Beste mensen. Ik heb een oude pc uit de kast gehaald na 10 jaar niet te hebben gebruikt.
Het gaat om de volgende computer:
HP Pavilion A6721nl
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium 32-bits
Geheugengrootte: 3GB
Geheugentype: DDR2
Opslagcapaciteit: 320GB
CPU/SoC: Intel Pentium Dual CPU E2220 2.40GHz 2.40GHz
Videochip: GeForce GT100
Link Interface: Nvidia SLI
Moederbordchipset: Intel G31
Hardeschijf bus: SATA-300
Ik wil deze weer gaan gebruiken voor wat huiswerk, films en wat online games.
Hij doet het nog prima maar is wat aan de trage kant. Ik wil in plaats van de Windows Vista, een Windows 8.1 installeren in de hoop dat die wat sneller wordt. Ik weet ook dat ik eventueel de Ram kan vergroten naar 6GB maar heb begrepen dat dat niet zo erg nodig is in verband met mijn gebruik. Ook wil ik een nieuwere videokaart erin plaatsen in plaats van de zeer oude GeForce GT100.
Mijn vragen zijn:
1) Welke videokaarten kan ik in deze computer plaatsen, die goed genoeg is voor mijn gebruik?
2) En welke Windows raden jullie aan te installeren op zo een oude computer, die de snelheid hopenlijk niet beïnvloed?
3) Is het aan te raden om ook de Ram up te graden of andere onderdelen?
Online zag ik al wat videokaarten vanaf €40 oplopend tot een paar honderd euro....
Het is een oude Pc die ik ga gebruiken voor simpele dingen. Dus logisch dat ik er niet al teveel geld in wil stoppen.
Hoor graag of iemand mij kan adviseren.
Alvast bedankt!
Het gaat om de volgende computer:
HP Pavilion A6721nl
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium 32-bits
Geheugengrootte: 3GB
Geheugentype: DDR2
Opslagcapaciteit: 320GB
CPU/SoC: Intel Pentium Dual CPU E2220 2.40GHz 2.40GHz
Videochip: GeForce GT100
Link Interface: Nvidia SLI
Moederbordchipset: Intel G31
Hardeschijf bus: SATA-300
Ik wil deze weer gaan gebruiken voor wat huiswerk, films en wat online games.
Hij doet het nog prima maar is wat aan de trage kant. Ik wil in plaats van de Windows Vista, een Windows 8.1 installeren in de hoop dat die wat sneller wordt. Ik weet ook dat ik eventueel de Ram kan vergroten naar 6GB maar heb begrepen dat dat niet zo erg nodig is in verband met mijn gebruik. Ook wil ik een nieuwere videokaart erin plaatsen in plaats van de zeer oude GeForce GT100.
Mijn vragen zijn:
1) Welke videokaarten kan ik in deze computer plaatsen, die goed genoeg is voor mijn gebruik?
2) En welke Windows raden jullie aan te installeren op zo een oude computer, die de snelheid hopenlijk niet beïnvloed?
3) Is het aan te raden om ook de Ram up te graden of andere onderdelen?
Online zag ik al wat videokaarten vanaf €40 oplopend tot een paar honderd euro....
Het is een oude Pc die ik ga gebruiken voor simpele dingen. Dus logisch dat ik er niet al teveel geld in wil stoppen.
Hoor graag of iemand mij kan adviseren.
Alvast bedankt!