Toon posts:

Mail verplaatst Outlook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

Wij gebruiken op het bedrijf een gedeelde mailbox.

Nu zegt mijn collega vorige week een mail verplaatst te hebben.

Ik heb echter het vermoeden dat dat later gebeurt is.

Is te achterhalen wanneer een mail in een bepaalde map gezet is?

Beste antwoord (via rens-br op 26-02-2018 12:17)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dan moet je met full administrative permissions op de mailserver (Exchange, hoop ik) aan de gang met MFCMAPI en op zoek naar de mail-attributes "PR_LAST_MODIFICATION_TIME".

Gezien de vraagstelling, ben je geen administrator dus verwijs ik je vriendelijk wederom terug naar de afdeling ICT.

Neemt niet onverwijld weg dat dus het bezorgen/verzorgen van mail in verschillende mailboxen dus blijkbaar het proces in de weg zit; dit is echt iets wat intern opgelost moet worden en niet "ja, hemmus heb een mail vergeten!!!11" proberen te bewijzen. Daar help je, eerlijk gezegd, niemand mee; behalve de klant dan die op een order zit te wachten.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 26-02-2018 11:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:14

lier

MikroTik nerd

Welke mail server wordt gebruikt? Wellicht vanuit een back up te bepalen?

Beetje context is ook wel handig, waarom wil je het weten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En daar heb je het voordeel van shared mailboxen; er is geen standaard auditing en over het algemeen komen "Sent Items" ook niet by design in deze shared mailbox te staan.

Er zal ongetwijfeld een reden zijn dat jij twijfelt over een bepaalde aktie; aangezien je "hierarchisch" gezien geen directe zeggenschap over de mailbox hebt, zal je de vraag beter kunnen neerleggen bij je leidinggevende, de afdeling ICT of anderszins "gemachtigde personen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zelfs met advanced logging op Outlook zal je dit op shared boxes niet te zien krijgen, er zit geen enkele audit/logging van acties binnen een shared box.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:21
Volgens mij is dit niet mogelijk (eigen test) in de log van Outlook zie ik er niks over terug en exchange logging zegt er ook niks over zo te zien.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De leidinggevende is juist degene die de mail verplaatst heeft. Was een order die vorige week uitgevoerd had moeten worden. Ik heb echter het vermoeden dat hij hem over het hoofd gezien heeft. De mail is verplaatst vanuit zijn ‘prive’ mailbox naar de algemene

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dan moet je met full administrative permissions op de mailserver (Exchange, hoop ik) aan de gang met MFCMAPI en op zoek naar de mail-attributes "PR_LAST_MODIFICATION_TIME".

Gezien de vraagstelling, ben je geen administrator dus verwijs ik je vriendelijk wederom terug naar de afdeling ICT.

Neemt niet onverwijld weg dat dus het bezorgen/verzorgen van mail in verschillende mailboxen dus blijkbaar het proces in de weg zit; dit is echt iets wat intern opgelost moet worden en niet "ja, hemmus heb een mail vergeten!!!11" proberen te bewijzen. Daar help je, eerlijk gezegd, niemand mee; behalve de klant dan die op een order zit te wachten.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 26-02-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik volledig met je eens ;)

Ik zal ICT eens contacten.

Allemaal bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit topic is geen netwerk probleem, maar een software probleem, dus schopje van NT naar CSA.
Pagina: 1