Ik heb sinds vorige week te maken met een nogal eigenaardig en vervelend probleem: geen enkele usb-muis werkt nog op mijn Asus K501LX-DM007T laptop met Windows 10. Het probleem is vorige week (ogenschijnlijk) spontaan ontstaan en gaat ook na meerdere keren opnieuw opstarten niet weg. In het configuratiescherm staat dat de muis (een Logitech M500) geen stuurprogramma heeft, soms met een code 28 error erbij. Wanneer ik het stuurprogramma probeer te updaten geeft Windows de melding dat het geen stuurprogramma kan vinden. Aangezien de M500 automatisch herkend hoort te worden staat er op de site van Logitech geen driver, alleen een programma om de functietoetsen mee te programmeren. Als ik dit programma installeer doet de muis het nog steeds niet. Verwijderen in apparaatbeheer, opnieuw opstarten en dan weer opnieuw aansluiten heeft ook geen effect. Ook in de veilige modus werkt de muis niet, net als twee andere muizen die ik geprobeerd heb. Op andere computers werken al deze muizen zonder problemen en zijn ze binnen een seconde geïnstalleerd. De usb-poorten doen het ook gewoon, wanneer ik er een usb-stick in steek werkt deze zonder problemen.
Het enige wat tot dusver (deels) helpt is systeemherstel naar een moment voordat het probleem zich voordeed. De muis blijft het dan doen zolang deze continu aangesloten is vanaf het moment dat je de computer opstart. Verwijder je de muis terwijl de laptop aanstaat of sluit je ‘m pas later aan, dan valt Windows terug in dezelfde problemen en is een nieuw systeemherstel nodig. Sowieso is deze oplossing slechts tijdelijk, zo kwam ik er vandaag bij het backuppen achter dat de muis het ook begeeft als de computer automatisch afgesloten wordt door een programma. Kan iemand mij helpen? Ik zou echt niet weten waar het verder nog aan kan liggen en word zo onderhand gek van het gebruiken van het touchpad.
Het enige wat tot dusver (deels) helpt is systeemherstel naar een moment voordat het probleem zich voordeed. De muis blijft het dan doen zolang deze continu aangesloten is vanaf het moment dat je de computer opstart. Verwijder je de muis terwijl de laptop aanstaat of sluit je ‘m pas later aan, dan valt Windows terug in dezelfde problemen en is een nieuw systeemherstel nodig. Sowieso is deze oplossing slechts tijdelijk, zo kwam ik er vandaag bij het backuppen achter dat de muis het ook begeeft als de computer automatisch afgesloten wordt door een programma. Kan iemand mij helpen? Ik zou echt niet weten waar het verder nog aan kan liggen en word zo onderhand gek van het gebruiken van het touchpad.