Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Na 12,5 jaar vond ik dat ze lang genoeg heeft gewacht en heb ik mijn meisje te huwelijk gevraagd (en ze zei nog ja ook!)

Nu ben ik een liefhebber van fotografie, heb zelf pogingen gedaan maar ben tot de conclusie gekomen dat ik een liefhebber ben van de foto's maar totaal geen talent heb voor zelf schieten van plaatjes.

En dan moet je een trouwfotograaf inhuren.

Het is allemaal een beetje 13 in een dozijn, misschien ook omdat je als trouwfotograaf aan een bepaalde verwachting moet voldoen maar zelfs de "creatieve" shots voelen vaak als geforceerd.
Misschien omdat je modellen strak staan van de zenuwen maar ook een "ring bij de roos" shot voelt vaak als een verplicht afwerk puntje.

Natuurlijk heb ik ook zat moois voorbij zien komen in de vorm van fotografie op een urbex locatie, shoot volledig in sepia of enkel met een voigtlander geschoten.

Maar waar vind je deze fotografen! Kennelijk is dit zo experimenteel dat ze dit niet in hun portfolio opnemen.

Dus hebben jullie nog een advies waar ik op jacht kan naar de "iets andere fotograaf" zonder dat ik door google verzuip in de bergen van pintrest en "ow-wat-leuk-dat-je-gaat-trouwen-top-10dingen-die-je-moet-doen.nl websites.

Natuurlijk als ik een lokale fotograaf dit vraag dan "kunnen ze dat wel" maar hebben ze geen voorbeelden in een portfolio. Waardoor ik denk dat het eerder is "zou willen dat ik het kan"

My life is in 2D, How about yours?

Beste antwoord (via BroederM op 28-02-2018 12:57)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:53
Niet per sé een nuttig antwoord, maar bij ons hielp deze website best goed om een aantal fotografen te vinden. Vul je trouwdatum, locatie en budget in en je kunt een 20-tal foto's kiezen. Daarna rolt daar automatisch een overzicht uit met hoeveel foto's je van welke fotograaf hebt gekozen.

http://www.onzetrouwfotograaf.nl/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
https://eppel.nl/

fotograaf met prijzen op z'n naam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
BroederM schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:16:
Natuurlijk als ik een lokale fotograaf dit vraag dan "kunnen ze dat wel" maar hebben ze geen voorbeelden in een portfolio. Waardoor ik denk dat het eerder is "zou willen dat ik het kan"
Sprekend als (incidentele trouw)fotograaf, het is niet te doen om alle stijlen die je uit kunt voeren op te nemen in een portfolio, dat maakt voor een zeer rommelig aanbod wat potentiële klanten afschrikt. Je wilt niet weten hoeveel mensen iets 'anders' zoeken zonder dat ze kunnen benoemen wat dat moet zijn, alleen wat het niet is.
Daarnaast kun je niet alleen maar van die 'high-end' glamourfotografie op je site zetten, dat schrikt veel mensen af want dat wordt automatisch geassocieerd met een bepaalde prijsklasse en dat is ook weer niet goed.

Het is voor veel fotografen volgens mij best mogelijk de 'stijl' van een andere fotograaf te emuleren, waarbij een klant het verschil nooit zal zien. Veel zit hem toch in de nabewerking, zoals alles naar sepia omzetten ;) .

Edit: gefeliciteerd trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik vind dat bydianne wel out of the box is, hoewel het erg moeilijk is om bij iemand in z'n hoofd te kijken wat je zoekt. Maar die heeft voorbeelden genoeg op haar website.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je kan even kijken op mijn website:

Http://martijnscholtens.nl

Wat hfos hierboven zegt klopt wel, op je site kan je niet 5 stijlen plaatsen, dat wordt een rommeltje. Maar tegelijkertijd wil jij wel zo concreet mogelijk voorbeelden zien. Ik zou met een fotograaf vrijblijvend afspreken en kijken of de persoon je aanspreekt en door zijn demoboeken bladeren. Dan krijg je wel een totaalbeeld van iemand zelf en van zijn werk. Beiden is belangrijk.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:53
Niet per sé een nuttig antwoord, maar bij ons hielp deze website best goed om een aantal fotografen te vinden. Vul je trouwdatum, locatie en budget in en je kunt een 20-tal foto's kiezen. Daarna rolt daar automatisch een overzicht uit met hoeveel foto's je van welke fotograaf hebt gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:35:
Je kan even kijken op mijn website:

Http://martijnscholtens.nl

Wat hfos hierboven zegt klopt wel, op je site kan je niet 5 stijlen plaatsen, dat wordt een rommeltje. Maar tegelijkertijd wil jij wel zo concreet mogelijk voorbeelden zien. Ik zou met een fotograaf vrijblijvend afspreken en kijken of de persoon je aanspreekt en door zijn demoboeken bladeren. Dan krijg je wel een totaalbeeld van iemand zelf en van zijn werk. Beiden is belangrijk.
Kijk, dit is eigenlijk min of meer wat ik bedoel. Van wat ik van zijn site kan beoordelen is Nomad een vakkundige fotograaf die je er graag bij wilt hebben op je trouwerij. Echter, zijn portfolio straalt (voor mij) vooral 'kundig en degelijk' uit en niet 'net iets anders,' wat BroederM zoekt. Nomad raadt een vrijblijvend gesprek aan (doe ik ook zoveel mogelijk) maar in mijn ervaring is BroederM al 'afgeknapt' (om het zo maar te zeggen) op het gebrek aan greyscale Voigtländerfoto's in overwoekerde fabrieken, terwijl ik zomaar het idee heb dat dit echt niet te hoog gegrepen zou zijn voor een fotograaf als Nomad.
Ik ben het er trouwens ook mee eens dat een klik met de fotograaf ook erg belangrijk is, je zit er toch mee opgescheept op de mooiste dag van je leven, plus je moet er maar op vertrouwen dat je hem/haar kunt vertrouwen met het vastleggen ervan.

Het valt niet mee je als fotograaf in de markt te zetten, mensen willen even snel door je werk heen klikken en als er niet direct iets tussenstaat wat ze aanspreekt zijn ze weg, al ben je misschien toch de beste/voordeligste/prettigste keuze, puur omdat je 'hun' foto nog niet hebt gemaakt. Het is iets waar ik regelmatig mee worstel, vandaar dat ik dit even min of meer aangrijp als soapboxmoment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je zoekt dus eigenlijk zoiets, op zo'n locatie of iets als dit? Als geld geen rol speelt ben ik best bereid mijn "nee, nee dit was écht mijn laatste bruiloft" credo opzij te zetten :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 16:22
Ik volg Ashvin Ghisyawan van www.totaalfotografie.nl al enige tijd op Facebook en die leveren ook serieus mooi materiaal vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 27-02-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Altijd lastig natuurlijk...
Wij zijn goed geslaagd bij http://www.saltnpepper.nl/

Maar daar heeft mijn vrouw ook wel wat voorwerk in gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:26

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

een plug voor goede vrienden van mij:
http://www.bruidsfotograaf4u.nl/

Wat jij verlangt sluit wel aan bij hun werkwijze.

FYI: Af en toe assisteer ik ook bij hun met opdrachten :)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
lolgast schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:33:

Thanks, ik denk dat dit erg handig voor ons is!
Zeker omdat we gelijk een hint hadden met 1 fotograaf met 4 foto's!
Ja!!!!!

Ja dit is natuurlijk top notch.
Maar ik heb niet echt de ballen om hier een offerte op te vragen.
Maar man man man, wat een heerlijke foto's echt top! dit is precies was ik zou willen. Echt als 1 van onze foto's op deze platen lijkt echt top!
hfos schreef op maandag 26 februari 2018 @ 23:03:
[...]

Kijk, dit is eigenlijk min of meer wat ik bedoel. Van wat ik van zijn site kan beoordelen is Nomad een vakkundige fotograaf die je er graag bij wilt hebben op je trouwerij. Echter, zijn portfolio straalt (voor mij) vooral 'kundig en degelijk' uit en niet 'net iets anders,' wat BroederM zoekt. Nomad raadt een vrijblijvend gesprek aan (doe ik ook zoveel mogelijk) maar in mijn ervaring is BroederM al 'afgeknapt' (om het zo maar te zeggen) op het gebrek aan greyscale Voigtländerfoto's in overwoekerde fabrieken, terwijl ik zomaar het idee heb dat dit echt niet te hoog gegrepen zou zijn voor een fotograaf als Nomad.
Ik ben het er trouwens ook mee eens dat een klik met de fotograaf ook erg belangrijk is, je zit er toch mee opgescheept op de mooiste dag van je leven, plus je moet er maar op vertrouwen dat je hem/haar kunt vertrouwen met het vastleggen ervan.

Het valt niet mee je als fotograaf in de markt te zetten, mensen willen even snel door je werk heen klikken en als er niet direct iets tussenstaat wat ze aanspreekt zijn ze weg, al ben je misschien toch de beste/voordeligste/prettigste keuze, puur omdat je 'hun' foto nog niet hebt gemaakt. Het is iets waar ik regelmatig mee worstel, vandaar dat ik dit even min of meer aangrijp als soapboxmoment.
Ik ben volledig schuldig, ik klik op dit moment door een aantal foto's heen en bepaal mijn mening daarop.
@Nomad zijn site is precies waar ik op stuk loop. Natuurlijk echt mooie foto's maar ik zou persoonlijk van deze serie deze foto
in een aparte portfolio stoppen.
Nu verzuipt hij in het 13 dozijn verhaal.

Als ik dus naar de site van www.ktf,nl kijk waar maar enkele foto's van een serie op staan zie ik gelijk wat ik mooi vind.

Een site als onze www.onzetrouwfotograaf.nl werkt dus heel goed voor mij. Ik weet natuurlijk niet of daar een winnaar uitkomt. Zoja dan laat ik het weten.
Maar ik neem wel jouw advies mee in de gesprekken met deze fotografen.

Bedankt voor alle felicitaties trouwens!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
mss via IWPOTY Awards ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 19-09 12:44
Aantal jaar geleden met mijn (inmiddels) ex voor hetzelfde dilemma gestaan.
Wij zijn toen uitgekomen bij Sassen en Verstraaten uitgekomen. https://www.sassen-verstraaten.nl/

Een onwijs leuk stel wat samen fotografeert, (nog steeds) gave en afwijkende foto's maakt!
Misschien niet voor elk budget geschikt, maar als je het er voor over hebt, dan zou ik echt zeker eens een kijkje bij ze gaan nemen!

En ondanks dat ik inmiddels gescheiden ben, sta ik nog steeds achter de keuze om hun onze dag te laten fotograferen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 16:22
Mja, ik denk dat die voor de rest van het jaar al wel volgeboekt zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 11:16

Ursamajor

Astrofotograaf

Tja, dan wil ik toch even reclame maken voor de fotografe die mijn huwelijk heeft gedaan. Ze heeft meerdere prijzen gewonnen (nog steeds wint ze er weleens een) en stak in onze zoektocht ver boven de rest van de mensen die zich fotograaf noemen uit.
https://huwelijksfotografe.nl/

Je krijgt wat jij wil in welke stijl je wil, maar de basis is zeer natuurgetrouw, dus niet met zware kunstmatige effecten die je als goede fotograaf met kennis van je apparatuur op een natuurlijke wijze kunt krijgen.

Gadgets FTW!

Pagina: 1