Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort een woning bouwen met een SOD firma. Na dit weekend batibouw te bezoeken hebben we het idee gekregen om de woningen toch ietwat 'smart' te maken. Het systeem zou in de eerste plaats moeten kunnen zorgen voor de verlichting, temperatuur en op termijn gordijnen openen/sluiten en misschien muziek. .Waar we echter niet goed aan uit kunnen is de wijze waarop we dit gaan doen...

Gezien we met een SOD werken is een systeem zoals Loxone of KNX misschien minder evident. De firma heeft wel een samenwerking met Niko, waardoor Niko Home Control een optie wordt, maar dan is het direct de volle pot van +-5k te betalen (volgens de configurator op Niko's website) en de vraag is maar hoelang ze hun product blijven ondersteunen.

Anderzijds zouden we ook modulair met smart appliances kunnen werken... Bijv eerst een Ring Doorbell enNest, om dan gradueel uit te breiden naar slimme schakelaars e.d., wat de kosten wat beter zou spreiden. Ook de centrale besturing via Amazon Echo e.d. maakt dit gradueel gebruiksvriendelijker.

Welke optie denken jullie dat de meest interessante is?

PS: Ik ben me nog volop aan het bijlezen over domotica systemen, dus het is nog een beetje zoeken en leren :)