Images extracten uit Webshots archives (*.wbz)

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op www.webshots.com kun je van die mooie foto's dld, maar het probleem is dat ze in zo'n vaag bestand zitten, en alleen door het bijbehorende programma gebruikt kunnen worden. (dat programma zuigt)

Ik zou ze graag als jpeg of bmp hebben, weet iemand of daar een programmaatje voor is ?

Thanks

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Al geprobeerd te checken of het bv alleen een spoof extensie is? dat zou je dan kunnen oplossen door bv *.wbz te renamen naar e.g. *.jpg of *.bmp of *.gif of *.png etc...

• Aike
  • Niet online
Ja, heb ik geprobeerd, de thumbnails zijn gifjes. Maar van zulke lage kwaliteit dat je nauwelijks kunt zien om welke foto het gaat.

De andere bestanden (groter) en dus duidelijk de foto's zelf, heb ik alle mogelijke extensies gegeven, maar die worden niet bruikbaar.

Heb even zo'n bestand geupload (voor het geval er iemand interesse heeft :? )

staat op http://home.wish.net/~aikedejongste/9137.wb1

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

heb je de software gd/ld van webshots?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Standaard kan je met de bijgeleverde software exporteren, maar dan alleen plaatjes zonder copyright de plaatjes met copyright exporteerd dat programa niet.
(logisch toch)

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

ik ben daar ook eens een tijdje mee bezig geweest.... maar is me toen ook niet gelukt ...
ik heb toen gewoon het plaatje als desktop gezet ... print screen... in photoshop gepaste...gecropt ... en je hebt een vrijstaand plaatje ...

all work and no play makes Jack a dull boy.

• Aike
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 13:55 schreef armor het volgende:
ik ben daar ook eens een tijdje mee bezig geweest.... maar is me toen ook niet gelukt ...
ik heb toen gewoon het plaatje als desktop gezet ... print screen... in photoshop gepaste...gecropt ... en je hebt een vrijstaand plaatje ...
Ja daar heb ik ook aan zitten denken maar dat is wel heel veel werk voor een paar honderd foto's (ze zijn niet allemaal de moeite waard maar er zitten veel mooie tussen).
Je kunt dan beter even instellen dat ie iedere minuut een ander plaatje als bureaubladachtergrond instelt en even C:\windows\webshots.bmp naar een bepaalde map kopiëren.

Verwijderd

ik weet het, ouwe topic maar toch ...

WBC2JPG - Extract JPG images from your WBZ and WBC files
8-)

jammer dat ze bij webshots die ftp hebben dichtgedaan, nu kan ik geen hele collecties meer downloaden :'(

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het lijkt me dat ze niet willen dat je het doet. Zij zullen vast wel via via geld ontvangen doordat jij hun product gebruikt en door jou te helpen hun product te omzeilen, tja .. ik weet het niet

* Yellow|A wil geen moraalridder zijn, maar toch :)

|{ brrr }] |

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 15:27

daaf258

For Aiur

Kan gewoon in het programma inderdaad. Behalve copyrighted

Maar anders moet je ff kijken in je windows (c:\windows) root. Daar staat dan een bestand webshots.bmp . Dat is het plaatje dat op dat ogenblik als achtergrond staat. En die kan je dan gewoon openen met paint or whatever.

edit:

sorry was al gepost niet goed gelezen :o

- specs - audioscrobbler -

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08
Ik trap dit topic even heel oneerbiedig omhoog omdat ik met hetzelfde probleem zat en nu een heel goede oplossing heb gevonden. Wellicht handig voor anderen die de search van GoT gebruiken en in de toekomst op dit topic uitkomen:

Met Ultimate Webshots Converter kun je je hele Webhots collectie omzetten naar JPEG. Je kunt bijvoorbeeld ook automagisch de bestandsnaam de titel van de foto meegeven, erg handig.

omniscale.nl

Pagina: 1