Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PW2307
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-04-2024
Hallo allemaal,

Deze vraag is verspreid over het internet al meerdere keren gevraagd, maar alle oplossingen helpen bij mij niets. Dus vandaar dat ik hier even een eigen draadje start.

Ik werk met een macbook pro, met daarbij een bluetooth keyboard en muis. Beide zijn overigens niet van Apple. Eerste werkte ik wel met een Magic mouse van Apple maar die heeft de geest gegeven en ik heb toen een Trust bluetooth muis aangeschaft. Werkte prima, deed helemaal zijn ding. Echter, voordat hij volledig stopte met werken heeft hij een paar dagen kuren gehad. De muis, of de laptop, verbrak om de zoveel minuten de verbinding, maar door een tik op de knop van de muis verbond hij weer. De muis zelf stond al die tijd gewoon aan, dus de muis ging niet uit. Daarna deed hij niks meer. Ik dacht dat het aan de muis lag, aangezien het toetsenbord wel gewoon verbonden blijft met de laptop doet de bluetooth verbinding het wel. Nieuwe muis gekocht, maar deze wilt helemaal niet verbinden, de macbook vindt hem zelfs niet eens als ik zoek naar een muis.

Ik heb de instellingen van bluetooth al verwijderd en de computer opnieuw opgestart, maar dat werkt niet. Ik heb via een ander forum gevonden om via /library/preferences het bestandje com.apple.bluetooth.plist te verwijderen en weer opnieuw op te starten, maar ook dat werkt niet. Kortom ik heb nu dus geen functionerende muis, terwijl alle andere bluetooth apparaten wel gewoon gevonden worden en kunnen worden aangesloten.

Wie kan mij uit de brand helpen?

[ Voor 0% gewijzigd door PW2307 op 26-02-2018 14:26 . Reden: typo's ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je hebt dezelfde muis nogmaals gekocht?
De muis, of de laptop, verbrak om de zoveel minuten de verbinding, maar door een tik op de knop van de muis verbond hij weer.
Dat lijkt op de slaapstand, is de accu wel vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PW2307
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-04-2024
Ja is dezelfde muis. De muis was nog geen maand oud, heb een nieuwe ontvangen van Coolblue, maar deze wilt helemaal niet verbinden, terwijl de oude het wel een tijdje probleemloos gedaan heeft.

Toen de muis nog verbonden was met de laptop gaf hij een batterijniveau van 85% aan. Bij in gebruik name nieuwe batterijen in gedaan.

Misschien handig dat ik even vermeld dat het om de Trust Siano bluetooth muis gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door PW2307 op 26-02-2018 14:46 . Reden: Type muis toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52
Je bent niet de eerste: productreview: Trust Siano review door matroosoft

Ik zou het ding wegflikkeren en iets fatsoenlijks kopen...

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro