Hallo iedereen,
Ik heb jaren een game pc samen met mijn vader gedeeld, maar woon nu al een tijdje op mijzelf. Ik game nu op een laptop die amper Fortnite / CSGO kan draaien (laat staan zwaardere games) en dus ben ik nu iets meer dan een maand bezig met het samenstellen van een pc.
Ondertussen heb ik al een aardig lijstje samengesteld, maar omdat ik echter weinig ervaring heb met het samenstellen en kiezen van componenten wil ik graag jullie opinie hebben met e.v.t. aanpassingen om zo veel mogelijk uit mijn budget te kunnen halen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1) Gamen op zo hoog mogelijke FPS en settings voor dit budget. Denk aan BF 4/1, PUBG, CSGO, GTA V en Fortnite.
2) Produceren van muziek. Dit is een hobby van mij, echter niet de hoofdreden voor het kopen van een betere pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900-1000 euro. Mocht er ergens voor iets meer geld een groot voordeel uit gehaald kunnen worden, sta ik hier voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld:
Ik heb gekozen voor een SSD om Windows op te installeren en een reguliere HDD voor opslag.
In verband met de RAM prijzen op het moment heb ik besloten eerst voor 8 GB te gaan, en dit later uit te breiden naar 16 GB.
In de best buy guide van januari stond Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 , is dit een betere optie?
Nog wat andere vragen:
- Heb ik voor dit systeem nog een processorkoeler nodig?
- Heb ik voor dit systeem nog extra fans nodig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor een Intel processor.
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken, denk dit dus ook niet te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Ondertussen heb ik al een aardig lijstje samengesteld, maar omdat ik echter weinig ervaring heb met het samenstellen en kiezen van componenten wil ik graag jullie opinie hebben met e.v.t. aanpassingen om zo veel mogelijk uit mijn budget te kunnen halen.
Zo ja, wat zijn goede opties?
Ik wacht jullie advies af.
Alvast bedankt,
Robbert
Ik heb jaren een game pc samen met mijn vader gedeeld, maar woon nu al een tijdje op mijzelf. Ik game nu op een laptop die amper Fortnite / CSGO kan draaien (laat staan zwaardere games) en dus ben ik nu iets meer dan een maand bezig met het samenstellen van een pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
1) Gamen op zo hoog mogelijke FPS en settings voor dit budget. Denk aan BF 4/1, PUBG, CSGO, GTA V en Fortnite.
2) Produceren van muziek. Dit is een hobby van mij, echter niet de hoofdreden voor het kopen van een betere pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
900-1000 euro. Mocht er ergens voor iets meer geld een groot voordeel uit gehaald kunnen worden, sta ik hier voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende lijstje samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 178,50 | € 178,50 |
| 1 | MSI Z370-A PRO | € 109,- | € 109,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 41,50 | € 41,50 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-8GVKB | € 106,- | € 106,- |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | Kingston A400 120GB | € 38,63 | € 38,63 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.020,53 | |
Ik heb gekozen voor een SSD om Windows op te installeren en een reguliere HDD voor opslag.
In verband met de RAM prijzen op het moment heb ik besloten eerst voor 8 GB te gaan, en dit later uit te breiden naar 16 GB.
In de best buy guide van januari stond Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 , is dit een betere optie?
Nog wat andere vragen:
- Heb ik voor dit systeem nog een processorkoeler nodig?
- Heb ik voor dit systeem nog extra fans nodig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur voor een Intel processor.
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken, denk dit dus ook niet te gaan doen.
Wat verwacht je van ons?
Zo ja, wat zijn goede opties?
Ik wacht jullie advies af.
Alvast bedankt,
Robbert
[ Voor 7% gewijzigd door Rdoes01 op 26-02-2018 13:17 ]