Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakemasher
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 23:40
Beste community,

Momenteel beschik ik over een HP DL360e G8 welke als LFF (Large Form Factor = 4x 3,5") is geconfigureerd. Omdat ik graag een SFF (Small Form Factor = 8x 2,5") configuratie zou willen hebben, ben ik op zoek gegaan naar een vervangende (2e hands / refurbished cage). Ik heb iemand gevonden die een hdd cage + backplane verkoopt voor een HP DL360p G8, welke binnen mijn budget valt.

Nu vroeg ik me af, past deze DL360p cage ook in mijn DL360e? Ik heb een tijdje rond gezocht, maar ik kan hier niks over vinden. Ik heb contact gezocht met HP hierover, maar helaas (nog) geen reactie ontvangen en ga ervan uit dat ze me hier geen concreet antwoord op gaan geven.

Dus! Mijn vraag, heeft iemand toevallig ervaring met deze kwestie, of weet iemand of de cage (pn.: 667868-001) van een DL360p server, in mijn DL360e server past?

Alvast bedankt voor alle tijd en moeite!

Mvg,
Rick

Edit:
Na de gok genomen te hebben, en een cage voor de DL360p g8 heb besteld, lijkt deze gewoon goed te passen :). Momenteel loopt de server (DL360e) met de DL360p cage SFF cage goed in gebruik met een 2,5" HDD.

[ Voor 11% gewijzigd door cakemasher op 03-03-2018 18:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Gezien (spare)partnumber afwijkt van de cages (DL360E & DL380P) en als je '667868-001' opzoekt via partsurfer.hpe.com niet de DL360E Gen8 benoemd wordt lijkt dit niet te passen, werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakemasher
Klopt inderdaad.

Dat is ook een beetje het probleem waar ik tegen aan loop. De partnummers die in de officiële HP documenten staan, worden gesupport door HP. Dit betekend echter niet dat ze niet werken (zo heb ik bijvoorbeeld 3rd-party HDD's welke gewoon werken, maar waarvan ook gezegd werd dat deze niet zouden werken). Na wat zoeken, bleek het hele 'het werkt niet' verhaal, eigenlijks 'hp geef je geen support op 3rd party products' te zijn.

Daarom deze post, misschien dat iemand eerder tegen dit 'probleem' is gelopen, en me bevestiging zou kunnen geven of de cage past of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
cakemasher schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:30:
Beste community,

Momenteel beschik ik over een HP DL360e G8 welke als LFF (Large Form Factor = 4x 2,5") is geconfigureerd. Omdat ik graag een SFF (Small Form Factor = 8x 2,5") configuratie zou willen hebben, ben ik op zoek gegaan naar een vervangende (2e hands / refurbished cage). Ik heb iemand gevonden die een hdd cage + backplane verkoopt voor een HP DL360p G8, welke binnen mijn budget valt.
Moet dit niet 4 * 3,5 zijn? 3,5 zijn namelijk LFF disks
Nu vroeg ik me af, past deze DL360p cage ook in mijn DL360e? Ik heb een tijdje rond gezocht, maar ik kan hier niks over vinden. Ik heb contact gezocht met HP hierover, maar helaas (nog) geen reactie ontvangen en ga ervan uit dat ze me hier geen concreet antwoord op gaan geven.

Dus! Mijn vraag, heeft iemand toevallig ervaring met deze kwestie, of weet iemand of de cage (pn.: 667868-001) van een DL360p server, in mijn DL360e server past?
Vergeet niet dat je ook andere SATA / SAS kabels moet hebben en niet alleen je drive cage. SAS kan standaard 4 disks aan op SAS kabel, er zullen dus 2 kabels aangesloten moeten worden op je raid controller.
Nog even afgezien.... Zit er in je huidige server wel een raid controllers die SAS ondersteund? Kan best wel eens zijn dat je nu een B120i raid controllers er in hebt zitten, en die ondersteund alleen maar SATA disks.
cakemasher schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:46:
Dat is ook een beetje het probleem waar ik tegen aan loop. De partnummers die in de officiële HP documenten staan, worden gesupport door HP. Dit betekend echter niet dat ze niet werken (zo heb ik bijvoorbeeld 3rd-party HDD's welke gewoon werken, maar waarvan ook gezegd werd dat deze niet zouden werken). Na wat zoeken, bleek het hele 'het werkt niet' verhaal, eigenlijks 'hp geef je geen support op 3rd party products' te zijn.
Op de harddisken zou ik niet zomaar willen "hobbyen". Kans op dataverlies is te groot. Juist raid controllers zijn best geavanceerde controllers die door getest zijn tegen supported configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakemasher
Rolfie schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:10:
Moet dit niet 4 * 3,5 zijn? 3,5 zijn namelijk LFF disks
Yes, klopt! Ik heb het aangepast.

De server beschikt over een HP P420 raid controller met 1GB cache en uiteraard een batterijtje. De P420 ondersteund SAS schrijven. Een extra kabel is ook geen probleem (deze wordt geleverd bij de cage die ik op het oog heb, en binnen mijn budget valt).