Hallo
Na even wat stilgelegen te hebben ben ik weer wat aan het programmeren gegaan.
Ik zit vast op een ogenschijnlijk simpel probleem.
Ik wil recursief een user zoeken in onze active directory. Maar om de een of andere reden maak ik een gigantische denkfout.
Ik heb nu dit:
Maar om een of andere reden gaat die functie alleen in de eerste OU van de Active Directory, eens die overlopen is gaat die naar de laatste regel en stop dit.
Ik overloop de regels via breakpoints en step ins, maar ik zie geen reden waarom deze niet in de tweede OU gaat.
Zie iemand mijn simpele fout?
Hartelijk dank
Edit: Ik denk dat mijn probleem zit in het feit dat een object ook nog iets anders kan zijn, en niet altijd een user of een ou. Maar ik twijfel, want dan zou die toch gewoon naar de volgende ou moeten springen?
Na even wat stilgelegen te hebben ben ik weer wat aan het programmeren gegaan.
Ik zit vast op een ogenschijnlijk simpel probleem.
Ik wil recursief een user zoeken in onze active directory. Maar om de een of andere reden maak ik een gigantische denkfout.
Ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| public ADUser searchUserInLocation(string username, string path, bool deepSearch) { DirectoryEntry directoryObject = new DirectoryEntry(path); foreach (DirectoryEntry subItem in directoryObject.Children) { if (subItem.SchemaEntry.Name == "user" && subItem.Properties["samAccountName"].ToString() == username) { return new ADUser(subItem); } if(subItem.SchemaEntry.Name == "organizationalUnit" && deepSearch == true) { return searchUserInLocation(username, subItem.Path, true); } } return null; } |
Maar om een of andere reden gaat die functie alleen in de eerste OU van de Active Directory, eens die overlopen is gaat die naar de laatste regel en stop dit.
Ik overloop de regels via breakpoints en step ins, maar ik zie geen reden waarom deze niet in de tweede OU gaat.
Zie iemand mijn simpele fout?
Hartelijk dank
Edit: Ik denk dat mijn probleem zit in het feit dat een object ook nog iets anders kan zijn, en niet altijd een user of een ou. Maar ik twijfel, want dan zou die toch gewoon naar de volgende ou moeten springen?
[ Voor 8% gewijzigd door Carharttguy op 26-02-2018 12:19 ]