Bluetooth/wi-fi)?

En probeer je de internet recovery? Met een kabel of over wi-fi?
Bij sommige MacBooks werkt dat ook alleen met een kabel. (Zoals bij mijn mid-2012 bijvoorbeeld)

[ Voor 75% gewijzigd door GeeMoney op 26-02-2018 21:35 ]