Maken van etiketten gebasserd op " Wizard Opzoeken"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1045623

Topicstarter
Mijn vraag: ik heb een tabel opgemaakt met adressen . Postnummers en gemeente worden via " Wizard Opzoeken " opgevraagd .( komt dus van een andere tabel) .Ik moet dus in de tabel niets meer intypen voor wat betreft postnummer en gemeente . Als ik echter vanuit die tabel , daarna etiketten wil maken , zie ik op het printvoorbeeld in plaats van de gemeentenaam of postnummer een cijfer verschijnen . Als ik hetzelfde probeer zonder dat ik in de tabel werk met "Wizard Opzoeken " lukt het wel . Al de gegevens die ik manueel ingetypt heb in de tabel ,zoals naam , en voornaam worden wel goed weergegeven , maar de waarden gegenereerd via een " wizard opzoeken " ( lees keuzelijst ) retourneren een cijfer . Cijfer zal het nummer zijn in de op te zoeken lijst.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: office 365
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Ik heb het al geprobeerd via een Query , maar met hetzelfde resultaat .

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:01
Een screenshot zegt meer dan 100 woorden :)

Maar goed, ergens komt (denk ik) een ID, rijnummer, of iets van die strekking, mee in je query. Kan dat kloppen, of is het een random cijfer?
Als je niet de wizard gebruikt, maar handmatig een formule bouwt (bijvoorbeeld VERT.ZOEKEN() ), hoe werkt het dan?

Functie-suggesties voor het zelf bouwen van zoekfuncties:
https://support.office.co...e?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

[ Voor 5% gewijzigd door breew op 26-02-2018 09:49 ]