Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshop / Indesign / 3D rendering (Vray Sketchup ) / Videobewerking / Muziek Encoding
Wat mag het systeem gaan kosten?
MAX 1400 euro voor case met inhoud ( scherm + accessoires zijn er nog )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3 schermen 24"+24"+27" , speakers, keyboard/mouse wil ik voorlopig recupereren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
512GB SSD + 1TB HD --> rest van storage gaat op NAS
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
wil eigenlijk naar Intel platform: i7 8700K of non-K gaan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil en energie-efficiënt mogelijk, voldoende toekomstgerichte connectivity
Ga je overklokken?
Nee, buiten safe-OC optie misschien, dus zonder extra cooling en spelen met voltages
Wat verwacht je van ons?[i]
Op mijn short-list staat nu:
i7 8700(K)
Asrock Taichi Z370 ( owv weinig bling bling en RGB-LEDS / geint. goede geluidskaart / connectivity )
Artic Freeze 33
Fractal Design Define S
Seasonic G 360w
Samsung 960 pro 512GB M.2 ( werkschijf Win10 + applicaties )
WD black 1TB ( beetje extra storage voor downloads )
Liteon iHAS124 DVD sata (goed CD-rippen )
Palit GeForce® GTX 1050 Ti, 4GB ( lekker stil )
waarover ik nog twijfel:
i7 8700 non-K vs 8700k ( is er enig voordeel aan de K als je niet zoekt te overklokken? garantie? )
2x16GB ram : 2400 vs 2666 en CL15 vs CL16 ( enig "merkbaar" verschil in gebruik )
[/i]
Alles suggestie en tip zijn welkom!
Ik wil vooral niet extra investeren in dingen die geen of minimale verschillen geven en toch extra gaan kosten.
PS: Om iets meer rek te hebben zodat PC toch vlot 4 jaar mee kan gaan, wil ik eerder voor de i7 8700 gaan ipv i5 8600, een correcte veronderstelling ?
Photoshop / Indesign / 3D rendering (Vray Sketchup ) / Videobewerking / Muziek Encoding
Wat mag het systeem gaan kosten?
MAX 1400 euro voor case met inhoud ( scherm + accessoires zijn er nog )
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3 schermen 24"+24"+27" , speakers, keyboard/mouse wil ik voorlopig recupereren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
512GB SSD + 1TB HD --> rest van storage gaat op NAS
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
wil eigenlijk naar Intel platform: i7 8700K of non-K gaan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil en energie-efficiënt mogelijk, voldoende toekomstgerichte connectivity
Ga je overklokken?
Nee, buiten safe-OC optie misschien, dus zonder extra cooling en spelen met voltages
Wat verwacht je van ons?[i]
Op mijn short-list staat nu:
i7 8700(K)
Asrock Taichi Z370 ( owv weinig bling bling en RGB-LEDS / geint. goede geluidskaart / connectivity )
Artic Freeze 33
Fractal Design Define S
Seasonic G 360w
Samsung 960 pro 512GB M.2 ( werkschijf Win10 + applicaties )
WD black 1TB ( beetje extra storage voor downloads )
Liteon iHAS124 DVD sata (goed CD-rippen )
Palit GeForce® GTX 1050 Ti, 4GB ( lekker stil )
waarover ik nog twijfel:
i7 8700 non-K vs 8700k ( is er enig voordeel aan de K als je niet zoekt te overklokken? garantie? )
2x16GB ram : 2400 vs 2666 en CL15 vs CL16 ( enig "merkbaar" verschil in gebruik )
[/i]
Alles suggestie en tip zijn welkom!
Ik wil vooral niet extra investeren in dingen die geen of minimale verschillen geven en toch extra gaan kosten.
PS: Om iets meer rek te hebben zodat PC toch vlot 4 jaar mee kan gaan, wil ik eerder voor de i7 8700 gaan ipv i5 8600, een correcte veronderstelling ?
[ Voor 4% gewijzigd door Freeke op 28-02-2018 10:40 ]