Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Dag allen!

Inleiding:

Ik heb nu denk ik ruim een half jaar een R7000 Nighthawk van Netgear in gebruik en hij bevalt me uitstekend.
Zeer stabiel, een goed bereik etc.

Tijdens de aanschaf heb ik ook een Netgear A6210 AC 1300 (USB 3.0) WIFI dongle gehaald.
Ook daar ben ik tevreden over.

Probleem:

Ik heb mijn internetsnelheid bij Ziggo verhoogd van 40 Mbit naar 200 Mbit.
Snelheid wordt ook behaald over Wifi zoals je kan zien;

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7090360901.png

Echter heb ik een probleem dat de snelheid na een tijdje (durf niet exact te zeggen wanneer het optreed) terug lijkt te vallen naar zon 90 Mbit. Speedtests die ik dan uitvoer naar welke server dan ook komen allemaal rond die waarde uit.

Router gereboot, maar dan nog +- 90 Mbit.
Mijn eerste vermoeden was dat ziggo misschien wat problemen had. Dus ik heb de kabel rechtstreeks vanuit de modem zonder tussenkomst van de Router in een laptop gestoken en daar haalde ik gelijk weer de normale snelheid 180-200 Mbit. Vervolgens de stekker weer in de Wan poort van de R7000 gedaan en weer wat speedtest gedaan over WIFI op mijn PC en hoppa, ik heb weer 200+ mbit snelheden.

Het probleem lijkt dus in de router (?) te zitten en wordt dus verholpen door de UTP uit de WAN te halen en deze er dus weer terug in te stoppen. (eventueel eerst nog in de lanpoort op een laptop of ander device te stoppen). Het probleem heeft zich nu al een paar keer voorgedaan dus.

Nu net heb ik de kabel eruit gehaald en werkt hij weer goed.
De router zelf lijkt ook gewoon een gigabit interface te herkennen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CjMR5FV.png

ben benieuwd of dit ten tijde van de problemen bijvoorbeeld terugspringt naar 100 mbit.
(moet ik nog even in de gaten houden)

Iemand enig idee waarop dit kan duiden? De R7000 draait op de laatste officiële firmware.

Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Down

[ Voor 9% gewijzigd door Downstar2 op 25-02-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je je Ziggo-modem in bridge mode gezet? Zo niet, heb je dan de R7000 wel in bridge mode gezet? Anders heb je dubbele NAT. Dat zou niet direct het probleem mogen zijn, maar optimaal is het niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 26-02-2018 02:03 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29

lier

MikroTik nerd

Zou het kunnen dat je van de 5G radio terugvalt op de 2,4G radio? En natuurlijk wat @Room42 zegt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Ziggo connect box staat inderdaad in bridge modes.

@lier probleem heb ik ook op bedrade devices. Op mijn pc ben ik tevens ook nog gewoon verbonden op 5ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meerdere topics hierover (en dit zijn dan alleen de topics waar topicstarter ook het produkt getagged heeft).

Er lijkt geen duidelijke oplossing; je kan allicht de nieuwste firmware (opnieuw) flashen of overwegen naar WRT over te stappen.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 26-02-2018 09:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
MAX3400 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:51:
Meerdere topics hierover (en dit zijn dan alleen de topics waar topicstarter ook het produkt getagged heeft).

Er lijkt geen duidelijke oplossing; je kan allicht de nieuwste firmware (opnieuw) flashen of overwegen naar WRT over te stappen.
Ik zal mij eens verder inlezen in de overige topics ook. Lees wel vluchtige dat het bij alternatieve firmware ook lijkt te gebeuren.
Pagina: 1