Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Coilwhine Asrock Z370 Extreme4 - Welk bord heeft dit niet?

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
Beste forummers,

Recent PC ge-upgraded met een setje van Asrock Z370 + 8700K + 32Gb RAM. Maar nou blijkt er behoorlijke coil whine uit dit bord te komen.

Het is:
-Luider dan de fans in mn kast
-Luider dan mn harde schijf wannneer ie aan het kopieren is]
-Ik hoor het door mn dichte kast heen die onder mn bureau zit

Het ligt NIET aan:
-Videokaart
-Voeding

Het wordt erger naarmate ik de CPU overclock, maar ik heb niet voor niks een K cpu gekocht en 4.8 Ghz is best bescheiden

Anyway, nou is het omruilen van dit bord het punt niet, maar ik lees her en der dat dit best wel eens aan het ontwerp kan liggen. En ik heb ook geen zin om eindeloos mainborden om te switchen, want misschien ligt het inderdaad aan het ontwerp?

Dus wie kan wat zeggen over welke bord dit niet heeft?

Hier een geluidsopname voor de volledigheid:
https://www.dropbox.com/s/mncnwrckosex6kg/Asrock_Z370_Extreme4_coil_whine.WAV

Dit is terwijl ik met spatie een film start- en stop in Adobe Premiere

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

Appie

F1RST Racing

Omruilen?

Ik heb zelf de Asrock Z370 Fatality K6 en herken je voorbeeld niet.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Ik zou gewoon doen wat @Appie zegt. Omruilen die handel, want dit hoort niet de bedoeling te zijn van een knetterduur moederbord.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Overigens is coilwhine niet altijd geaccepteerd als een defect, dus houd daar rekening mee. Indien de boel minder dan twee weken oud is: bord retourneren zonder opgaaf van reden en een ander bord uitzoeken.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Undertaker2
Dank voor de reacties, ik ga hem zometeen omruilen. De winkel reageerde niet moeilijk gelukkig.

Laten we hopen dat het verschil maakt :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Appie schreef op maandag 26 februari 2018 @ 06:03:
Omruilen?

Ik heb zelf de Asrock Z370 Fatality K6 en herken je voorbeeld niet.
Dat bord heeft precies dezelfde VRM die de coilwhine dus kan veroorzaken. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 16:47
Komt het geluid van het mobo of uit de voeding ?
Ik heb zoiets gehad met een asus p55 bord, het geluid kwam uit de voeding maar werd veroorzaakt door de spannings regelaars op het mobo. Ander mobo loste het op, nadat ik 3 x de voeding rma heb gestuurd.

Heb je nu een ander type mobo besteld of dezelfde ?
Deze extreme 4 icm met de 8700 staat ook op mijn verlanglijstje, dus ik ben benieuwd.

• Undertaker2
Geluid komt uit mobo. Voeding is prima. Is een corsair ax 850 die het met de vorige set ook prima deed. (4790k met z87 mobo)

Update: bord omgeruild voor zelfde type en deze heeft het een heel stuk minder. Ik schat zo 70% tot 80% minder.

Ook het punt dat het erger werd bij overclocken/cpu voltage verhogen is nu ook niet meer.

Dus: het is niet 100% weg, maar nu dusdanig minimaal dat ik het maar hierbij laat.

[ Voor 54% gewijzigd door Undertaker2 op 26-02-2018 15:20 ]

• Deanjel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 01:16
Ik heb precies hetzelfde probleem. Nog niet opgelost. Ongeacht bios flash. Het is doorgaans niet storend (en minder luid dan mijn fans), echter, als ik mijn (audio) monitoren ongebalanceerd aansluit pikken de kabels precies dezelfde interferentie op. Op dat moment begint het wel storend te worden. Het geluid over de monitoren komt dan precies overeen met de ruis die van het moederbord komt. De GPU/PSU zijn uitgesloten.

Cheers
Pagina: 1