FPS drop na vervanderen scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 08:01
Beste tweakeraars,

Ik heb mijn laptop (de HP Omen 15-ax025nd) altijd aangesloten op een monitor, zodra aangesloten geeft de laptop altijd goede FPS weer (denk aan 100 fps in World of Warcraft bijvoorbeeld).
Nu wilde ik gisteren beneden gamen zonder gebruik van mijn monitor wat blijkt: heb ik in alle games een extreme lage fps van ~ 15, maar waar dit aan kan liggen? -denk zelf ergens een instelling ofzo.

-De coolsense optie staat uit (dan gaat de laptop automatisch minder stroom gebruiken als deze van een vaste plek is, dit zou nog voor fps drops kunnen zorgen zodra hij aan staat).
-De stroom adapter is geconnect (ik merk dat ik zonder gebruik van een stroom adapter ook lager FPS haal i.v.m. niet optimale stroom gebruik).
-Meerdere games getest en lage FPS is bij elke game.
-Bijzonder: toen ik World of Warcraft wilde opstarten kreeg ik de melding: hardware was changed reload to default settings?

Graag ontvang ik een oplossing a.u.b; ik ben nu helaas afhankelijk van mijn plek met monitor.

Kknd

Beste antwoord (via Keesknd op 26-02-2018 09:42)

Verwijderd

Vermoedelijk gebruikt hij je iGPU zoals @mstx al zegt. Kun je niet kiezen per applicatie welke GPU hij gebruikt? Op mijn school laptop met een Nvidia GPU kan ik als ik met de rechtermuisknop op een icoontje klik de optie "Uitvoeren met grafische processor" aanklikken, hier kan je vervolgens kiezen welke je moet gebruiken. ( moet je wel Nvidia Control Panel geinstalleerd hebben natuurlijk )

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gok dat hij dan de iGPU gebruikt ipv de videokaart, maar ik weet niet hoe je bij die laptop tussen die twee kunt schakelen.

Je bent in ieder geval niet de enige: https://h30434.www3.hp.co...edicated-GPU/td-p/6591324 https://h30434.www3.hp.co...ted-graphics/td-p/5717053

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vermoedelijk gebruikt hij je iGPU zoals @mstx al zegt. Kun je niet kiezen per applicatie welke GPU hij gebruikt? Op mijn school laptop met een Nvidia GPU kan ik als ik met de rechtermuisknop op een icoontje klik de optie "Uitvoeren met grafische processor" aanklikken, hier kan je vervolgens kiezen welke je moet gebruiken. ( moet je wel Nvidia Control Panel geinstalleerd hebben natuurlijk )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:08:
Dit kan nog steeds :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 08:01
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:08:
Ik heb inderdaad NCP geinstalleerd, ga vanavond dan even kijken of dit de oplossing kan zijn. Begrijp echter niet waarom de laptop zonder gebruik van monitor dan automatisch overschakelt naar de geïntegreerde grapahics.. dit is toch totaal niet handig en levert alleen maar onduidelijkheid op!