Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik moet na diefstal een nieuwe macbook pro aanschaffen, ik heb vorig jaar een macbook pro 13" (2015) met 16gb RAM, 2,7 ghz processor en 512 gb opslag gekocht. Dit kan ik nu niet meer vinden online en vergelijkbare alternatieven zijn veel duurder (ik heb het toen voor minder dan 2200 euro gekocht).

Nu heb ik het wel op ebay gevonden, maar dan komt het dus uit de VS. Wat is jullie advies/ervaring?
- zijn er grote verschillen/nadelen qua hardware? (ander toetsenbord oid)
- zijn er grote verschillen/nadelen qua software? (ik vind het geen probleem om op een engelstalige mac te werken)
- zijn er problemen qua invoerrechten/heffingen oid?
- is het volgens jullie uberhaupt betrouwbaar?

Hierbij de ebay link: http://ebay.to/2FvdKNz

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:39:

- zijn er problemen qua invoerrechten/heffingen oid?
De kans is groot dat hij hier bij de douane komt en dat je er nog eens vrolijk inklaringskosten, invoerrechten en 21% btw over mag betalen.

https://www.belastingdien...tingen_bij_invoer_betalen

[ Voor 27% gewijzigd door Lawwie op 26-02-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Lawwie,

Dank voor de link! Volgens de informatie op die pagina hoef ik bij een computer als particulier alleen 21% btw te betalen. Over inklaringskosten kan ik niets vinden. Hiermee is het nog steeds goedkoper dan de alternatieven die ik in NL kan vinden. Zijn er nog andere nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:00:
Hallo Lawwie,

Dank voor de link! Volgens de informatie op die pagina hoef ik bij een computer als particulier alleen 21% btw te betalen. Over inklaringskosten kan ik niets vinden. Hiermee is het nog steeds goedkoper dan de alternatieven die ik in NL kan vinden. Zijn er nog andere nadelen?
Inklaringskosten moet je betalen aan postNL, postNL doet namelijk de administratieve afhandeling voor het inklaren van het pakketje.

https://www.postnl.nl/kla...aringskosten-betalen.html

Heb dit al vaker meegemaakt toen ik pakketjes ontving van buiten de EU. Dit komt vaak neer op een vaste vergoeding van rond de 15 euro per pakketje geloof ik.

Verder kan ik me nadelen bedenken zoals garantie, wat doe je als het apparaat stuk is maar wel binnen de garantie valt? Dan zal de macbook waarschijnlijk terug moeten naar amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:00:
Hallo Lawwie,

je kunt altijd de taal instellen op je mac dus dat gaat het probleem niet worden.
Toetsenbord zal mogelijk een US/internationale lay-out hebben. (valt prima mee te werken)

Denk dat je voornamelijk even moet kijken hoe het zit met invoeren. Ik verwacht dat je daar nog wel de nodige extra kosten zal maken waardoor het niet per definitie goedkoper is om je macbook in de VS te bestellen.

Is er niks in de V&A dat in aanmerking komt?
Worden toch aardig wat apple macbooks te koop aangeboden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@koentjuh1987

Geen 13 inch met dezelfde specs in de v/a. Wel een 15 inch, maar die is dan tweedehands duurder dan de nieuwe 13 inch uit de VS.

@Lawwie

Net postnl aan de telefoon gehad, er moeten inderdaad naast de btw ook nog afhandelingskosten betaald worden, dit is 13 euro of 17,50 euro afhankelijk van de soort van verzending die je kiest. Dank voor de tip.

Het gene waar ik mij nu nog zorgen om maak is inderdaad hoe het zit met garantie. Dat ga ik nu uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:40:
@koentjuh1987

Geen 13 inch met dezelfde specs in de v/a. Wel een 15 inch, maar die is dan tweedehands duurder dan de nieuwe 13 inch uit de VS.

@Lawwie

Net postnl aan de telefoon gehad, er moeten inderdaad naast de btw ook nog afhandelingskosten betaald worden, dit is 13 euro of 17,50 euro afhankelijk van de soort van verzending die je kiest. Dank voor de tip.

Het gene waar ik mij nu nog zorgen om maak is inderdaad hoe het zit met garantie. Dat ga ik nu uitzoeken.
applecare zal er denk ik niet op zitten of is de macbook echt "nieuw"
er zijn bepaalde resellers in nederland die refurbished macbooks aanbieden incl garantie. Wellicht toch daar eens kijken of er wat tussen zit?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvl01
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-09 08:56
Op ebay kun je onder het tabblad shipping al zien welke import charges er verwacht worden. (Na het invoeren van postcode). Dat zou dus zo'n 400 dollar extra zijn. Dus reken maar uit of het nog goedkoper is op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:39:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Wat ga je doen als je een geschil hebt met de verkoper?
Ik vind het een hoop risico voor een paar honderd euro besparing...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Zoveel geld voor een overjarig model MacBook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhanno
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-04 16:52
@Verwijderd Hoi F. voogt,

Na een poosje van reviews lezen en mogelijkheden onderzoeken om de nieuwe macbook pro 15" uit het buitenland te halen heb ik eindelijk mijn keuze gemaakt.

Een vriend haalt deze voor mij als hij in de VS is.

Apple 15" MacBook Pro, Retina, Touch Bar, 2.9GHz Intel Core i7 Quad Core, 16GB RAM, 512GB

$ 2.599,00 + 6,875% tax $ 178,68 = $ 2.777,68 = € 2.256,90 (in NL € 3.000,-)

Check hier voor het belasting tarief waar jouw vriend toevallig is:
http://www.salestaxstates.com/sales-tax-calculator-minnesota

Hou rekening met de volgende punten:

- Geef je creditcard mee (pinpas werkt daar niet)
- Laat de doos weg gooien
- Plak er een (gopro) sticker op een laat een sleeve kopen (bescherming)
- Laat die persoon meteen de macbook installeren met zijn of jouw apple account
- Laat er wat programma's op zetten zoals spotify etc en persoonlijke content zoals foto's.

Je hoeft alleen nog een Nederlandse stekker (koppelstuk) voor de Magsafe lader te kopen in NL.

Reken zelf je winst maar uit!

De meningen zijn verdeelt maar dat zegt meer over die mensen, ik zeg gewoon doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

hhanno schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:33:
@Verwijderd Hoi F. voogt,

Reken zelf je winst maar uit!

De meningen zijn verdeelt maar dat zegt meer over die mensen, ik zeg gewoon doen!
Het bljjft belastingontduiking.

En bij de douane ligt de bewijslast overigens bij de invoerder. Dus als hij uit de rij gepikt wordt gaan al je tips geen zin hebben.

Wat je kan doen is zelf een gebackdate icenter of amac factuur in elkaar fotoshoppen met het serienummer van de mac die daar gekocht hebt. Natuurlijk ook fraude en dus een misdrijf, maar dat is voor 700€ schijnbaar geen probleem?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1